Ford Focus: Remschijven en blokken vóór vervangen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Bij de laatste onderhoudsbeurt kreeg ik van de garage het advies om z.s.m. mijn remschijven en remblokken vóór te vervangen. De dikten van de remschijven waren volgens de garage net binnen de normen van de fabrikant.

Nu heb ik weleens gehoord van het vervangen van de remblokken, maar dat de remschijven meteen ook vervangen dienen te worden klinkt mij wat vreemd in de oren.

Ik ben een rustige rijder met slechts 62.000 km op de tellen van mijn Ford Focus wagon (bouwjaar 2000).

Slijten de remschijven net zo hard als de remblokken?

Moet ik het advies van mijn ford-garage opvolgen of kan ik beter naar een fastfitter gaan voor een second opinion/reparatie??

B.G.

Geplaatst door B.G. (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik ben een rustige rijder met slechts 62.000 km op de tellen van mijn Ford Focus wagon (bouwjaar 2000).

QUOTE

ik vind dit voor een set remschijven toch een hele nette kilometerstand. oké de schijven zijn nu nog binnen de normen... maar zitten er wel aan te komen.. zie het advies van de dealer als een waarschuwing hij probeert immers zijn werk naar behoren uit te voeren. van wantrouwen is hier geen sprake.

paul,

B.G. (0), 17 jaar geleden

Bedankt voor je snelle reactie.

bjorn79 (0), 17 jaar geleden

zeg, paul dan is 100.000 km met een setje schijven en remblokken wel lang zeker met mijn wagen.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=bjorn12931]zeg, paul dan is 100.000 km met een setje schijven en remblokken wel lang zeker met mijn wagen.[/quote]
100.000 is knap veel althans! slijtage is natuurlijk afhangkelijk van omstandigheden. 100.000dkm in de randstad of 100.000 op de snelweg.... dat scheelt nogal wat.

paul,

Santa (0), 17 jaar geleden

Paul relativeert de boel op een juiste manier. Aantallen km.'s zeggen niet zoveel, de rijstijl des temeer.
Ikzelf rijd 100.000 km met een setje remblokken aan de voorzijde terwijl een kennis van me nog geen 15.000 km. met een setje voorbanden en 70.000 km. met een koppelingsplaat "doet".....
Gewoon heel goed anticiperen in het verkeer bespaart enorm op je remmerij of koppeling.
Niet mee eens? Probeer dan maar eens te rijden en dwing jezelf om NIET te remmen daar waar je normaal gesproken wel altijd remt! (Niet AL te letterlijk nemen...) Je zult zien dat dit wel degelijk mogelijk is maar dit vergt wel heel veel concentratie van de bestuurder. Anticiperen, dus. Na verloop van tijd zul je merken dat je veel verder vooruit gaat kijken en daardoor eerder in de juiste versnelling (terug of op) schakelt danwel eerder je gas loslaat (of soms zelfs even gas bij geeft!) Heeft niets met het Nieuwe Rijden te maken maar meer met verkeersinzicht. Veel mensen gebruiken het rempedaal als een middel om zichzelf meer tijd te gunnen om op een kruising uit te kunnen kijken danwel geven met het continue remmen aan dat ze zich niet lekker voelen op de weg. Bekijk het anders eens op deze manier: remmen is pure energieverspilling! Door middel van brandstof opgewekte beweging wordt tijdens het remmen middels wrijving omgezet in warmte...... Weg euri's.....!!

kasperht (0), 17 jaar geleden

[quote=Santa]Door middel van brandstof opgewekte beweging wordt tijdens het remmen middels wrijving omgezet in warmte...... Weg euri's.....!![/quote]
2x weg euri's dus: je gooit brandstof weg èn je moet vaker nieuwe remmen hebben

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.