Hallo,
Het volgende probleem doet zich voor. Bij acclereren loopt de motor op 3 cil, dit doet hij zowel bij stilstand of bij rijden. Bij het uitlezen gaf hij aan vonkoverslag cil 1. Deze motor heeft een dis- bobine zodat we deze vervangen hebben. Ook hebben we andere kabels geprobeerd, maar geen resultaat. (Bougi's natuurlijk ook ). Verder is een koppakkingtest gedaan en de compressie gemeten, dit was allemaal goed. Zou het misschien de ECU kunnen zijn? Of wie heeft hier ervaring mee?
Gr John.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klepspeling controleren zie :
[quote=Siem Bijman]Klepspeling controleren zie :[/quote]
Denk dat klepspeling al zou deze niet 100% zijn, niet zo'n grote storing geven.
Het zou wel kunnen als ik hier kijk.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Ik zit ook verder te denken aan de Ecu.
Kun je die mss uitwisselen met een goed werkende om te proberen.
Let op er zijn meerdere types
Vraag ander eens op het focus forum.
Daar zitten er een paar die weten erg veel van een Focus en eventuele storingen.
http://www.focusclub.nl/forum/index.php
Gr Fred
13 jaar
bobine is zeker ok? en de electrodenafstand ook ok?
ecu kapot komt nogal eens voor
bobine vaker jan4989
Hallo
Allemaal weer bedankt voor jullie reactie's. Ga morgen de klepspeling controleren. Laat nog wel wat weten.
Gr John.
Als klepspeling goed is dan zou ik toch de aansturing van de bobine controleren, komt namelijk voor dat de ecu kapot gaat (onstekings trap) als de bobine stuk gegaan is.
Suc6
Hallo allemaal,
Ik heb de ECU er uit gehaald, wat trouwens best lastig ging ivm. breekbout die dmv een ijzeren kap de stekker afdekt. Deze is opgestuurd dus we horen het wel.
Gr. John
Metingen verricht voordat je de ecu opgestuurd hebt?
Hallo Markus,
Ja hoor metingen verricht voordat hij wegging. We hebben hem nu terug maar nog steeds hetzelfde, er was ook niks te vinden aan de ECU, volgens AC tronics. Maar zij kunnen niet testen met belasting. We hebben de dealer geraadpleegd antwoord moet nog komen.
Gr John.
Distributieriem ook gechecked (misschien te slap)?
klein vacuumlekje? onder spruitstuk zit poreus slangetje en anders nog de lmm wisselen
Hallo allemaal,
Het was dus toch de ECU, we hebben een nieuwe gemonteerd nadat de originele gerepareerd was (was volgens AC tronics ook niet defect, maar konden hem niet testen bij belasting). Dus hebben we de nieuwe bij de dealer in laten lezen en het probleem is opgelost.
Gr John.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar