close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus C-Max: olieverlies servostuurpomp

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 - 16v

Deze auto verliest olie aan de hydraulische servopomp. Auto is reeds binnengeweest hiervoor bij andere garage. Daar hebben ze een "o"-ring vervangen. Twee maanden later staat klant bij mij met idem defekt.
Het schijnt dat dit een veel voorkomend probleem is bij deze auto's? Iemand ervaring? Terugroepacties?

Geplaatst door

jhl (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als bij deze 1600 met mechanische pomp lekkage is bij de drukleiding in de pomp moet je de leiding met wartel compleet vervangen.
Bestel dan ook de complete druk en retourleiding, samen zijn ze namelijk goedkoper dan los!!

Let op, bij een automaat moet je ook de oliekoeler vervangen ivm gewijzigde leiding, daar is een tsb over bij de dealer.

Suc6

Doktor 0
badge

16 jaar

dank je markus. Heb alles reeds gedemonteerd. Maar welk type olie moet erop?

jhl 0
badge

16 jaar

Ford spec: WSA-M2C-195A, bestelnummer: 8000047

Suc6

Doktor 0
badge

16 jaar

Bij Ford hebben zij mij "1384110" verkocht. WSS-M2C204-A2

jhl 0
badge

16 jaar

[quote=jhl]Bij Ford hebben zij mij "1384110" verkocht. WSS-M2C204-A2[/quote]
Dat is groene stuurbekrachtigingsolie en die is voor systemen met electrohydraulische pomp(en voor de Galaxy t/m 02/2006, volkswagen systeem), die van jouw heeft een pomp aangedreven door de multieriem (volgens mij hoor.....) en die heeft echt de rode olie met de spec die ik opnoemde.

Suc6

Doktor 0
badge

16 jaar

heb ik ook gezegd maar blijkbaar geven ze deze op.
Is pomp met multiriem en elektrisch contact op.

jhl 0
badge

16 jaar

Nu blijken ze er bij dealer zelf niet meer uit te kunnen.
Autodata en tecdoc geven deze op die ik gebruikt heb, dealer begint te twijfelen.

jhl 0
badge

16 jaar

[quote=jhl]Nu blijken ze er bij dealer zelf niet meer uit te kunnen.
Autodata en tecdoc geven deze op die ik gebruikt heb, dealer begint te twijfelen.[/quote]
In het begin dat de C-Max uitkwam (2003) was de informatie inderdaad zo dat die groene voor alle bekrachtigingen was, echter klopte dit niet.
Ik heb zelfs 2 keer een nieuwe auto gehad die af fabriek met de verkeerde was gevuld!!

De dealer heeft een zakboekje "technische gegevens" en daar staat bij vloeistofspecificaties echt zoals ik het zeg.
Bijna ieder jaar komt er een nieuwe uit. In die van 12/2006(die ik hier nu bij de hand heb) staat het op blz 48.

En in E-tis staat het ook nog eens, sectie 211-00, stuurinrichting-algemeen.
daar staat trouwens weer bij dat de groene wel gebruikt mag worden om alle systemen bij te vullen(er staat allen weer niet bij welke verhouding daar maximaal voor staat), dat wist ik dan weer niet en zo heb ik toch weer wat geleerd vanavond........

Suc6

Doktor 0
badge

16 jaar

Dat is tenminste uitleg, een vermelding waard!!!!!!!!!
Ik heb trouwens besloten van de groene in te laten, mijne pa is al 50 jaar mecanicien en is ook van oordeel dat het in dit geval geen kwaad kan.
Thx!!!!!!!

jhl 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.