Ik zit met het volgende probleem.
Er zijn al meerdere berichten van geweest,en dat gaat om het volgende:
Bij een snelheid tot 120 km/h is er niks aan de hand, eenmaal boven die snelheid schiet de temperatuurmeter naar het rode gedeelte en gaat naar verloop van tijd het motorstoringslampje ook branden ( veiligheid)
Deze klacht is ontstaan nadat de distributieriem is vervangen samen met de waterpomp.
Nou heb ik al verschillende keren gelezen dat het een luchtbel zou kunnen zijn maar zelfs naar 3x ontluchten ; waarvan 2x normaal ( Dop eraf 4000 toeren ) en 1 x vacuuum ( waarna vervolgens weer gevuld )
Ook de temperatuursensor in de kop word vaak genoemd, maar ik heb mij laten vertellen dat dit alleen een veiligheidssensor is wanneer de klant de temperatuursensor over het hoofd zou zien, hij de motor in een noodloop zet. Tevens wel deze al vervangen en op moment vastgezet. Bedrading ook al gecontroleerd, en dit is verder wel goed.
wat mij opvalt is dat het niet samenhangt met toeren, immers bij 130 km/h is het ong. 3500 tot 4000 toeren.
Doet ik dit in de 2e of 3e versnelling dan reageerd de temperatuurmeter normaal.
Heb de waterpomp opnieuw gecontroleerd maar bleek in orde, Nou is mijn vraag waar het nu nog aan kan liggen, en is er nog een temperatuursensor puur voor de meter in de tellerklok, en zo ja waar zit die dan bevestigt?
Het gekke is dat de auto na een paar honderd meter volgens de meter al op bedrijfstemperatuur zou zijn, en op het moment dat er 130 km/h word gereden de meter in stappen omhoog schiet ( dit zou niet logisch zijn aangezien het koelwater niet in zulke grote stappen zal worden verwarmd) .
Graag zou ik reactie van jullie horen zodat ik mijn klacht kan oplossen en een tevreden klant houd.
Mvg Sander
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het klopt dat de temp meter bij deze focus'en zo op warm staat, dit is niet je koelwater temp maar de CILINDERKOP TEMPERATUUR
als de meter naar het rode gaat, dan is er iet serieus mis met het koelsysteem, 1 injector wordt onderbrokenen en die cilinder werkt dan als luchtpomp om de boel te koelen
controleer de thermostaat eens, gaan nog wel eens defect, monteer dan gelijk een nieuwe thermostaat huispakking, die dingen gaan ook lek bij bosjes
hai sjansema dit probleem komt meer voor , als je druk in het koelsysteem in orde is en koelvloeistof op niveau blijft dan adviseer ik je om een weerstand te solderen in je signaaldraad van 320 ohm in de wit/violet draad van je kopsensor , je beinvloed dan namelijk de referentiespanning van de pcm helpt echt
succes laat het horen
Zo even een tussentijds bericht.
Ondertussen de thermostaat gecontroleerd maar functioneert ook goed, net 320 ohm weerstand tussen de signaaldraad gesoldeerd, dus straks even proefrijden en kijken wat eruit komt.
Hopen dat het nu eindelijk goed gaat.
gr Sander
kijk gewoon eens als de darm niet verstopt zit tssn thermostaat en expansievat,haal de vernauwing er desnoods uit die in het darmpje zit
Zelfde probleem hebben wij hier en de vraag is of je het probleem hebt kunnen oplossen Sander?
weerstand ertussen werk idd super al meerdere gemonteerd
ik had het zelfde probleem,je moet je koelsysteem vacuum trekken zo krijg je de luchtbel eruit
gr yoeri
Yoeri heeft gelijk , er blijft gewoon een luchtbel vastzitten .
Heb het zelf ook al aan de hand gehad
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar