Deze auto verliest olie aan de hydraulische servopomp. Auto is reeds binnengeweest hiervoor bij andere garage. Daar hebben ze een "o"-ring vervangen. Twee maanden later staat klant bij mij met idem defekt.
Het schijnt dat dit een veel voorkomend probleem is bij deze auto's? Iemand ervaring? Terugroepacties?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als bij deze 1600 met mechanische pomp lekkage is bij de drukleiding in de pomp moet je de leiding met wartel compleet vervangen.
Bestel dan ook de complete druk en retourleiding, samen zijn ze namelijk goedkoper dan los!!
Let op, bij een automaat moet je ook de oliekoeler vervangen ivm gewijzigde leiding, daar is een tsb over bij de dealer.
Suc6
dank je markus. Heb alles reeds gedemonteerd. Maar welk type olie moet erop?
Ford spec: WSA-M2C-195A, bestelnummer: 8000047
Suc6
Bij Ford hebben zij mij "1384110" verkocht. WSS-M2C204-A2
[quote=jhl]Bij Ford hebben zij mij "1384110" verkocht. WSS-M2C204-A2[/quote]
Dat is groene stuurbekrachtigingsolie en die is voor systemen met electrohydraulische pomp(en voor de Galaxy t/m 02/2006, volkswagen systeem), die van jouw heeft een pomp aangedreven door de multieriem (volgens mij hoor.....) en die heeft echt de rode olie met de spec die ik opnoemde.
Suc6
heb ik ook gezegd maar blijkbaar geven ze deze op.
Is pomp met multiriem en elektrisch contact op.
Nu blijken ze er bij dealer zelf niet meer uit te kunnen.
Autodata en tecdoc geven deze op die ik gebruikt heb, dealer begint te twijfelen.
[quote=jhl]Nu blijken ze er bij dealer zelf niet meer uit te kunnen.
Autodata en tecdoc geven deze op die ik gebruikt heb, dealer begint te twijfelen.[/quote]
In het begin dat de C-Max uitkwam (2003) was de informatie inderdaad zo dat die groene voor alle bekrachtigingen was, echter klopte dit niet.
Ik heb zelfs 2 keer een nieuwe auto gehad die af fabriek met de verkeerde was gevuld!!
De dealer heeft een zakboekje "technische gegevens" en daar staat bij vloeistofspecificaties echt zoals ik het zeg.
Bijna ieder jaar komt er een nieuwe uit. In die van 12/2006(die ik hier nu bij de hand heb) staat het op blz 48.
En in E-tis staat het ook nog eens, sectie 211-00, stuurinrichting-algemeen.
daar staat trouwens weer bij dat de groene wel gebruikt mag worden om alle systemen bij te vullen(er staat allen weer niet bij welke verhouding daar maximaal voor staat), dat wist ik dan weer niet en zo heb ik toch weer wat geleerd vanavond........
Suc6
Dat is tenminste uitleg, een vermelding waard!!!!!!!!!
Ik heb trouwens besloten van de groene in te laten, mijne pa is al 50 jaar mecanicien en is ook van oordeel dat het in dit geval geen kwaad kan.
Thx!!!!!!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar