close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Escort 1.8 Diesel: Na vervangen brandstoffilter start auto niet meer

Bouwjaar: 1997

Brandstoffilter is vervangen, en nu start ie niet meer!!


Uit de ontluchtingsschroef komt geen brandstof, heb de ingaande brandstofleiding losgemaakt en gestart, en hier komt ook geen brandstof uit.

Geplaatst door

escort (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bedankt, dat zou het goed kunnen zijn!!

Maar hoe gaat dit ontluchten precies en het veiligst???

Dus ik moet dat schroefje op de brandstoffilter er uit draaien, dan iemand laten starten en dan zou er diesel uit moeten komen? of moet diegene een aantal keer op het gaspedaal drukken tijdens de start? Of bouwt ie al dieseldruk op als het de sleutel op contact staat?

En hoe hard spuit de diesel uit het ontluchtingsgat??
Ik moet neem ik aan wel een plastic zak onder de brandstoffilter houden of een slangetje in het schroefgaatje doen en dat opvangen in een bakje? Want als er diesel gemorst wordt en dat loopt naar beneden (bv. komt op startmotor met hoge voltage terecht) dan staat je auto in de fik.

escort 0

18 jaar

Als ik de ontluchtingsscroef losdraai en de auto laat starten dan komt er geen diesel door maar helemaal niks!

Moet de filter vooraf handmatig gevuld worden met diesel of zo?

Lijkt me mer de taak van de brandstofpomp.

escort 0

18 jaar

Waar zit de brandstofpomp dan precies en hoe ziet er dat uit?

Hoe kan ik merken / horen of de brandstofpomp zijn werk wel/niet doet?

En het vullen van de brandstoffilter, moet dat door het ontluchtingsgaatje, of moet dat via de draaimoer aan de onderkant?

bedankt

escort 0

18 jaar

kan het niet zijn dat de pomp al lucht gezogen heeft? dan moet je de pomp ook wel ontluchten. dan ben je het beste dat je filter vult met diesel en daarna een voor een de aansluiting aan de verstuivers een moet lossen tot er diesel uit komt en dan zou de motor moeten starten. Want als de pomp al lucht heeft gezogen krijgt ze deze niet weg zonder dat je de verstuivers lost. Denk ik he.
groetjes.

je5222 0

18 jaar

Problematiek tot zover:

- Brandstoffilter is vervangen door een nieuwe: auto start niet meer
- Heb na paar keer (tevergeefs) gestart met ontluchtingsmoer open, maar komt geen brandstof uit
- Heb ingaande brandstofleiding van filter losgekoppeld, en ook hier komt niet eens brandstof uit
- Heb de filter gevuld met diesel, probleem blijft
- Heb hem opgesleept in de hoop dat tijdens opkomen vd. koppeling de brandstofpomp mee ging draaien, maar helaas. De auto start niet en ik sloop zo alleen mijn auto maar want tijdens het slepen draait de motor+bak niet als ik koppeling loslaat.

Dit bovenstaande maakt duidelijk dat ik een mechanisch aangedreven brandstofpomp heb en geen electrische, klopt dat?

Maar hoe laat ik de brandstof in de motor pompen als de brandstofpomp (en complete motor + snaar) niet draait en er lucht in het systeem zit???

escort 0

18 jaar

Er zit een handpompje op ik lees er niets over dat je die gebruikt.
Laat eens iemand starten terwijl je de brandstof met de hand oppomp.

Hans

Hans4037 0
badge

18 jaar

ik heb geen handpompje,

maar als ik die een koop moet ik dan pompen uit de brandstofleiding (nog los voor de filter),

of pompen uit het ontluchtingsgaatje van de filter?
(dus met brandstofleidingen aangesloten op filter)

escort 0

18 jaar

maar heb je al geprobeert om een voor een de verstuiverleidingen los te draaien? bij de meeste motoren moet je je brandstofpomp zo ontluchten als je al hebt proberen te starten. De lucht uit je filter is in de dieselpomp te recht gekomen. ze perst nu telkens male de lucht samen en lucht is samen druk baar en diesel zelf niet, dus zolang de lucht in de pomp zit gaat ze geen brandstof aanzuigen maar alleen de lucht in de pomp samen drukken. dus met andere woorden zo kan je heel lang starten zonder dat de motor aanslaat. het enige dat je gaat hebben is dat de dieselpomp na een tijd stuk is door wrijving want diesel smeert de pomp. groetjes.

je5222 0

18 jaar

sorry voor het gebruik van brandstof pomp maar deze is hetzelfde als dieselpomp. ik weet niet wat jullie gebruiken.
groetjes

je5222 0

18 jaar

ik ben niet meer aan de verstuivers gekomen

escort 0

18 jaar

ik heb een monteur het als volgt op laten lossen:

- hele filter is opnieuw gevuld met diesel en teruggemonteerd
- accu was leeg van het telkens starten, is opgeladen
- omdat er zoveel lucht inzat dat de motor nog steeds niet draaide is de brandstof met een handpompje naar voren gepompt
- omdat de motor droog was is er wat startspray gebruikt

en toen is het gelukt.


in het begin had ik alleen maar de filter met diesel moeten monteren i.p.v. leeg, dan had ik geen gelazer gehad. (ontlucht zichzelf)

escort 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.