Sinds een week of 2 hebben we hier buitentemperatuur van rond de min 10,( ben nu in Polen dus)gisteren zat de focus onder een dikke laag ijzel.
Na een rit van een half uur starte ik de moter opnieuw en zag meteen dat het airbaglampje begon te knipperen, eerst 4 keer dan korte pauze dan 2 keer dus kode 42.
Ik kan nergens, niet op het internet en niet op forums precies vinden wat deze kode inhoud,het gaat hier dus om een focus 1 fase 2.(Niet een fase 1)
Kan iemand me op weg helpen om deze storing te verhelpen, als het niet te ingewikkeld is en bijv alleen wat slechte kontakten betreft kan ik het
zelf misschien verhelpen( met inachtneming van de voorzorgsmaatregelen mbt een airbag:)) Klopt het ook dat het hele airbagsysteem op dit moment dus niet werkt??
mvg Ruud
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
uitlezen, deze auto's werken niet meer met knippercodes
@RenaultoFiel,
bedankt voor je reaktie, maar waarom geeft het lampje dan wel deze code als dat verder geen betekenis heeft?
Werkt mijn airbagsysteem nu wel of niet,of maar beperkt? vind het nml een minder veilig idee om zonder die extra veiligheidsoptie met het
huidige weerbeeld terug naar NL te moeten rijden.
mvg Ruud
Ps: kan elke garage de storing uitlezen, of ben ik perse op Ford aangewezen?
14 jaar
Toevallig zag ik vandaag dat de paravent voor licht beschadigd is en de gummiband eronder voor een deel los ligt.
Ik herrinnerde mij dat ik in de rit voor dat ik het lampje zag branden bij het verlaten van de oprit in een wal van opgehoopte sneeuw ben gereden, die daar zeker een meter hoog ligt.
Vandaag de accu een half uurtje los gehad en het systeem gereset.
Gelukkig is het airbaglampje nu weer uit en zodra het weer het toelaat ga ik de gummiband weer goed vastzetten onder de paravent.
Nu blijkt dat niet de reset heeft geholpen, maar heel vreemd:het openen van de motorkap?
Procedure is nu: moterkap openen en meteen weer dichtdoen, auto starten en het lampje gaat uit en blijft ook uit.
Na het afzetten van de motor en langer wachten dan een minuut of 5 gaat bij het kontakt aanzetten het lampje weer knipperen, bij eerder op kontakt zetten gaat het lampje weer keurig uit.
Als het lampje dus weer knippert en ik zet het kontakt af omdat ik met de sleutel de motorkap moet openen, en die dus even optil en weer dichtlaat vallen gaat het lampje weer keurig uit bij het starten.
Als ik nu dus met de auto weg ga open ik eerst even de motorkap en start daarna de auto, airbaglampje gaat keurig uit dus ik mag aannemen dat het systeem dan ook functioneert als het nodig mocht zijn
Heeft iemand hier een logische verklaring voor??
Ruud
14 jaar
[quote=Renaultmonteurtje]uitlezen, deze auto's werken niet meer met knippercodes[/quote]
Deze auto werkt WEL met knippercode;
het betreft hier 2 storingen, nl:
4x knipperen storing gordelspanner (bestuurder of passagier)
2x knipperen storing airbag passagier
4x en 2x knipperen is in dit geval geen optelsom, maar 2 afzonderlijke storingen.
Hallo Ergees.
Zie dat je hem hier ook neergezet hebt, wat verstandig is.
Zit de stekker onder de stoel er goed in.
Geven nog wel eens problemen.
Als ik Hans zijn uitleg lees zou ik dus denken aan de stekker onder de bijrijdersstoel.
Gr Fred
14 jaar
Ik ga die stekker zeker even kontroleren,maar kreeg ook de tip om eens te checken of de sensor die in de buurt van de motorkapvergrendeling zit wel goed kontakt maakt.
14 jaar
Dat kan je altijd ff doen. Kost niks en makkelijk zelf te doen. Mss corrosie en met contactspray te reinigen.
Gr Fred
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar