turbo ik kapot gegaan. Hoe kan zoiets gebeuren? Is dit een bekend probleem wat meer voorkomt?
Gaarne reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
een turbo gaat wel eens kapot maar meestal door er verkeerd mee om tegaan.
een turbo moet voor het afzetten tijd krijgen om minder toeren tegaan draaien en wordt een motor direct afgezet dan valt de smering weg en krijg je beschadiging aan de lagertjes.
tevens als de motor erg heet is en je zet hem gelijk af dan kan de temperatuur zo hoog zijn dat de olie in de turbo ver ast en er dus geheel even geen smering is.
tevens gaan bij variabele turbo s de asjes nog wel eens vast zitten en daardoor de druk tehoog wordt en de auto in noodloop gaat.
dit gebeurt bij alle merken.
groetjes jan.
[quote=jan T]een turbo gaat wel eens kapot maar meestal door er verkeerd mee om tegaan.
een turbo moet voor het afzetten tijd krijgen om minder toeren tegaan draaien en wordt een motor direct afgezet dan valt de smering weg en krijg je beschadiging aan de lagertjes.
tevens als de motor erg heet is en je zet hem gelijk af dan kan de temperatuur zo hoog zijn dat de olie in de turbo ver ast en er dus geheel even geen smering is.
tevens gaan bij variabele turbo s de asjes nog wel eens vast zitten en daardoor de druk tehoog wordt en de auto in noodloop gaat.
dit gebeurt bij alle merken.
groetjes jan.[/quote]
Ik heb wat gegevens vergeten. Het is een Ford Focus turbo commenrail. Waarbij de schoepen beschadigd zijn. Is dit een indicatie waardoor er verder naar de echte oorzaak moet worden gekeken?
In afwachting.
Gr Martin
ja er moet een reden zijn waarom de schoepen beschadigd zijn ; dit gebeurt niet uitzichzelf.
en zijn er geen stukjes in de motor gekomen?
is dit spontaan ontstaan.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar