Beste mensen,
Bij koude start moet voetje op gaspedaal blijven, anders valt motor uit. Na een minuutje of twee zijn er stationair meer toeren aanwezig, echter het voelt dan of motor op 3 pitten loopt. Na 4 minuten wel gewoon 900 toeren (regelmatig, motor schokt dan ook niet meer, afgezien van hele kleine trilling), met de vermelding dat de auto bij stoppen altijd even onder de 900 zakt en dan weer opveert naar 900 toeren. Alsof ie zoekt.
Trekkracht is matig en bij elk toerental gelijk. Hoge toeren lijkt hij dus wat te missen. Topsnelheid ligt ook laag met 130 km/u. Bij aanzetten van de airco zakt auto in vwb kracht.
Ook opvallend is het te laat aanslaan van de ven: pas als de temp.meter tegen het rode aanstaat. Het vroegtijdig aanzetten van de airco doet deze ven wel aanslaan, dus zo houd ik momenteel de temp in bedwang.
Kabels en bougies vervangen. Accu een nacht losgehad om te resetten. Klachten op benz en op lpg. Op benz ligt stationair toerental nog iets lager en zijn klachten iets meer, zo lijkt het.
Dit zijn restklachten van een lekke pakking. Kop is gereviseerd.
Daarna nog wel tweemaal een lichte backfire gehad, vervangen bougies heeft dit opgelost.
Tia
El
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vanwege de backfire, controleren of de vacuumslangetjes nog goed vast zitten, luchtaanvoer buis vast zit, zodat ie geen valse lucht trekt, dus traject lucht toevoer checken.
Cor
[quote=Cor1822]Vanwege de backfire, controleren of de vacuumslangetjes nog goed vast zitten, luchtaanvoer buis vast zit, zodat ie geen valse lucht trekt, dus traject lucht toevoer checken.
Cor[/quote]
Gedaan, heeft het probleem niet opgelost. Geen lekken kunnen vinden. Nu maar is de stappenmotor aan het reinigen (pff. wat een werk :-)).
18 jaar
het probleem van de koude start wijst op verkeerde motorolie zit er wel 5w30 in. vgr Bas
18 jaar
dit is warschijnlijk een echt probleem
als de klepzittingen weggezakt zijn komt dit in een koude start boven water
je hebt gewoon te weinig compresie vandaar ook het lage vemogen
als de cilinderkop opwarmt zet hij meer uit dan de kleppen (verschil in uitzettings coeffisient staal en alluminium)
hierdoor komt het dat de kleppen dan nog net wel afdichten maar het loopt echt op zijn laatste pootjes
om zeker te weten of dit het geval is moet je comprisie meten met koude motor
dus als de auto nog niet gelopen heeft
als deze slecht of zeer wisselvallig is weet jij hoe laat het is
Stappenmotor was idd naar de herrie. Rijdt nu met nieuwe een stuk beter. stationair is het ok en trekkracht is verbeterd. Nog geen lang stuk mee gereden, maar het voelt dus stuk beter. Bliift wel bizar dat als de airco wordt aangezet dat motor hier direct zwaar nadelig op reageert. Trekkracht direct veel minder en wederom moeite met stationar draaien.
Dirk: kop is gereviseerd, kleppen geslepen. Kan jouw optie dan nog bewaarheid worden/zijn?
Ik zal ook de olie nog is controleren, ik kan me heugen dat ik er 5w40 in heb gestopt...
Wellicht wordt het nog is wat, haha. Iig dank allen voor het meedenken.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar