Er is bij ons ingeruild een focus 1.6 diesel,motor liep bij inruil goed maar nu niet meer,rookt en
heeft geen vermogen meer,diagnose gesteld:turbo defekt.
Ford gebeld en daar werden we niet blij van,motor vervangen was de enige optie!
Er worden bij ons wel vaker turbo"s vervangen,maar gelijk een complete motor?
Volgens Ford is dit een bekend euvel en alleen een turbo vervangen heeft geen zin
omdat het blok vol gruis zou zitten en je dit er niet uit krijgt ook niet als je het blok
2 keer spoelt klopt dit?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja, dit zou kunnen ik heb bij een volvo 3 turbo's vervangen. De oorzaak was niet bekend en is ook nooit duidelijk geworden. De auto is naar de importeur gegaan voor techinsche onderzoek daarna is er ook een komplete motor vervangen door de importeur.
Dit is de zelfde motor als bij Ford en peugeot de 1.6 hdi.
Als er veel gruis in zit kan dit terug komen er is wel een modificatie gekomen bij deze motoren vooral de banjobout van de turbosmering.
Bij Turbohoet weten ze er meer van en misschien ook enkele users.
Op het focusforum is dat probleem ook bekend. Na alleen turbowissel is het binnen no time weer feest.
Beter complete motor wisselen.
Schijnbaar komt er rommel in de motor, die na wissel van een turbo snel de turbo weer om zeep helpt.
Gr Fred
13 jaar
Dit is een bekend probleem ook op dit forum er zit niets anders op dan de motor te vervangen.
Alle Ford dealers zullen dit bevestigen.
Maar mischien hou jij wel van een gokje ......
Gr. Harry
Vaker hier op het forum besproken en bij Peugeot (met dezelfde motor) schijnt de turbo kapot te gaan door de te lange interval termijnen en een te kleine carterinhoud. De olie eerder verversen en een goeie toevoeging erbij voorkomt dit. Als de 1e turbo eenmaal stuk is gegaan ben je waarschijnlijk de klos....
Allereerst hartelijk dank voor de antwoorden,zit niets anders op dan een ander blok te
monteren.Word de verkoop afdeling niet blij van!
Mvrgr Dennis.
tja, niks aan te doen, de oorzaak is de brandplaatjes welke gaan lekken, hier door worden zulke hoge temperaturen gehaald in de cilinderkop waardoor de oliekanelen in de kop kapot gaan met gevolg gruis en rot zooi van lagers in het blok
Is dit probleem nog aan de orde bij de geupdate versie van die motoren vanaf eind 2010?
onbekend zo ver ik weet, ze zijn er nog te kort om dit te bepalen, maar ik vrees van wel
Goedeavond,zaterdag ander blok van een schade auto gehaald en gemonteerd,nu wil de motor niet
aanslaan,ik heb ondertussen alles al gecontroleerd maar alles zit goed,het enigste
wat nog niet is gebeurd is de storing wissen die het instrumeneten paneel aangeeft.
Moet ik eerst de storing wissen bij ford?voordat de motor aanslaat?
Dennis.
hoi graalus
gaat de startonderbreker er wel af
motoren zijn ook erg gevoelig op lucht in de brandstof leidingen
groeten albert
pomp zal door startonderbreker afgesloten blijven als deze van de donor auto is
Heb je de egr klep ook overgezet?? zoniet trek de stekker eens los en start hem dan nog eens.
Pomp hoeft niet ingeleerd te worden..
Goedemiddag,motor loopt nog steeds niet,startonderbreker gaat er vanaf,egr losgekoppeld,distributie
timing gecontroleerd e.d.Als ik er een injector uit haal en deze weer aansluit zodat ik kan zien of hij
daadwekelijk inspuit gebeurt er niets,injector gewisseld met een goede injector deze spuit ook niet.
Gemeten op de stekker v.d injector zie ik geen signaal aankomen(d.m.v led spanningszoeker),ik meet
met contact aan ook geen spanning op de stekker v.d injector.Is er iemand die een elektrisch schema heeft
van het inspuit systeem?,kan het op internet niet vinden.
Dennis.
Nokkenassensor even controleren , deze heb je nodig om te kunnen starten .
Welke storingen krijg je bij het uitlezen DTC ?
En zoals Albert zij leidingen brandstof onder het luchtfilter zijn gevoelig .
Gr. Raf
Beste romeoraf:storingen uitgelezen bij ford dealer:p1412 egr frozen,p242f roetfilter vol,p0336 ckp sensor,
storingen gewist en de storing die terug komt is p1412 en p242f,egr losgekoppeld motor slaat niet aan,
roetfilter los gehaald bij de turbo,motor slaat nog niet aan.Is het zo dat ik met contact aan een spanning
moet meten op de stekker v.d injector of werkt dit anders?
Dennis.
p0336 ckp sensor
meen dat te maken heeft met je HD pomp. en dus het gevolg zal hebben van het niet aanslaan
Dus een fout in de krukaspositie sensor, niet vergeten aan te sluiten?? Zit bij de poeilie.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar