auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Focus: motor klinkt als tractor

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8I

Hallo allemaal,
Bij een koude start klinkt de motor als een tractor.
Zelf denk ik dat het de klepstoters zijn.
Zijn de kleppen van een focus 1.8 uit "99 af te stellen
of zijn dexe HD?

http://www.youtube.com/watch?v=LdywftSDQ...

Geplaatst door

jason101 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is dat geluid weg bij een warme motor.?

Is dat geluid er plotseling gekomen, of is dit langzaamaan steeds luider geworden.?

Ralf

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Het geluid is langzaam wat luider geworden en als die een tijdje stationair heeft gelopen dan is het geluid een stuk minder.
Er staat trouwens inmiddels 196000 op de teller.

jason101 0

13 jaar

Zit er wel voldoende olie in de motor??
Kleppen zijn te stellen is niet hydraulisch. Is de distributieriem niet versprongen??

Postie 0
badge

13 jaar

Distributieriem incl spanrol en looprol is vorig jaar bij 150000 vervangen.
oliepijl is ook in orde.

jason101 0

13 jaar

Begin dan maar gerust met kleppen stellen.

S6

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Ralf wat wil je stellen aan hydraulische klepstoters?

Zitten GEEN hydraulische stoters in!!! Dus wel degelijk te stellen

Postie 0
badge

13 jaar

Punt is dat ze bij de garage zeggen dat afstellen in dit geval geen nut heeft.
Het getik zal er niet van verdwijnen. Hij wilt eerst andere olie proberen, kijken
of dit helpt.

jason101 0

13 jaar

[quote=Renaultmonteurtje]Ralf wat wil je stellen aan hydraulische klepstoters?[/quote]
Bij #4 staat toch duidelijk dat ze NIET hydraulisch zijn, en dus te stellen.!!

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Vandaag langs de dealer geweest voor een second opinion. Hier zeiden ze ook dat het vast en zeker de klepstoters zijn en het stellen ervan d.m.v. vulplaatjes maar tijdelijk is. Probleem komt toch weer terug. Andere oplossing zou zijn nieuwe klepstoters maar de kosten die hieraan zitten zijn mijn fofo niet meer waard, hij is 12 jaar oud. Ook omdat ik de laatste maanden nogal wat andere zeer hoge kosten heb gehad. Ben dus terug naar mijn "stam" garage truggereden en heb voor de noodoplossing gekozen om er andere olie in te doen die bij wat oudere motoren wel vaker wordt gebruikt. 10w40, deze is iets dikker maar volstaat wel. Ik zal er nog een tijdje mee blijven rijden maar ik zal binnenkort toch afscheid moeten nemen. Tis jammer want hij ziet er nog goed uit. Moet alleen nog de keus maken hoe; Bij inruil krijg ik er drol voor, misschien in onderdelen dan?

jason101 0

13 jaar

waarom toch niet gewoon informeren wat kleppen stellen kost ? En ik zou niet weten waarom het nu ineens (snel) terug zal komen, misschien dat iemand anders daar een antwoord op heeft ??

Als je niet de kleppen laat stellen, sluiten de kleppen zo slecht dat het hete verbrandingsgas erlangs gaat en gaat werken als een snijbrander, zodat je zeker zo uitgereden bent.

sjaak10918 0
badge

13 jaar

Hier heb ik het niet meer over kleppen stellen maar opvullen met zgn vulplaatjes. Hierbij moet je denken dat ten eerste de hele bak open moet om bij de distributieriem te komen die er ook af moet en weer teruggeplaats, nokkenas eruit. Dan uitzoeken om welke klep(pen) het gaat en de juiste speling uitvinden. Hele klus dus.
Kosten rond de 1500 euri. Hier heb ik geen zin meer in.

jason101 0

13 jaar

Nokkenassen hoeven niet los, de dealer heeft hier speciaal gereedschap voor. Dat gaat prima.
Is het proberen zeker waard.
De kosten zullen wel meevallen, rond de 250 euro denk ik.

Postie 0
badge

13 jaar

Ook het stellen met vulplaatjes, is "kleppen stellen". Zoals gezegd, de moeite/ kosten zeker waard.

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Net terug van dealer. Op het moment dat ik daar kwam was de motor wat opgewarmt en dus niet "meer" luidruchtig. De monteur zei dus dat het wel meevalt. Nadat ik hem vertelde dat als de auto 1 of 2 dagen heeft stilgestaan het geluid niet om aan te horen is ,zoals op de geluidsopname. Dan waarschijnlijk is er een klepstoter naar de hevige jachtvelden werd mij verteld. Om uit te vinden welke dit is wordt een aardige klus, dus zouden alle 16 vervangen moeten worden.
Hierbij moeten de nokkenassen + D-riem los
€ 18,00 stuk + arbeidsloon.......reken maar uit.

jason101 0

13 jaar

Jason,

Heeft hij dan de klepspeling gecontroleerd ??

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Gister nog eens bij de dealer geweest omdat ik verschillende verhalen hoor over of de klepstoter wel dan niet hydraulisch zijn. Ze wisten mij dus te vertellen dat ze hydraulisch zijn en eventueel op te vullen zijn met vulplaatjes. Heb vandaag nog eens aandachtig geluisterd nadat de motor 10 minuten stationair had gedraaid. Toeren stonden toen op 800 rpm. Naast het geluid van de V-snaar hoor ik het geluid wat lijkt op een keukenwekker uit het blok komen.

jason101 0

13 jaar

Wat Postie al zegt : Zitten GEEN hydraulische stoters in!!! Dus wel degelijk te stellen.

Inlaat 0,15 Koud

Uitlaat 0,30 Koud

Gr. Harry

berendonck 0
badge

13 jaar

Waarom vertelllen ze mij dan bij, nota bene een ford dealer dat er hydraulische in zitten?

jason101 0

13 jaar

Geen idee ?

Postie werkt ook bij Ford.

Gr. Harry

berendonck 0
badge

13 jaar

Heb voor de zekerheid, omdat ik twijfelde nog een e-mail gestuurd met de vraag wel of geen hydraulischr klepstoters.
Dit was het antwoord.

Beste meneer Buiter,

Uw auto is in het bezit van hydraulische klepstoters,


Met vriendelijke groet,

Auto


Service Adviseur






--------------------------------------------------------------------------------

Van: DC Buiter
Verzonden: woensdag 19 januari 2011 12:15
Aan: Den Haag
Onderwerp: Vraag klepstoters



Goedendag,

Ik ben in het bezit van een Ford Focus 1.8i trend uit 1999. Kenteken xz-nv-41.

Nu vraag ik mij af of deze auto meganische of hydraulische klepstoters heeft.

mvg,

D.c.Buiter

jason101 0

13 jaar

Foei ...... Maar toch zou ik bij het begin beginnen. Eerst controleren of de distributieriem wel op tijd staat, ook al is ie kort geleden vervangen.
Daarna de klepspeling meten, normaal kan dit eigenlijk niet groter worden, meestal strakker.
Ik zou toch een mail terugsturen...dat ze toch even verder in ETIS-ONLINE hoofdstuk 303-01B, en dan algemene procedures. Staat toch duidelijk klepspeling controleren....

Postie 0
badge

13 jaar

Of ik zou even een andere ford specialist vragen .....

Gr. Harry

berendonck 0
badge

13 jaar

Heb ik intussen ook gedaan. Bij deze dealer vetelde ze mij dat het geen hydraulische klepstoters zijn.
Wat een prutsers zijn dat.



[quote=berendonck]Of ik zou even een andere ford specialist vragen .....

Gr. Harry[/quote]

jason101 0

13 jaar

Nou, daar maar even langs zou ik zeggen.

Suc6

Gr. Harry

berendonck 0
badge

13 jaar

Ben vandaag bij Ardea Delft geweest waarvan ik het bericht kreeg over geen hydraulische stoters, en heb gesproken met de diegene die mij dit bericht gestuurd heeft, de chef werkplaats. Ook hij kon er weinig mee omdat de motor reeds warm is en het geluid nihil is. Als het de klepstoters zouden zijn dan zouden deze constant deze herrie moeten maken volgens hem. Na mijn uitleg wat er gebeurd bij een koude start was zijn vraag of de d-riem al vervangen was. Het zou ook zomaar de d-riem kunnen zijn die slap hangt, maar dit kan alleen gecrontroleerd worden bij een koude motor

jason101 0

13 jaar

Hallo Douwe,

De werkplaatschef heeft aangegeven dat hij een ´koude´auto moet hebben om een goede diagnose te kunnen stellen. Heel erg aannemelijk.
Tevens kan hij dan de klepspeling controleren.
Hij vroeg aan je wanneer de distr.riem is vernieuwd.
Vorig jaar bij 150.000 km, dus zou deze nu niet opnieuw vervangen hoeven worden. (indien dit wel was, had hij gelijk de nokkenassen kunnen demonteren.
Voor het afstellen van de klepspeling hoeven deze er niet uit. Kan met spec. gereedschap.
Hij biedt jou dus aan; breng de auto hier.... dan kunnen we morgen een koude motor checken/ klepspeling controleren. Dan hoort hij tevens het ´gerammel´.
Misschien is het een spanrol van de disty, of een looprol, of klepspeling, of ...., of...,

Douwe jij bent aan zet..

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Vandaag dus geconstateerd dat deze focus 1.8I uit '99 hydraulischr stoters heeft.
Probleem zit trouwens in de nokkenas nokken die ingesleten zijn.

jason101 0

13 jaar

Ja, dat kan ook ... en nu ? ...

