Het plaatsen van een retrofit roetfilter; geeft dat op termijn een gunstig of juist een ongunstig effect op de motor - injectoren - brandstofpomp / rijprestaties?
Na 60.000 km moet de regeneratievloeistof vernieuwd worden.
Na 120.000 km moet de roetfilter vervangen worden.
Vaak gebeurt dat niet.
Is dat dan ook de reden dat een dieselmotor gaat 'nagelen'?
Of bestaat hierin geen enkel verband?
Geplaatst door tjsmink (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
1 Reactie
Postie (0) PRO, 14 jaar geleden
Bij een retrofit roetfilter zit geen regeneratievloeistof, ook gaat deze niet regenereren.
Dus als ie vol is verneem je dat wel aan het vermogen van de auto.
Filtert slechts 40% roetdeeltjes.
Er is verder geen verban met nagelen.
Staat ook niet precies een vervangingstermijn voor, als ie verstopt zit, demonteren en stoomcleaner er doorheen in omgekeerde volgorde, dan is ie weer leeg.