close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Mondeo: Onregelmatig stationair en uitvallen bij erg warm weer

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 TDCI

Al ruim een jaar heb ik het volgende probleem bij warm weer.
Als je doortrekt to 3.800 toeren of erboven bij temperaturen van 30 graden of meer gaat het gloeispiraaltje knipperen en valt de motor uit.
Het maakt ook niet uit of je stilstaat en dan heel langzaam het pedaal indrukt want bij 3.800 toeren gaat de zaak gewoon weer uit.
Even een overzicht van de levensloop van de auto:
Bij 82.000 kilometer is de brandstofpomp + verstuivers vervangen ( metaaldeeltjes), bij 85.000 kilometer is de DMF vervangen voor een enkelvliegwiel, bij 90.000 kilometer heb ik een turbo opgeblazen na volledig losschieten turboslang op hoge snelheid waarbij er een verzwaarde turbo met 360 graden lagers is geplaatst.
Na deze gebeurtenis begonnen deze problemen eerst bij 3.500 toeren en later werrd dit steeds bij een hoger toerental of uiteindelijk niet meer terug te keren toto voor kort.
Bij zeer warm weer gebeurd het steeds en er worden geen DTC-codes vastgelegen, en tevens loopt hij dan stationair erg onregelmatig vooral als de airco inslaat.
Alle data van de diverse sensoren, koptemperatuur, raildruk, injectoren, lmm, en iat sensor zijn gemeten maar geen byzonderheden of pieken.
De nokkenassensor is vervangen incl bedrading

Wel was te zien dat het stationairteorental steeds werd bijgeregeld en de injectoren soms stonden te stuiteren.
Na een bezoek aan diesel Buchli bleek dat deze aan vervanging toe waren en dit is dus gebeurd.
Na de terugrit was de auto stil en rustig, alleen het stationaire toerental is nog steeds onregelmatig en ik ben bang dat als het weer zeer warm wordt dat de storing weer optreed.

Wat zou dit kunnen zijn en hoe is e.e.a uit te sluiten.
ik heb al veel fora's gelezen met adviezen als: IMV-klep vervangen, lmm vervangen, raildruksensor vervangen, iat-sensor vervangen of zelfs de gloeipluggen omdat er motorolie door de inlaat is gekomen na de turbocrash.
Oja soms heb ik als ik gasgeef een zwarte pluim en soms ook helemaal niets.
Ook is het inlaattraject op lekkage afgeperst.

Wie weet raad.
Een ontredderde Ford-rijder met een aardig gat in zijn begroting

Geplaatst door

Rob9917 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gaan rijden met een testkast, zodra het lampje knippert codes uitlezen.
Dan MOET er en code uitkomen, dan kan je pas iets zeggen over de storing.
Je kan wel van alles gaan vervangen maar dat loopt ook in de papieren..

Postie 0
badge

14 jaar

Er is met de testkast rondgereden maar dus geen code ( door originele Ford-dealer )
Het probleem nu is dat de temperatuur weer beneden het nivo is waarbij de storing optreedt, alleen loopt hij nu onregelmatig stationair en pluimt af en toe.

Rob9917 0

14 jaar

EGR-klep al gecontroleerd?

antig01 0
badge

14 jaar

De EGR-klep is al 3 jaar afgedopt

Rob9917 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.