Hallo allemaal,
Ik heb een ford s-max van 2006.
Sinds 3 weken een foutmelding die twee keer gewist is door garage met betrekking tot EGR.
Nadat deze de laatste keer gewist is rookt de auto enorm. En uit de co meting komt een score van 9 ipv toegestaande 0.5.
De auto krijgt veel te veel brandstof waardoor hij zo veel rookt.
Bij het uitlezen komt echter geen storing naar voren en rijdt de auto ook niet slecht. Doorrijden kost me de katalysator ben ik bang. De lamda sonde is vernieuwd echter zonder resultaat. Morgen wordt de egr klep vernieuwd maar de garagehouder verwacht niet dat dit het euvel oplost.
Nu heb ik gelezen op een forum over een soortgelijke motor ( 2.0 mondeo) met een soortgelijk probleem. Waarbij de ditributieketting niet goed zat.( Ik dacht altijd dat dan de motor in de soep liep) bij die mondeo was het een kwestie van de ketting goed leggen en toen was het probleem opgelost (schijnbaar)
Heeft er iemand hier een gelijksoortig probleem gehad of weet iemand een oplossing hoor ik dat graag.
Alvast bedankt,
Mvg Ralf
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford S-Max of stel zelf een nieuwe vraag.