Ford Focus: oliedruk knippert bij warme motor

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1800

Bij koude motor alles normaal. Bij warme motor brandt de oliedruk constant stationair. Bij snel rijden "130" knippert deze af en toe.
Eigenaar rijdt zo al een 5.000 km rond.
Iemand dit al voorgehad. Auto komt morgen binnen en heeft reeds een jaar geen onderhoud meer gehad.

jhl

Geplaatst door jhl (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

marcel7031 (0) PRO, 15 jaar geleden

Uiteraard beginnen met verse olie en een nieuwe oliedrukzender. Kijk even goed of er geen diesel in de olie zit. Die de olie zou kunnen hebben verdund bv.
Een jaar geen onderhoud is eigenlijk niet eens te lang.
Klant doet over dat olielampje er wel makkelijk over vind ik. Dat mag je best wel zeggen. Straks draait 3 dagen na de beurt de motor in de soep en dan heb jij het gedaan.

Niels8175 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ook 1x onder handen gehad.
Schakelaar vervangen zonder resultaat.

Bleek dat de hogedrukleiding in het carter lekte bij een o-ring aansluiting.
Deze zit met 2 blikken steuntjes vast, en die verbuigen door de oliedruk, waardoor deze gaat lekken langs de o-ring.
Kan je zien door kleine slijtage sporen op die koppeling.
Koud idd geen probleem, dan is de olie dikker.

Succes!

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

ok zal morgen eens kijken

Postie (0) PRO, 15 jaar geleden

Niet toevallig een reparatie aan de auto gehad waarbij ze het carter ondersteund hebben?/
Met als het gevolg de de carter is ingedeukt en de oliezuigbuis tegen de bodem van het carter aan zit?
Krijg je hetzelfde probleem

cees1951 (0), 15 jaar geleden

Ruim 2 1/2 jaar geleden de oliepomp laten vervangen (de ANWB-monteur zei dat die haast nooit stuj gaat, dus wel: €1800!)
Ook ik had een jaar later zo'n knipperend lampje en heb redelijk lang daarmee doorgereden (> 1 jaar). Binnen deze periode de oliedruksensor laten vervangen en: geen resultaat.
In april jl. maakte mijn auto op de snelweg in Duitsland (reed gewoon 120 km/u) een raar geluid (net alsof ie in een verkeerde versnelling sprong) en direct daarna gingen alle controlelampjes branden. Auto snel op de vluchtstrook, motorkap geopend: de vlammen sloegen er al uit. De auto brandde al tijdens het rijden dus. Binnen 5 minuten (!!!) was mijn auto finaal uitgebrand...
Enfin: om een lang verhaal kort te maken: het zou met dat lampje te maken gehad kunnen hebben dus:
goed na laten kijken bij de Fordgarage lijkt me!!!

laurens allround (0) PRO, 15 jaar geleden

hoi hoi....

dit probleem vandaag bij de hand gehad.....
inderdaad de persleiding van de pomp beschadigd en de o ring..... het aluminiumblokje van 90graden was echt ovaal geworden inplaats van ronde openingen...

dus de leiding vervangen met het het alu bochtje en probleem opgelost......

greetz

Niels8175 (0) PRO, 15 jaar geleden

Kijk, mijn bijdrage toch niet voor niets geweest. :)

Later is het probleem opgelost, door het alu blokje te laten vervallen, en daar een stalen bocht in te zetten uit 1 geheel..
Is trouwens een modificatie, maar moet wel de bak er achterheen, en tussencarter demonteren! (zo uit mijn hoofd nog, is ook al weer 8 jaar geleden.;)

Maar zo kan je mooi aan het het zoeken komen. ( Ben er ook paar uur mee ant zoeken geweest, met oliedrukmeter!)

laurens allround (0) PRO, 15 jaar geleden

zo ja niels is wel ff werk geweest maar ff doorzetten en het was voor elkaar....wat een stomme constructie om voor dat ene boutje alles te moeten demonteren,,,,
klant was geloof ik niet blij.... 50euro aan onderdelen maarr= wel een dag sleutelen...

op naar het volgende probleem

greetz

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.