auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford S-Max 2011: Remblokken en remschijven voor vernieuwd, maar blijft aanlopen

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: UKWA, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Nieuwe Brembo remschijven en blokken voor geplaatst volgens beschrijving handboek Haynes. Nu blijven de remblokken aanlopen.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik de zuiger in de remklauw,met moeite, terug heb geduwd. Wie weet de oplossing?

Geplaatst door

Roffel1 (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Remschijven met blokken lopen altijd aan , gaat om de mate waarin , als je het wiel draaid gaat dat dan zwaar ?

Hoi Kaleido,

Ja, dat klopt maar als ik het wiel draai voel ik wel meer weerstand dan anders. Daarnaast rijdt de auto nu met een hard piepend geluid.

Roffel1 0

2 jaar

Remblokken mogen lichtelijk slijtend aanlopen en zonder weerstand wiel vrij rond te kunnen draaien.
Draaien ze te zwaar rond dan is er duidelijk iets mis,wat gepaard gaat met ernstige warmte ontwikkeling
in het remsijsteem en kans op falende remmen

Dat is dus niet goed , zal dus ook heet worden ?
Haal het wiel er af , remblokken er uit , dan kun je alcwel zien of het mis is , schijf blauw bv.
Druk voorzichtig met je rempedaal de zuiger een stukje naar buiten 1.5 cm en kijk dan eens achter de hoes , ik denk dat de reiziger verroest is . Dan remklauw laten reviseren of een nieuwe.
Iedere keer als je het pedaal los laat moet de zuiger iets terug als dit niet gebeurt weet je ook genoeg , zou eventueel ook nog in de remslang kunnen zitten , maar ik verwacht een verroeste remzuiger.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford S-Max of stel zelf een nieuwe vraag.