Ford S-Max 2008: Bokken/stotteren 2.5T

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: HUWA, Motorinhoud (cc): 2600, Vermogen (kw): 162

Mijn 2.5T ford S-max uit 2008 is gechiped op stage 2 en zou 285pk moeten draaien.

Nu heb ik hem laten testen en blijk ik maar 248pk te hebben.
Er zijn een aantal storingen naar boven gekomen.

Brabdstof druk
Turbo druk
Lambda

Ook heb ik last van stotteren.

Bij stilstaand direct trappen(racen) geen probleem
Bij rustig rijden en ineens vol gas bokken/stotteren
Bij het trekken van een aanhanger meer van 1/3 gas meteen bokken/stotteren.
Ook op de dyno is de auto gaan stotteren. Toen kwam de melding brandstof druk naar voren.

Voor de chip geen last van gehad.
Na de chip wel.

Ook het missen van bijna 35pk is een raadsel.

De auto heeft ondertussen ook een nieuwe /grotere uitlaat gekregen (straight pipe)
Een 2x zo grote intercooler.
Een K&N inleg filter
En er komt nog een nieuwe dumpvalve bij.

Het grootste probleem is het stotteren.
Wie weet waar dit door zou kunnen komen en hoe ik dit kan oplossen?

AmyDylan

Geplaatst door AmyDylan (0) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford S-Max? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Hans4040 (310) PRO, 1 jaar geleden

Ik zou de tuner even opnieuw laten kijken, er is blijkbaar iets mis gegaan.

    De tuner in kwestie heeft dit nagekeken en konden niks vinden zeiden ze. - AmyDylan (0), 1 jaar geleden
    Ook beschikt deze tuner niet over een dyno. Dus hoe ze de chip getest hebben is mij een raadsel. - AmyDylan (0), 1 jaar geleden

oldford (0) PRO, 1 jaar geleden

Die 248pk die je noemt, zijn die gemeten aan de wielen of de krukas?

    Dit is op de dyno gemeten. Wielen dus. - AmyDylan (0), 1 jaar geleden
    Als de motor 285 pk levert, meet je so wie so nooit 285 pk op de wielen, maar altijd minder. Er gaan flink wat pk's verloren in de versnellingsbak en het differentieel. Weet je ook de nummers van de foutcode's die je noemt? Normaal zou ik zeggen terug naar de standaard software, maar of dat goed gaat werken met de wijzigingen (uitlaat, intercooler)? Zit er nog wel een katalysator in de uitlaat? - oldford (0) PRO, 1 jaar geleden
    Dat is momenteel mijn planning. De chip er af halen en opnieuw doen maar dan aangesloten op de dyno. Zodat alle aanpassingen direct getest worden.

    De kat zit er nog op. De uitlaat is vanaf de kat helemaal nieuw. Met alleen nog einddempers met klep. - AmyDylan (0), 1 jaar geleden

harry4203 (430) PRO, 1 jaar geleden

Lijkt er meer op dat er gewoon stage1 tuning op staat. zou de auto origineel maken idd en dan eerst kijken of ie echt storingsvrij blijft, dan een goede tuner zoeken met een rollenbank wat m.i. een must is voor een stage2 tuning met aanpassingen aan de auto.

    Dat is momenteel mijn planning. De chip er af halen en opnieuw doen maar dan aangesloten op de dyno. Zodat alle aanpassingen direct getest worden. - AmyDylan (0), 1 jaar geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford S-Max of stel zelf een nieuwe vraag.