close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford S-MAX 2011: overmatig koelwaterverbruik

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: JTWA, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 118

het koelwaterverbruik van de 1.6 Ecoboost motor is sinds kort meer dan een liter per 1000 km (km stand 235.000 ).
De vakgarage kan niets vinden. Auto is onderhouden volgens het boekje. Wel al tweemaal met pech onderweg gestaan door gesprongen koelwaterleidingen (verschillende leidingen).
Zelf zie ik ook geen bijzonderheden zoals witte rook, drab in de olie of koelwaterlekkage. Motor heeft een half jaar geleden de koelwaterpeilmodule upgrade van Ford ontvangen, daarvoor speelde al e.e.a. De garage suggereert vervangen van de koppakking maar laat in het midden of het daarmee opgelost is. Auto is verder goed en rijdt goed. Maar op internet circuleren verhalen over schade door koelwaterproblemen.
Wat is wijsheid? Verder laten onderzoeken door andere garage? Reparatie koppakking, ruilmotor of?

Geplaatst door

Edwin L (0)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Voel eens onder je expansievat of daar druppels hangen. En als de druk zo hoog oploopt dat je leidingen knappen, zou ik ook eens het koelwater laten testen op verbrandingsgassen (dus als gevolg van een lekke koppakking).

Heino4267 645

4 jaar

Ik denk dat de garage wel eens gelijk kan hebben, vervangen koppakking. Er kan lekkage zijn van de koppakking naar de cilinders toe, dan verdwijnt er ook vloeistof. Er hoeft dan geen lek waarneembaar te zijn.

pbierman18 0

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford S-Max of stel zelf een nieuwe vraag.