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

[quote=Ralf_Jensen]Ja, dat kan ook ... en nu ? ...[/quote]
Ruilkop is een optie maar kost rond de 1500 / 1700 euri. Aangezien de auto voor dit voor mij niet meer waard is, gaatie er uit.
Op zoek naar iets anders dus.

jason101 0

13 jaar

[quote=jason101]Vandaag dus geconstateerd dat deze focus 1.8I uit '99 hydraulischr stoters heeft.
Probleem zit trouwens in de nokkenas nokken die ingesleten zijn.[/quote]
De enige Focus die hydraulische klepstoters heeft is een 1.4 liter met motorcode CDDA maar die is nooit in Nederland leverbaar geweest!!!!!
Klepspeling van een 1.8 Zetec E 85kw / 115pk is 0,15 inlaat en 0,30 uitlaat.
Motorcodes:
EYDB
EYDC
EYDD
EYDE
EYDF
EYDG
EYDI
EYDJ
Als er iemand het tegendeel kan aantonen, dan graag!!!!

Edje Raketje 0

13 jaar

Misschien hebben ze een Opel motor er in gezet ......

Gr. Harry

berendonck 0
badge

13 jaar

[quote=Edje Raketje][quote=jason101]Vandaag dus geconstateerd dat deze focus 1.8I uit '99 hydraulischr stoters heeft.
Probleem zit trouwens in de nokkenas nokken die ingesleten zijn.[/quote]
De enige Focus die hydraulische klepstoters heeft is een 1.4 liter met motorcode CDDA maar die is nooit in Nederland leverbaar geweest!!!!!
Klepspeling van een 1.8 Zetec E 85kw / 115pk is 0,15 inlaat en 0,30 uitlaat.
Motorcodes:
EYDB
EYDC
EYDD
EYDE
EYDF
EYDG
EYDI
EYDJ
Als er iemand het tegendeel kan aantonen, dan graag!!!![/quote]
Hier is het tegendeel Edje.
[url=http://img404.imageshack.us/i/foto423p.j...][img]http://img404.imageshack.us/img404/488/f...[/img][/url]

jason101 0

13 jaar

Ik zie het nog niet, zie alleen de nokkenassen. Geloof het pas als er een stoter uit is.
De kleppen kun je gewoon stellen zoals genoemd word.

Postie 0
badge

13 jaar

Bij de inlaatstoter van de 4e cilinder kan je net de dubbele rand zien. Succes. Raar dat zelfs dealers het je niet kunnen zeggen.

Punt 65
badge

13 jaar

Maar goed, Hydraulisch of niet, deze discussie in voor mij ten einde. Het probleem zit dus zowiezo niet in de klepstoters maar heeft ingesleten en kromme nokken. Afstellen is er dus niet meer bij.

jason101 0

13 jaar

heb een focus 1.6 van 2001 open gezien, die zag er net zo uit als boven, ook met die hoedjes. Die hoedjes hebben verschillende diktes, om de kleppen (mechanisch) af te kunnen stellen. Is volgens mij een omslachtig systeem (speling meten en opschrijven, nokkenassen demonteren, hoedjes meten/ontcijferen en combineren met de gemeten speling, nieuwe speling bepalen en dan de nieuwe maat hoedjes plaatsen (waarmee je dus ook veel hoedjes op voorraad moet hebben :-( ))

Kan me uit het verleden ook zo'n systeem van de peugeot diesel herinneren, alleen die werkt met plaatjes die je onder de nokkenassen moet leggen.

sjaak10918 0
badge

13 jaar

Voor Jason rest nog maar een ding......

ofwel andere (goede) nokkenassen monteren, ofwel andere motor......... of of of kwestie van de kosten tov elkaar afwegen.

S6

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Ter info:

De motorcode van de 1.8i is EYDC en deze motor heeft GEEN hydraulische klepstoters...
De klepspeling is voor de inlaat 0,15mm en voor de uitlaat 0,30mm
Voor het afstellen staat 3,10 uur, de nokkenassen moeten eruit.

Maar de assen zijn versleten las ik....

Hans4040 1430
badge vip badge

13 jaar

Geintje zou tussen de € 1500 en € 2000 gaan kosten.
Auto uit dit jaar met 200K op de teller brengt nog maar € 2500 op,
dus keuze is makkelijk. Ik ga hier geen geld meer investeren.

jason101 0

13 jaar

Heel verstandig Douwe, Succes

einde topic ??

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Je hoort toch niet alle 16 kleppen rammelen .Verbeter de ergste lawaai makers en karren met die hap . Jij weet wat je hebt . Groeten.

Punt 65
badge

13 jaar

Als je goed gelezen zou hebben dan gaat het hier niet om de kleppen maar om de nokkenas en kop die beschadigd zijn.

jason101 0

13 jaar

Er staat ingesleten en kromme nokken .......dank u wel zeer beleefd. De groeten.

Punt 65
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.