Na het starten loopt de motor enkele seconde heel rauw.
Het lijkt net of de timing even te vroeg staat.
De auto heeft pas 2700km gelopen maar de dealer heeft geen foutcodes tijdens uitlezen.
En hoort het ook niet zeggen ze.
Toch is het wel degelijk zo dat hoor ik niet alleen maar ook de rest van de buurt en erger nog ook mijn klanten.
En dat is niet echt reclame als garagebedrijf zijnde vindt ik.
Aangezien de garantie vervalt als ik er zelf iets aan doe kan ik er ook niet veel mee dus.
Dus misschien dat hier een ford monteur op het forum dit al wel vaker heeft mee gemaakt hoor ik graag een oplossing hiervoor.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Al contact gehad met de importeur? Misschien is er een software update voor dit probleem?
Dit is toch werk voor de leverende dealer? Pure garantie.
Prettig dat je dit voor de klant probeert op te lossen maar straks trekt Ford zijn handen ervan af en zit je met een boze klant.
Volgens de dealer zit er de nieuwste versie software in.
Deze auto is niet van een klant maar van mij zelf het is onze servicewagen.
Dan zit er toch nog steeds garantie op?
Er zit zeker nog gewoon garantie op maar ben er al een paar keer voor terug geweest.
En wordt daar een beetje erg moe van zo.
Blijft een Ford, lopen altijd wel wat rauw... maar wat is heel rauw ? lastig van een afstand..
Het klinkt alsof hij even op remmenreiniger loopt heel rauw dus zeg maar.
zo te lezen zou je bijna denken dat hij effe niet smeert (motor olie
14 jaar
[quote=bewise]Er zit zeker nog gewoon garantie op maar ben er al een paar keer voor terug geweest.
En wordt daar een beetje erg moe van zo.[/quote]
Sterkte alvast..... wij zijn al 2,5 jaar bezig om deze klacht en nog een hele waslijst opgelost te kunnen krijgen bij Ford.
Ik heb het ZELF al wel gevonden waardoor dit komt.
De egr klep blijft soms een beetje openstaan als hij dit doet.
Er zit al en nieuwe op en het is nu een heel stuk minder.
Maar weg nog zeker niet.
[quote=JPS_Tuningshop][quote=bewise]Er zit zeker nog gewoon garantie op maar ben er al een paar keer voor terug geweest.
En wordt daar een beetje erg moe van zo.[/quote]
Sterkte alvast..... wij zijn al 2,5 jaar bezig om deze klacht en nog een hele waslijst opgelost te kunnen krijgen bij Ford.[/quote]
Dan wordt het tijd om eens de Ford leverancier eens flink door elkaar te schudden.
Een aangetekende brief én een kopie naar de importeur dat je dit -niet- meer accepteert én een fatsoenlijke oplossing eist.
Je betaald een fors bedrag voor een voertuig die gewoon redelijk moet kunnen lopen. punt.
Dan gaat de auto maar naar de importeur voor een hersteloperatie óf je wil een andere auto.
Dat heb ik ook al gedaan maar die zeggen dat het geen kwaad kan en iedere 110pk dit doet.
En er niks mee kan gebeuren en blah blah blah
gelul, dus alle Transits doen zo? Probeer dan eens een huurauto of demo of zo?
Rechtsbijstand?
Zegt de importeur ook dat dit normaal is?
[quote=bewise]Dat heb ik ook al gedaan maar die zeggen dat het geen kwaad kan en iedere 110pk dit doet.
En er niks mee kan gebeuren en blah blah blah[/quote]
Wij hebben ook contact gehad met de importeur, ook daar kom je geen steek verder. Die verschuilen zich achter de dealer. "En als je dealer het niet op kan lossen ga je maar naar een andere dealer"
Tsja.... wat moet je dan nog?
Balen, dus ook als klant word je zelfs in de steek gelaten.
Zeg je dan ook dat je geen Fords meer wil verkopen?
Lid van de Bovag?
Marcel,
Wij zijn geen lid van de Bovag, wij zijn een tuningshop en geen garage bedrijf. Dan kun je helaas bij de Bovag niets doen.
Overigens heb ik ze wel als klant gesproken in deze zaak. Maar omdat het om een nieuwe auto gaat kunnen zij niets doen.
Ik kan wel zeggen dat die van mij dat ook doet, soms en alle nieuwe (stuk of 5) die momenteel op onze parking staan ook.
Bij een Mondeo 1.8 TDi heb ik dat nog nooit gehoord dus is het puur software matig hoor ... instellingen die anders zijn voor een connect > is geen personenwagen hé.
Die van mij daar voel je ook erg de airco aan en afslaan ... heb het nu bij een andere getest en daar is het net zo erg ...
Eigenlijk inderdaad wel erg want die van mij is geen goedkope, alle mogelijke opties ... er zijn personenwagens die minder kosten.
Danny,
Shake hands... meer opties waren er niet toen ik de mijne kocht :)
Het in- en uitschakelen van de airco voel je wel maar zeker niet hinderlijk. We hebben nog een Fiesta 1.3, daar voel je het wel goed :)
Als de Mondeo met de zelfde geen problemen heeft snap ik niet waarom de dealer deze software niet eens op de Connect heeft gezet, of kan dat niet?
Ik gebruik de Connect nooit om zwaar te trekken, voor mij is het eigenlijk gewoon een personen auto.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar