Ford Escort 1.8i CLX 16V: Niet starten (EEC IV?)

Bouwjaar: 1992

Mijn escort start niet meer, eigenlijk na het uitbouwen van mijn alarm, maar ik weet niet zeker of dat de oorzaak is.

Vanmorgen een nieuwe accu erin gezet, alles aangesloten en hij startte, maar na 1 a 2 seconde sloeg hij gelijk weer af. Dit deedtie nog 2 of 3 keer en nu wil hij helemaal niet meer aanslaan.

Ook liep er een voedingsdraad van mijn sensor van de ontstekingsmodule naar mijn contactslot welke ik weggehaald heb, want de originele voedingsdraad van die sensor doet het gewoon (gemeten).

;((( Ik word er echt niet goed van!!

Jona

Geplaatst door Jona (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Ford_Faq (0) PRO, 20 jaar geleden

Hallo Jona,

Ik denk dat je de brandstofpomp hebt afgesloten.
Hoor je bij het aanzetten van het contact de pomp ongeveer drie seconden draaien? (eventueel de achterbank kantelen en hieronder in de omgeving van de rubber stop in de bodem luisteren).
Hoor je de pomp niet kijk dan of je misschien de voedingsdraad hiervan hebt afgesloten. Achter het linker schoppaneel aan je linker voet zit een veiligheidsschakelaar die meestal bij het aanleggen van een alarm gebruit wordt om de pomp te onderbreken. Kijk hier eens naar.

Succes
Remo

Jona (0), 20 jaar geleden

Hoi Remo,

Bedankt voor je antwoord, ik heb de auto vanmorgen aan de praat gekregen. Toen ik de EEC-IV computer even loshaalde uit zijn houder hoorde ik de brandstofpomp opnieuw aanslaan en startte hij weer.

Overigens hoor ik de pomp wel druk opbouwen en omdat er momenteel geen achterbank in zit kan ik dat goed horen :)

De rit die daarop volgede was stotterend en stotend. Het toerental sloeg telkens 1000 toeren naar beneden. Zelfs onder de 500 toeren waardoor hij afsloeg voor een stoplicht (het heeft me 5 minuten gekost voordat ik hem weer aan de praat kreeg).

Bij een testrit later op de dag deed hij gewoon weer perfect en 's avonds kwam ik erachter dat er nog maar slechts 5 liter benzine in de tank zat. Voor de zekerheid maar 98 getankt en de terugrit ging perfect.

Ik zit eraan te denken om binnenkort het brandstoffilter, oliefilter en de olie te verversen. Heb je hier nog tips voor?

Groeten,
Jona

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.