close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Escort: oliekering

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Ik heb 2 jaar terug de oliekeringen van de bak (links en rechts) vervangen. na het terug monteren van alles en olie in de bak vullen, lekte de rechter kant onmidelijk. wij dachten dat het oude olie was, maar dat was niet het geval. dus opnieuw de rechter kant open en wat bleek? we hebben de kering te diep in getikt (de ruimte waar de kering komt te zitten is diep) waar door de kering geen grip meer had op de verdikte gedeelte van de as (de as gaat van dik naar smal). dus kering der uit en een nieuwe kering koppen en opnieuw derin tikken tot dat de oppervlak van de kering en de bak geljik zijn en hij was goed.
nu (twee jaar later) lekt een heel kleine betje de linker kant, zo en kering kan toch niet slijte na zo een korte tijd (15000km)? Als deze ook te diep was ingetikt dan had het gelijk moeten lekken, (ik kan me niet herineren of de keringruimte van de linker kant ook zo diep was als de rechter kant) weet iemand wat de reden kan zijn dat het een betje lekt? . En weet iemaand of de linker kant ook zo diep is?

Groeten en tot horens

Geplaatst door

haval (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Meestal is het slijtage van de zijlagers van het diff.
Als het je lukt kun je even het tandwieltje van de km teller demonteren en kijken of deze gek is ingesleten.

Maar ik denk toch dat het slijtage van de bak is

Postie 0
badge

16 jaar

Bedank voor je reactie;
Is deze lager in de bak zelf? want buiten de bak zit allen maar een as die in de homokiniet (bakzijde) in gaat (de keringen heb ik zelf vervangen). Verder mijn km teller schomelt niet erg (wat het geval zou moeten zijn als er slijtage is). Dus ik begrijp van jouw dat de oliekering van de rechterzijde niet te diep ingetikt kan worden, klopt? ik maak morgen de km teller kabel aan de bakkant open om te kijken.
Mischien nog een volgende aanwijzing, als de auto koud is gaat schakelen van 1 naar 2 wat stroef (je moet hem de tijd geven 1.5seconde) voordat hij naar 2 gaat. wanneer hij waarm is gaat het wat soepler. naar de rest schakelen gaat altijd goed ook als hij koud is.
Ik hoor het graag

haval 0

16 jaar

Het was nog licht dus ik heb meteen de km kabel los gemaakt met een engelse sleutel (19 was klein). de kabel is mooie vierkant en vettig met bakolie zo te ruiken. Ik heb ook net aan de voorkant van de bak de stop (waar je olie moet vullen) geopend en er zit olie in. dus hij loop niet leeg. _

haval 0

16 jaar

Diff lagers slijten nogal bij deze bakken.

wij halen tegenwoordig een nieuwe bak als deze weer gaat lekken.

we hebben nu de 4e bak in de Escort Diesel '89 zitten.

is voor ons goedkoper dan reviseren (Meestal een tientje of 5 voor een goede bak die weer een goede 75.000 km mee gaat.

Willem

Willem12089 0
badge

16 jaar

hoelang kan je nog met deze bak rijden als je af en toe kontroleert of er olie in zit?

haval 0

16 jaar

Hoe demonteer je de tandwieltje van de km teller? ik het de km kabel aan de bak zijde met een engelse sleutel los gemaakt, en dan?

haval 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.