Mijn 2.5T ford S-max uit 2008 is gechiped op stage 2 en zou 285pk moeten draaien.
Nu heb ik hem laten testen en blijk ik maar 248pk te hebben.
Er zijn een aantal storingen naar boven gekomen.
Brabdstof druk
Turbo druk
Lambda
Ook heb ik last van stotteren.
Bij stilstaand direct trappen(racen) geen probleem
Bij rustig rijden en ineens vol gas bokken/stotteren
Bij het trekken van een aanhanger meer van 1/3 gas meteen bokken/stotteren.
Ook op de dyno is de auto gaan stotteren. Toen kwam de melding brandstof druk naar voren.
Voor de chip geen last van gehad.
Na de chip wel.
Ook het missen van bijna 35pk is een raadsel.
De auto heeft ondertussen ook een nieuwe /grotere uitlaat gekregen (straight pipe)
Een 2x zo grote intercooler.
Een K&N inleg filter
En er komt nog een nieuwe dumpvalve bij.
Het grootste probleem is het stotteren.
Wie weet waar dit door zou kunnen komen en hoe ik dit kan oplossen?
Geplaatst door AmyDylan (0) , lid sinds 1 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford S-Max? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford S-Max of stel zelf een nieuwe vraag.
3 Reacties
Hans4040 (310) PRO, 1 jaar geleden
Ik zou de tuner even opnieuw laten kijken, er is blijkbaar iets mis gegaan.
oldford (0) PRO, 1 jaar geleden
Die 248pk die je noemt, zijn die gemeten aan de wielen of de krukas?
De kat zit er nog op. De uitlaat is vanaf de kat helemaal nieuw. Met alleen nog einddempers met klep. - AmyDylan (0), 1 jaar geleden
harry4203 (430) PRO, 1 jaar geleden
Lijkt er meer op dat er gewoon stage1 tuning op staat. zou de auto origineel maken idd en dan eerst kijken of ie echt storingsvrij blijft, dan een goede tuner zoeken met een rollenbank wat m.i. een must is voor een stage2 tuning met aanpassingen aan de auto.