Ik kocht mij onlangs een Ford C-max 16tdci automaat bj 2004. Fijne wagen om mee te rijden alleen paar technische problemen.
Bij traag optrekken zodat de wagen schakelt onder de 1800tr/min is er geen probleem. Ook bij stevig doortrekken schakelen ruim boven die 1800tr/min alles ok.
Wanneer echter de situatie zich voordoet dat hij rond die 1800tr/min moet schakelen zoals bij iets vlotter rijden om verkeer te volgen of met passagiers, op rotonde rijden,... weet de wagen precies niet wat hij moet doen en begint te stotteren.
Heb een diagnose laten doen bij Ford en die zeggen constant probleem versnellingsbak. Enkel vervangen mogelijk.
Weet niet of het er iets mee te maken heeft, ben geen elektronica expert, maar soms geeft hij "beperkte werking ERP" als fout, dit gaat gepaard met een korte vermogen terugval en de brandstofmeter is verkeerd. Bij volle tank geeft hij 3/4de aan en op een halve tank geeft hij al vermelding "brandstof laag".
Bij de diagnose is ook gebleken dat de EGR klep niet zou werken en die is juist vervangen dus daar klopt iets niet.
Heb de wagen gekocht bij een gewone handelaar en die man doet zijn best maar ik vind het allemaal nogal verwarrend.
Vrienden zeggen buiten gooien die rommel, Ford zegt versnellingsbak vervangen kost 6000en de handelaar zegt dat is allemaal zo erg niet als er al een probleem is kunnen die bakken eventueel revisie krijgen.
Alvast bedankt voor de reactie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb dit probleem ook eens meegemaakt met een Mondeo automaat.Het schijnt dat als je inlaattraject vervuilt is,de motor niet goed gaat lopen en dit zijn weerslag heeft op de automaat(softwarematig soort noodloop).
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar