close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

ford 81E4-SA 1968: Niet meer starten

Bouwjaar: 1968, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1700, Vermogen (kw): 48

Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met een fordtransit mark 1 uit 1968
Hij vonkt en krijgt benzine de compressie gemeten met een uiteraard met koude motor deze geeft op alle cilinders aan ongeveer 8 bar.
Er zit v4 1.7 motor in
Ik heb al een aantal dingen vernieuwd
Zo zit er elektronische ontsteking in
Een nieuwe verdeelkap en rotor en een nieuwe bobine en nieuwe kabels.
Een nieuwe dynamo een nieuwe olie en olie filter en vier nieuwe bougies.
Hij starten prima en liep goed daar op tot een paar dagen ik Rijdt weg en eind van de straat deed geen pukkel meer hij vonkt nog steeds en krijgt benzine de accu opgeladen niets.
Kan iemand mijn wat het euvel is waar naar moet kijken ik hoor het graag. Groetjes Marco

Geplaatst door

MarcoAA (70)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

distributie timing al gekontroleerd?

Nee dat nog niet ben er nu mee bezig dat is toch de de nokkenas naar bdp en rotor naar eerst cilinder de tandwiel distributie van buiten kant niet bekijken

MarcoAA 70

9 maanden

. .

MarcoAA 70

9 maanden

krukaspoulie die je onderaan ziet op bdp zetten dan moet inderdaad de rotor richting de eerste cilinder wijzen en nokkenas moet op merktekens staan echter wel rekening mee houden dit is een viertakt dus de rotor kan ook helemaal de andere kant op wijzen, dan even de krukas een slag doordraaien totdat de rotor bij cilinder 1 uitkomt

Dankjewel voor de informatie
Dat heb ik gedaan maar nee hoor nog geen pukkel ik heb aan de ontsteking gedraaid om te kijken of deze wel goed staat maar dat werkt ook niet.

MarcoAA 70

9 maanden

als ie ineens ophoud zal het niet aan de klepspeling liggen maar voor de zekerheid zou ik dit even controleren en meteen afstellen,als jij er remmenreiniger inspuit slaat hij dan wel aan?

zijn de bougie's nat ? heb je een krachtige vonk?

nog een eenvoudig testje luchtfilter eraf en dan je hand op de carburateur leggen en iemand anders laten starten voel je hem dan ook daadwerkerlijk zuigen?

ik denk met je mee toevallig geen vacuum slang eraf geschoten?

Ik heb vacuüm slang gecontroleerd die zit gewoon op ik zelfs gecontroleerd of die het wel deed

MarcoAA 70

9 maanden

Hij heeft vonk maar geen sterke vonk,
Ik al een paar keer remreiniger in gespoten

MarcoAA 70

9 maanden

dan verdenk ik je ontsteking

Sorry voor mijn late reactie.
Ik ben al weer een paar dagen bezig met mijn auto
Ik weet zeker dat aan de timing is Ik heb geprobeerd om de motor op tijd te zetten ik krijg de motor wel aan de praat maar draait slecht maar moet ik wel de ontsteking een kwart slag draaien en gooit er olie uit mijn verdenking gaat nu uit naar mijn distributie tandwiel dat deze niet meer op goed stand. staat omdat ik de rotor krukas poelie goed staat.
Gr Marco

MarcoAA 70

9 maanden

Misschien mis je een paar tanden van een distributie tandwiel?

quikfit 920
vip badge

9 maanden

Even in mijn geheugen graven . Het afbrokkelende tandwiel is al genoemd , Om de ratelende aandrijving wat geluid te dempen werd pertinaks gebruikt .Wat ook voor kwam is een lekkende brandstofpomp . Olie uit de ontluchting gooien kan alleen als er te veel in het carter zit . De compressie is goed dus geen verhoogde carterdruk. Succes.

Punt 50
badge

9 maanden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford 81E4-SA of stel zelf een nieuwe vraag.