Sinds enige weken hebben wij een natte vloer en bekleding voorin. We dachten eerst alleen Rechts maar vandaag heb ik de bekleding links ook losgehaald een daar is het ook nat.
De aircoslang heb ik losgehaald en doorgeprikt met een stukje flexibel draad, dit lijkt geheel schoon te zijn.
De paravaan is gedemonteerd, erachter is het helemaal droog
De pollenfilter is ook helemaal droog.
We hebben de indruk dat het natter was na een forse regenbui (geparkeerd) maar dat is niet zeker.
Met een gieter over de voorruit en langs de carrosserienaden heeft geen aanwijzingen opgeleverd.
De auto is eind okt. voor een beurt geweest en enige tijd daarna lijkt het probleem te zijn ontstaan.
Eerder hebben we het niet gemerkt, we hebben de auto nu bijna een jaar.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn of wat ik nog zou kunnen controleren?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ja dan komt het door de onderhoudsbeurt.
misschien op verkeerde manier olie ververst
De beurt is gedaan door een ford dealer, je kan er dan toch vanuit gaan dat het goed en professioneel wordt uitgevoerd?
11 jaar
Noboto , wees nu niet zo naief , lees nu eens wat fordmannetje schrijft, vermoed dat het sarcastisch bedoeld is ?
Ook al is de beurt gedaan door peppie en kokkie , ik denk dat het namelijk helemaal niets met elkaar te maken heeft.
Dat hij net een beurt gehad heeft wil niet zeggen dat er niet iets kan ontstaan.
Het water komt niet via de deurbekleding naar binnen ?
Als je er van overtuigd bent dat ze iets niet goed gedaan hebben , zou ik reclameren.
En jij kan niet normaal reageren. Dit is een site waar veel mensen zonder kennis komen. Maar elke keer moet je met zulke reactie's komen. Dat zegt wel genoeg over jou. Erg prof om iemand dom te noemen, kleuter!
11 jaar
heb een bloedhekel aan mensen die beweren dat na een onderhoudsbeurt er een probleem is.
zelfde als na een apk keuring
vorige week na keuring (goedkeuring)komt man terug en zegt nu is me benzine verbruik een stuk hoger,
dit soort onzin moet je niet aan een monteur vertellen.
na de beurt lekt me voorruit.
2 nieuwe banden en nu houd de motor erg in.
sommige mensen zijn om te schieten.
bij een normale vraag geef ik goed advies.
heb al aardig wat opgelost hier
na de beurt heb ik lekkage???is dat dan niet dom??
Toch kan je normaal reageren. en idd, apk of beurt is een momentopname. Vaak genoeg gemerkt.
11 jaar
Tuurlijk, komt wat onhandig over, maar waarom iemand dom noemen? Ieder mens maakt fouten, niemand is perfect.
11 jaar
klopt
alleen de monteur heeft het altijd gedaan
maarja zijn reactie was al leuk genoeg hahahah
Beste mensen,
Ik heb gelijktijdig met het stellen van mijn vraag hier op dit forum duidelijk willen maken dat de auto word onderhouden naar behoren (en dus niet alleen de verplichte APK laat uitvoeren) en dat wat ik zelf al heb ondernomen na het ontdekken van de lekkage. (nav reacties over in mijn ogen soortgelijke klachten op dit forum en elders op internet)
En even voor alle duidelijkheid: Ik heb daarbij nergens aangegeven dat de lekkage komt of ligt aan de monteur.
Voor mogelijke zinvolle reacties houd ik mij in ieder geval nog steeds van harte aanbevolen aangezien ik de oorzaak nog niet heb kunnen vinden.
Met vriendelijke groet, Noortje
11 jaar
De auto is eind okt. voor een beurt geweest en enige tijd daarna lijkt het probleem te zijn ontstaan.
deze zin dan voortaan weglaten aub
@fordmannetje: gelieve op een normale manier te reageren en anders helemaal niet.
De nu geplaatste bijdragen door jouw helpen de TS ook niet.
Goedendag,
Ja, klopt helemaal wat ik schrijf. Tijdens die uitgebreide beurt en controle is er helemaal niets tav een lekkage geconstateerd. Het is dus een euvel wat nog niet lang bestaat.
Er werd overigens wel roestvorming op 2 plaatsen (voorkant en deur) geconstateerd waarvoor de auto in november weer naar de garage is geweest om dit, onder garantie van Ford Nl., te laten verhelpen. Dit laatste leek mij niet terzakedoende om te vermelden voor ons lekkageprobleem en heb ik zodoende dus achterwege gelaten. Maar wie weet... nu is het verhaal onderhand wel kompleet denk ik.
Inmiddels begrijp ik overigens via een andere site dat een mogelijke optie toch ook kan zijn dat iets niet helemaal goed zou zijn gegaan met het wisselen van services onderdelen tijdens een beurt. Specifiek word dan de pakking van het kachelhuis genoemd. Denken jullie dat, dat een mogelijkheid zou kunnen zijn en kan ik dat zelf ook bekijken of niet?
Ik heb nu al zoveel uitgezocht dat ik onderhand ook wel de oorzaak wil vinden dus houd ik me voor alle mogelijke opties nog steeds aanbevolen.
En ik ben dan wel niet dom en niet blond maar wel een vrouw met enige kluservaring dus graag ook met wat uitleg ;-)
Fijne zondag,
Noortje
11 jaar
Wat wij eens hebben gehad met een Ford Puma was toch de airco water afvoer die niet verstopt was, maar waarvan de lek slang los was bij de opvang bak. Makkelijk te controleren door de airco aan te zetten en na een tijdje te kijken of er water op de grond komt. Met dit weer moet je dat wel in een warme omgeving doen, want anders werkt de airco niet.
Siem, dank voor het meedenken.
De afvoer van de airco zit aan de bijrijderskant in de middenconsole. Deze heb ik gecheckt en die zit goed vast en is niet verstopt. Zou ook raar zijn omdat beide zijden nat zijn als dit het probleem was want als het aan de airco-slang zou liggen zou alleen de bijrijderskant nat moeten zijn, toch?
Grt, Noortje
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford C-Max of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar