close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus: Olie in motor

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 TDCI

Geacht panel,

Sinds maart van dit jaar stapelen de problemen met onze Focus Ghia 1.8 TDCI zich op. De Ford-dealer heeft diverse zaken aan onze auto vervangen en schoongemaakt. Wij gaan ervan uit dat zij hun uiterste best doen voor ons, maar toch willen wij een second opinion van wat er nu echt scheelt aan onze auto. Het vetrouwen is namelijk een beetje weg.

Onderstaande geven wij u aan wat er sedert maart aan de hand is.
- De versnellingsbak was voozien van verkeerde olie, waardoor de schakel tussen 3 en 4 een knarsend geluid opleverde. De garage heeft het opgelost door nieuwe olie en het probleem is verholpen. Ford Nederland geeft aan dat de versnellingsbak olie nimmer vervangen mag worden. Is dit zo?
- Dan blijft continue de koppelingspedaal hangen op een hoogte van soms minder dan 50% en regelmatig op 75% terugkoppelhoogte. Men beweert bij de garage dat men dit nog nooit heeft meegemaakt. Wat is hierop uw antwoord. Ik geloof er namelijk geen snars van.
- Dan is de auto tijdens woon- werkverkeer stil komen te vallen. In de koelvloeistofbak spoot de olie er aan alle kanten uit. De auto is weggesleept en ik kreeg drie antwoorden op mijn probleem.
1. Koppakking is kapot.
2. Turbo is kapot.
3. Een of andere temperatuurwisselaar is kapot.

Alle 3 hierboven genoemde onderdelen zijn vervangen inclusief schoonmaken van de motor en het vervangen van diverse slangen. Dit waren overigens 3 verschillende reparatiebeurten in de garage in de afgelopen periode van maart tot en met augustus.
Blijkt onlangs dat in het koelvloeistofreservoir geen koelvloeistof meer zat maar weer olie. Terug naar de garage, hebben auto schoongemaakt, probleem zou verholpen moeten zijn. Dit is nu twee weken geleden. Ik durf niet meer onder de motorkap te kijken.

Hebben jullie dit eerder meegemaakt en wat is jullie advies. Overigens wij wachten al sedert begin maart op een antwoord van Ford Nederland??

Graag horen wij uw reactie.

Walter en Marieke

Geplaatst door

wamas (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vind het echt jammer dat je zoveel problemen hebt met je Focus. Zijn eigenlijk toch vrij probleemloze auto's.
Dat Ford nederland niet zo snel is is algemeen bekend.
Kan je met het probleem verder zo met de info die ik van je krijg ook niet helpen. Er zitten verschillende Ford deskundigen hier op dit forum dus wacht ff af. Mss weten die wel een oplossing.

kombikart 0

18 jaar

hoeveel olie zat er de tweede keer in je erservoir, het kan namelijk zijn dat ze na de reparaties het koelsysteem niet doorgespoeld hebben, waardoor er restantolie op het water is komen drijven.

Het volgende lijkt mij ook onwaarschijnlijk, dat alledrie deze componenten tegelijk de geest geven, zowel warmtewisselaar koppakking als turbo, dit zal, indien het allemaal vervangen is een beste rekening zijn geweest.

Normaal gezien is de kans erg klein als dit allemaal tegelijk kapotgaat.

Het zou wel kunnen dat de wisselaar en koppakking er voor doen zorgen dat je olie op het koelwater krijgt, maar wat de turbo hier dan weer mee te maken heeft snap ik dan weer niet.

Heb je eventueel die laatste factuur nog, zoja, geef dan eens even de vervangen onderdelen op hier.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

Omgekeerd is er waarschijnlijk ook koelwater in de olie terecht zijn gekomen, wat natuurlijk niet echt gezond is.

[quote]Ford Nederland geeft aan dat de versnellingsbak olie nimmer vervangen mag worden. Is dit zo?[/quote]
waarschijnlijk bedoelden ze: "[b]hoeft nimmer vervangen te worden[/b]".
Kan misschien een bekend probleem zijn dat Ford heeft opgelost met andere olie.

[quote]Dan blijft continue de koppelingspedaal hangen op een hoogte van soms minder dan 50% en regelmatig op 75%[/quote]
Zit er misschien een zelfstellende kabel op, die soms hapert?

rvesch 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.