Ford Focus: Op 3 of 4 cilinders lopen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Hallo,

Het volgende probleem doet zich voor. Bij acclereren loopt de motor op 3 cil, dit doet hij zowel bij stilstand of bij rijden. Bij het uitlezen gaf hij aan vonkoverslag cil 1. Deze motor heeft een dis- bobine zodat we deze vervangen hebben. Ook hebben we andere kabels geprobeerd, maar geen resultaat. (Bougi's natuurlijk ook ). Verder is een koppakkingtest gedaan en de compressie gemeten, dit was allemaal goed. Zou het misschien de ECU kunnen zijn? Of wie heeft hier ervaring mee?

Gr John.

KARMANN J

Geplaatst door KARMANN J (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Siem Bijman (160) PRO, 13 jaar geleden

Klepspeling controleren zie :

kombikart (0), 13 jaar geleden

[quote=Siem Bijman]Klepspeling controleren zie :[/quote]
Denk dat klepspeling al zou deze niet 100% zijn, niet zo'n grote storing geven.
Het zou wel kunnen als ik hier kijk.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Ik zit ook verder te denken aan de Ecu.
Kun je die mss uitwisselen met een goed werkende om te proberen.

Let op er zijn meerdere types

Vraag ander eens op het focus forum.
Daar zitten er een paar die weten erg veel van een Focus en eventuele storingen.

http://www.focusclub.nl/forum/index.php

Gr Fred

fordis (0) PRO, 13 jaar geleden

bobine is zeker ok? en de electrodenafstand ook ok?

jan4989 (0) PRO, 13 jaar geleden

ecu kapot komt nogal eens voor

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

bobine vaker jan4989

KARMANN J (0) PRO, 13 jaar geleden

Hallo

Allemaal weer bedankt voor jullie reactie's. Ga morgen de klepspeling controleren. Laat nog wel wat weten.

Gr John.

Doktor (0) PRO, 13 jaar geleden

Als klepspeling goed is dan zou ik toch de aansturing van de bobine controleren, komt namelijk voor dat de ecu kapot gaat (onstekings trap) als de bobine stuk gegaan is.

Suc6

KARMANN J (0) PRO, 13 jaar geleden

Hallo allemaal,

Ik heb de ECU er uit gehaald, wat trouwens best lastig ging ivm. breekbout die dmv een ijzeren kap de stekker afdekt. Deze is opgestuurd dus we horen het wel.

Gr. John

Doktor (0) PRO, 13 jaar geleden

Metingen verricht voordat je de ecu opgestuurd hebt?

KARMANN J (0) PRO, 13 jaar geleden

Hallo Markus,

Ja hoor metingen verricht voordat hij wegging. We hebben hem nu terug maar nog steeds hetzelfde, er was ook niks te vinden aan de ECU, volgens AC tronics. Maar zij kunnen niet testen met belasting. We hebben de dealer geraadpleegd antwoord moet nog komen.

Gr John.

Siem Bijman (160) PRO, 13 jaar geleden

Distributieriem ook gechecked (misschien te slap)?

erik41 (0) PRO, 13 jaar geleden

klein vacuumlekje? onder spruitstuk zit poreus slangetje en anders nog de lmm wisselen

KARMANN J (0) PRO, 13 jaar geleden

Hallo allemaal,

Het was dus toch de ECU, we hebben een nieuwe gemonteerd nadat de originele gerepareerd was (was volgens AC tronics ook niet defect, maar konden hem niet testen bij belasting). Dus hebben we de nieuwe bij de dealer in laten lezen en het probleem is opgelost.
Gr John.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.