👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Mijn Mondeo heeft het volgende probleem: Als ik op de duitse autobahn vol gas rij schiet de auto in noodloop met knipperende gloeispiraal en heb ik verlies van vermogen. Tijdens flink accelereren heb ik ook flinke rookwolken,heb vorige week EGR afgedopt met vol plaatje,dus misschien blaast ie de uitlaat schoon.Auto maakt in noodloopg max 3000 RPM en snelheid 160 km/h.
Als ik auto opnieuw start is de spiraal weg en heb ik weer vermogen ,maar als ik weer flink door wil rijden wederom noodloop.
Heb de auto uitgelezen met Autel Maxidiag MD801 en komen de volgende codes naar boven P0251 en P1211.
Vanmiddag heb ik auto rijdend uitgelezen met live data en heb de raildruk gemeten tijdens rit.
Eerst kwam alleen P0251 tevoorschijn en reed auto in noodloop. Codes gewist en opnieuw gereden.
De 2e keer stonden er 2 codes P0251 en P1211,alleen toen viel de raildruk helemaal terug naar 0 en kwam de auto tot stilstand.
Nadat ik die codes gewist had kwam P1211 niet meer terug en bij flink accelereren springt hij in de "normale"noodloop zonder af te slaan.
Volgende drukken heb ik gemeten
Stilstand met ingeschakeld contact 4 Bar.
Stationair draaiend 219-237 bar
Bij 1843 bar schiet ie in noodloop en valt druk terug naar 1544 bar (3000RPM)
Tevens loopt auto met koude start onregelmatig met 766-843 RPM stationair.
Heb natuurlijk op diverse fora gekeken en zal morgen eens beginnen met nieuw brandstoffilter,maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet in ,omdat ik deze bij aankoop al heb vernieuwd.
Plan van aanpak
-Nieuw Brandstoffilter
-IVM klep vervangen ( reeds besteld)
Mocht dit geen soelaas bieden dan retour lektest verstuivers .
Wat zou dit nog meer kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb zojuist een nieuw brandstoffilter geplaatst en helaas zoals verwacht geen verbetering.
Heb de filter opengemaakt met pijpensnijder en filter was gewoon helemaal schoon van binnen.
Zat er ook maar pas 10 K op,maar had toch kunnen zijn dat hij dicht zat.
Volgende stap:
Nu eens een verstuiver lektest laten uitvoeren.
Ben bij dieselspecialist geweest en diagnose was zoals verwacht alle verstuivers vv.
Is wel weer een smak geld,maar kan er voorlopig weer mee vooruit.
10 jaar
Jammer ,maar er komen 4 nieuwe verstuivers in.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar