Mijn auto heeft een panorama dak.
Plotseling zit er een grote barst in de ruit. Aangezien de ruit gelaagd is krijg ik geen lekkage in de auto omdat de barst in de binnenste ruit zit. Hoe is dit mogelijk?
Ford zegt steenslag. Ging met loep kijken en vond een heel klein puntje. Autoglas zegt dat het niet mogelijk is dat de binnenste ruit kapot gaat als de buitenste ruit nog wel onbeschadigd is. Wat is dan wel de oorzaak?
Reparatie valt niet onder de glasverzekering. Gelukkig allrisk verzekerd maar schade toch gauw € 3.000 euro
Graag jullie input
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
"Gelukkig allrisk verzekerd "...
nu maar laten repareren, zou ik zeggen.
Erover debatteren heeft zo weinig zin dat je daar niets mee opschiet.
Succes.
Ik hoopte een antwoord te krijgen opdracht vraag hoe het mogelijk is dat er een barst in de binnenste ruit zit. De glasman zegt: kan niet door steenslag komen terwijl Ford met een loep een miniem puntje vind en zegt meteen dat het steenslag is.
Dus wat is nu de waarheid
2 jaar
wel vreemd als je buiten een inslag ziet en binnen gescheurd is. Ik heb geen idee bij Campers komt het ook wel eens voor en daar zit wel beweging in maar het dak en die ruit niet. je zuly er denk ik nooit achter komen of je moet een ingenieur van ford vinden.
Dank voor je reactie
2 jaar
Het zou ook een constructie fout kunnen zijn, dat i.c.m. hoge temperaturen is gaan werken..
2 jaar
Het is overigens niet handig om twee accounts door elkaar te gebruiken in een topic.
Tevens vraag ik mij af wat het voor zin heeft om twee accounts te hebben.
Moderator Problemcar
Helaas heeft niemand een oplossing aangedragen. Een andere Ford dealer vind dit een heel raar verhaal en wil het zelf wel eens zien. En hij gaat het eventueel bij Ford aankaarten. Maar kans is klein.
2 jaar
Bij onze S-Max nu voor de tweede keer voorruit gebarsten, vrijwel op dezelfde plaats. Wellicht spanningsschade.
Aankaarten bij Ford levert niets op. Zelf helaas slechte ervaring mee, ze zullen altijd de verantwoordelijkheid naar de eigenaar van de auto verleggen c.q. verwijzen naar de verlopen garantie. Wij kochten de S-Max nieuw en na 2 weken al had de S-Max al last van vermogensverlies en in noodloop gaan. Hebben ze ons 8 jaar mee laten rijden totdat we toevallig een keer een beroep op de ANWB deden. Kwamen er toen achter dat er 58 storingen waren.
Om het verder kort te houden, Ford deed niets, we hebben 4 Ford dealers geconsulteerd, steeds hetzelfde, in eerste instantie willen ze het verhelpen, maar na contact met importeur is deze bereidheid weggenomen.
1 jaar
Je zou hooguit het verhaal kunnen vertellen bij het plaatsen van de nieuwe ruit en vragen of ze willen kijken naar oneffenheden in het ruitframe die dat kunnen veroorzaken.
1 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford S-Max of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar