Het probleem aan men wagen is dat hij schokt als hij koud heeft. Dit is als ik tegen constante snelheid rijdt. In de versnelling 1.2 en 3 voel ik het heel hard. In 4 en 5 minder. Eens de wagen op temperatuur is doet hij dit niet meer. De schokken zijn precies of je gas geeft en daarna terug op de rem staat maar dan wel heel vlug na elkaar. Echt heel harde schokken telkens.
Kan dit aan de vacium klepjes liggen die boven op motor staan, die hoor ik nogal hard zuigen als hij koud heeft. Of moet ik het meer aan een sensor gaan zoeken? De nokkenas sensor is pas vervangen. EGR is afgesloten. Nieuwe brandstoffilter.
Hartelijk dank voor reactie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
laat eens uw pcm updaten bij een ford dealer of een injector speeld met uw voeten
de pcm is juist geupdate en de injectors zijn terug opnieuw ingelezen en probleem blijft. kan dit aan het gaspedaal liggen? als hij juist draait is het precies of de motor geen voorinspuiting heeft of toch niet juist inspuit. als je hem pas start draait hij de eerste 2 seconden ook wel niet echt mooi. of kan dit aan de temperatuur sensor liggen die misschien er ooit te vast is ingedraait en beschadigt is?
18 jaar
ik vermoed dat je brandstofdruk te veel schommeld bij koude motor
wat kan ik er aan doen om het probleem te verhelpen? zou er ergens een lek zijn zodat er lucht in het systeem komt?
18 jaar
doet uw wagen het even hard als uw achter- en voorruit verwarming aan is ?
heb ik geprobeert schokt iets minder dan. met airco ook op nog iets minder maar de laatste tijd doet hij het heel hard rond de 2200 tr/min tot ongeveer 3200tr/min. Als ik hem ongeveer 10min laat warm draaien shokt hij niet meer. Ik vindt dat hij ook de laatst tijd harder rookt dan anders. Sorry dat het zo lang duurde voor ik reageerde maar had de laatste tijd nogal een druk program. De wagen heeft nu 130000km gereden. Die vaciumklepjes vanboven op de motor maken nogal veel geluid vind ik. Dit heeft hij als hij koud is en als ik een snelle rit achter de rug heb. kan daar het probleem liggen?
17 jaar
heb ik geprobeert schokt iets minder dan. met airco ook op nog iets minder maar de laatste tijd doet hij het heel hard rond de 2200 tr/min tot ongeveer 3200tr/min. Als ik hem ongeveer 10min laat warm draaien shokt hij niet meer. Ik vindt dat hij ook de laatst tijd harder rookt dan anders. Sorry dat het zo lang duurde voor ik reageerde maar had de laatste tijd nogal een druk program. De wagen heeft nu 130000km gereden. Die vaciumklepjes vanboven op de motor maken nogal veel geluid vind ik. Dit heeft hij als hij koud is en als ik een snelle rit achter de rug heb. kan daar het probleem liggen?
17 jaar
vermoeidelijk zit uw probleem bij de injectoren.
Moet ik die dan alle vier laten vervangen? wel een kostelijke zaak. Maar waarom rijdt hij warm wel goed? Kan het zijn dat ze verkeerd zijn ingelezen dan of verkeerd zijn opgeleerd op vlak van lekkage dan?
Die vaciumklepjes is dus normaal?
Kan de auto hierdoor stil vallen?
Waarom geeft hij dan gestoringen?
Bedankt voor de reactie!
17 jaar
ik vermoed dat ze koud niet goed de brandstof kunnen afregelen. alle 4 de injectoren lijkt me onwaarschijnlijk maar is toch mogelijk. wanneer je de retour van de injector meet per injector, wel te verstaan zal er 1 zijn waarvan de waarde stukken hoger ligt. vervang dan enkel die. heraanleren van de oude injectoren lijkt me tijd verlies,maar kan je proberen.
bedankt voor de oplossing ik zal het morgen proberen.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar