👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Na het vervangen van diverse kleppen en de koppakking nu het volgende probleem.
Oliedruk lampje blijft branden op het dashboard. Wat zou dit kunnen zijn?
Als ik het draadje van de sensor afhaal is het lampje in de auto uit. Kortsluiting op het chassis?
Ik heb hier een andere sensor liggen dus die ga ik ook proberen maar wat is er allemaal mogelijk?
Pomp lijkt me sterk omdat die niet zo vaak kapot zijn.
Groeten Bas
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
D'r kan van alles aan de hand zijn maar probeer eerst die sensor maar eens te wisselen. Ze gaan wel eens stuk.
suc6
Peter
Vandaag de sensor gewisseld maar geen resultaat. Met de nieuwe sensor bleef het lampje constant branden en met de oude sensor gaat het lampje bij 2000 toeren uit. Hierop de olie ververst en een nieuw oliefilter gemonteerd. Helaas ook geen resultaat.
Draadje vanaf de sensor doorgemeten en tevens met een stroomschroevedraaier de sensor doorgemeten. Sensor geeft wel het signaal af dat de oliedruk te laag is. dus dat is het niet.
Pomp lijkt me sterk omdat voor de distributie versprong de pomp nog goed was. Ook boven in de cilinderkop ligt voldoende olie wat wijst op een goede werking van de pomp.
Heeft de vacuumpomp iets met de oliedruk te maken? Als het zo is zou het eventueel nog zo kunnen zijn dat de distributie namelijk niet op tijd staat en de vacuumpomp net een klein beetje te vroeg of te laat aanstuurt.
Help, begrijpen er niets meer van!
Groeten Bas
17 jaar
Ik zou nu maar eens oliedruk meten, dan weet je iets meer.
misschien zit het kanaal naar de druksensor wel dicht, zit er een verkeerde koppakking op, of...............
Geen verkeerde koppakking... Weet ik 100 % zeker omdat ik ze tegenelkaar heb gehouden om er zeker van te zijn.
Maar.... Vanavond na een tijdje stationair draaien lag er ineens een plasje olie onder de auto. Wat ik nu vermoed is dat het flexibele stukje leiding wat achter de motor langs loopt een klein lekje heeft.
Zou door een lekje in deze leiding de druk in de lage toeren weg kunnen vallen? De leiding zit aangesloten op de oliepomp en loopt vanaf daar naar de turbo.
Wie o wie kan het zeggen?
Groeten Bas.
17 jaar
Hallo allmeaal,
Nu even een vreemd iets. Zodra ik de auto starte was het olielampje aan. Maar gisteren zoveel lekkage gehad dat de olie helemaal op was. De oorzaak van de ernstigste lekkage is inmiddels achterhaald. Bleek het terugloopslangetje van de turbo naar het karter te zijn. Maar nu het rare volgende:
Als de olie op is dooft het lampje en gaat ook niet meer aan. Als ik vervolgens de olieweer op peil breng gaat het lampje weer branden....
Wat kan dit zijn?
Groeten Bas
17 jaar
Weet dan niemand wat dit is?
Als de olie op is dooft het lampje en als het weer op peil word gebracht is het lampje weer aan. Of werkt de sensor ook met overdruk?
Groeten Bas.
17 jaar
Wat gebeurd er tijdens de lampentest? (contact aan en motor niet starten) (normaal gaat dan je oliedruk-lampje branden, en blijft ook branden totdat je de motor start en er oliedruk is)
Blijft gewoon branden. Ook als ik hem op het contact zet en de motor niet start.
Groetjes Bas
17 jaar
[quote=Doktor]Ik zou nu maar eens oliedruk meten, dan weet je iets meer.
misschien zit het kanaal naar de druksensor wel dicht[/quote]
Meten is weten en gissen is missen.
Als je zeker weet dat de koppakking goed is, zou IK ook graag zeker willen weten of er voldoende olieDRUK is.
Is de kop ook heet geweest en is hij ook opnieuw gevlakt?
En heb je een ANDERE sensor geprobeerd of een echte NIEUWE..?
17 jaar
Ik zal morgen nog even meten. Weet je toevallig de waardes die gemeten moeten worden? Zowel stationair als op toeren?
De kop is helemaal niet heet geweest. Temperatuur bleef altijd netjes in de midden. Ook de temperatuurmeter heeft er nu een foutje bij en blijft nu op een kwart steken. Maar dat is ford eigen las ik op het forum en dat is ook iets om me nog geen zorgen om te maken. Zolang hij maar niet naar het rode stijgt.
De kop is zo weer terug gemonteerd omdat hij helemaal niet heet is geweest en dit kan nog wel met die endura blokken.
Ik heb een echte nieuwe sensor geprobeerd en die blijft constant branden.
Groeten Bas
17 jaar
Je zou ook nog ff schone motorolie en nieuw oliefilter kunnen proberen.
De waarden van de oliedruk weet ik zo niet uit mij hoofd maar die zit bij een warme motor in de regel nooit of nooit veel onder 1 Bar. Koud zal het hoger zijn.
17 jaar
zit schone olie en een nieuw filter op. dus dat is al enigzins uitgesloten. Zal eerst eens even druk meten denk ik dan maar.
Mijn mening is dat het lampje dan verkeerd zou moeten werken. Als er geen olie meer is, is het lampje uit en als de olie precies op peil is dan is het lampje juist aan.
Alvast weer bedankt voor de reactie!
Groetjes Bas
17 jaar
Wat gebeurd er als je de oliedruk-schakelaar loskoppeld, en dan je contact aanzet? (lampentest)
Werkt je nieuwe sensor misschien andersom. Toch een verkeerde sensor??? Maar meet eerst je oliedruk. Dan sluit je veel uit.
je kan toch meten als de motor uit staat of het contact van de sensor t.o.v aarde 0 is of oneindig.
Als hij oneindig is dan is de sensor niet goed. gr Bas
17 jaar
Als ik de oliedruksensor loskoppel en de auto op het contact zet blijft hij uit.
Zowel de nieuwe als de oude sensor werken hetzelfde. Alleen blijft de nieuwe sensor constant branden.
Oliedruk bleek na meten goed te zijn.
Dat laatste zal ik ook nog even doen. Meten of het contact van de sensor t.o.v. aarde 0 of oneindig is.
Groeten Bas.
17 jaar
Niemand meer?
Toch wel vreemd he?
Groeten Bas
17 jaar
[quote=Bas1980]Als ik de oliedruksensor loskoppel en de auto op het contact zet blijft hij uit.
Zowel de nieuwe als de oude sensor werken hetzelfde. Alleen blijft de nieuwe sensor constant branden.
Oliedruk bleek na meten goed te zijn.
Dat laatste zal ik ook nog even doen. Meten of het contact van de sensor t.o.v. aarde 0 of oneindig is.
Groeten Bas.[/quote]
Ik denk dat "men" even jouw bevindingen afwacht..?
17 jaar
Als dan de nieuwe sensor,nadat er oliedruk is opgebouwd blijft branden, zou het toch zo zijn dat het contact niet opend.
Iets wat nieuw is kan toch stuk zijn. gr Bas
17 jaar
klopt, maar de oude doet hetzelfde. Tevens nog een nieuwe geprobeerd en geeft ook hetzelfde probleem. Vreemd....
17 jaar
Je hebt toch per ongeluk geen draad verwisseld met een andere sensor. Ik zou zo gauw ook niet weten welke, maar omdat de kop er af is geweest.
Nee, ook dat niet. Weet het 100 % zeker. Had het ook al een keer na gekeken maar er zitten maar twee draden voor sensors op die dezelfde aansluiting hebben. Temp. sensor en oliedruksensor.
17 jaar
[quote=arjankempeneers]Werkt je nieuwe sensor misschien andersom. Toch een verkeerde sensor??? Maar meet eerst je oliedruk. Dan sluit je veel uit.[/quote]
Is uitgesloten omdat lampje wel brand als motor niet loopt.
[quote=bastiaan43]je kan toch meten als de motor uit staat of het contact van de sensor t.o.v aarde 0 is of oneindig.
Als hij oneindig is dan is de sensor niet goed. gr Bas[/quote]
Ook uitgesloten. (zie hierboven)
[quote=arjankempeneers]Je hebt toch per ongeluk geen draad verwisseld met een andere sensor. Ik zou zo gauw ook niet weten welke, maar omdat de kop er af is geweest.[/quote]
Ook uitgesloten. (als hij het draadje loskoppelde reageerde het lampje)
Het is een zeer vreemd probleem wat niet te verklaren is zonder schema. Waarschijnlijk zit er nog wat elektronica tussen die het probleem veroorzaakt, anders is het niet te verklaren.
Hallo,
Na 5000 kilometer rijden heb ik iets opgemerkt.
Als de motor koud is brand het lampje niet. Alleen als de motor warm begint te worden gaat het lampje branden.
Tevens nog steeds boven de 1500 toeren is het lampje ook uit.
Wat zou dit zijn? Verkeerde olie? Te dun of te dik?
Of toch andere oorzaak?
Groeten Bas
17 jaar
Of een verkeerde sensor, of oliedruk te laag.
Volgens mij lopen we nu in een cirkel rond...???
17 jaar
Profs : kan het probleem ook in de parameters( PCM) zitten.
Reset cq. software update uitvoeren ?
17 jaar
[quote=RaliasR]Profs : kan het probleem ook in de parameters( PCM) zitten.
Reset cq. software update uitvoeren ?[/quote]
nee daar zal het probleem niet zitten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar