Ford Focus: Piepend/schurend geluid bij stuuruitslag Focus Wagon 1.6

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Bij het sturen (naar links en rechts, bij kleine en grotere uitslagen) komt er een piepend/schurend geluid uit het motorcompartiment dat in de auto te horen is. Het geluid treedt op bij zowel draaiende als niet draaiende motor. (mijn conclusie: niet de stuurbekrachtiging die je normaal gesproken hoort)

Vandaag even getest:

1. Vanmorgen voordat de auto was gestart (koude motor/auto en dus zonder stuurbekrachtiging) : geen piepen

2. Meteen na starten van de motor (dus met stuurbekrachtiging): geen piepen

3. Na 5 minuten rijden: zowel met ingeschakelde (met stuurbekrachtiging) als uitgeschakelde motor (zonder stuurbekrachtiging): geen piepen

4. Na wat langere rit (warme motor/auto): zowel met ingeschakelde (met stuurbekrachtiging) als uitgeschakelde motor (zonder stuurbekrachtiging): wel piepen.

Vanmiddag nogmaals getest: zelfde als vanmorgen.

Lijkt mij iets te maken te hebben met warme motor en/of stuurbekrachtigingsvloeistof.

Het gepiep komt bij mij niet van de (rubbers van) veerpoten (getest met een collega die aan het stuur draaide), maar van onder de motor in het midden. Ik zie daar een onderdeel zitten waar de stuurstang (oid) in en uit gaat. (onderdeel van de stuurbekrachtiging?)

Hij piept bij mij dus zowel met als zonder draaiende motor, en niet als motor koud is.

Wat kan dit zijn?

bjauto

Geplaatst door bjauto (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Postie (0) PRO, 15 jaar geleden

Dit is een product eigenschap, er zijn meerdere focussen die dit geluid veroorzaken, het klinkt als een droog rubber oid.
Geluid is afkomstig uit het stuurhuis.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.