close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Scorpio: Scorpio cosworth 1998 kick down probleem

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.9 v6 24v cosworth

bovenste radiateur slang was gescheurd
dit gerepareerd en afgevuld
daarna weer gaan rijden , kachel werd netjes warm
na ongeveer 10 minuten geen vermogen meer met kick-down
bij ford dealer geweest
die zeiden dat de katalysator kapot was
daarna rustig terug naar huis gereden
en toen ik bijna thuis was kick-down geprobeerd
en toen spoot de auto er vandoor
om vervolgens na 3 minuten weer heel erg in te houden met kick-down
motor maakt wel toeren maar het lijkt erop alsof hij door iets wordt tegen gehouden
thuis aangekomen complete uitlaat gedemonteerd en hier blijkt niks mee aan de hand te zijn
motor loopt super mooi en klinkt zijden zacht
ik denk dat het probleem in de bak zit , aangezien ik effe flink hard heb gereden en hij daarna in begon te houden
iemand bekend met dit probleem ??
graag snel bericht terug ik zit met de handen in het haar.

Geplaatst door

scorpio-cosworth (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zojuist koelsysteem helemaal ontlucht

bleek erg veel lucht aanwezig

bij stilstand loopt de motor mooi en zijdenzacht

zodra ik nu ga rijden na ongeveer 15 seconden hoor ik een raar fluitend sissend geluid

en gaat de motor veel ruwer lopen

en ik heb absoluut niet meer het vermogen wat ik had

wat kan hier aan de hand zijn?

Ik denk dat het binnenwerk van je katalysator los ligt en de uitlaat verstopt omdat het losse stuk voor de pijp gaat zitten.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

dit heb ik gecontoleerd

katalysators zijn zo goed als nieuw

mooi en netjes heel

ik heb alleen de kat van het spruitstuk gehaald

ik heb niet aan de achterkant kunnen kijken

beetje erg verroest die pijp

maar kat rammelt niet

Rammelen ze ook? Anders een stukje proberen met de uitlaat los van het spruitstuk dan weet je het zeker.
Een eventuele verstopping kan ook verderop in het uitlaatsysteem zitten.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

nee ze rammelen niet

wat rammelde wat het hitteschildje

ik ga de auto volgende week op de brug zetten

en dan de uitlaat eraf halen

ik heb hier thuis alleen een smeerput en dat schiet niet op

maar jij denkt heilig dat het hier aan ligt?

is dit een veel voorkomend probleem??

zojuist een keer goed gas gegeven met een plastic zak achter de uitlaat

en wat blijkt

er komen allemaal kleine stukjes katalystor uit

ik denk dat je toch gelijk blijkt te hebben

alvast heel erg bedankt

mocht dit het wel/niet zijn

ik bericht hier wel even over

[quote=scorpio-cosworth]is dit een veel voorkomend probleem??[/quote]
Dit komt regelmatig voor ook bij andere merken. Dit zijn van die storingen waar je,je rot naar zoekt indien je het niet eerder mee hebt gemaakt. Succes we lezen het wel de afloop.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

2 katalysators gekocht van usn voor 200 euro per stuk

gemonteerd en we kunnen weer vliegen

zeer veel dank voor de goeie antwoorden

ik ben compleet van jouw uit gegaan en het probleem is verholpen

linkse kat. was kapot gesprongen een stuk van 10 bij 15 cm was aan de onderkant eraf geknalt in voor de pijp gaan liggen

kortom :

geen vermogen meer bij ford scorpio cosworth 1998 ?? 2 nieuwe katalysatoren plaaten en probleem opgelost.

katalysatoren te bestellen bij brezan

Mooi man, pas maar op met vliegen.......

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

nu heb ik het volgende probleem

soms wordt de moter tijdens een vliegsessie vrij warm

temperatuur meter loopt naar boven maar stopt 2 mm voor het rode

soms ook tijdens stationair loopt deze zo hoog op

de fans slaan aan en de temperatuur zakt weer

is het normaal dat de meter zo hoog op loopt?

moeten de fans niet al veel eerder inslaan?

dennis

ford gebruikt 2 snelheden voor de ventilatoren, denk dat bij jou auto de 1e (lees lage) snelheid niet werkt, en daardoor warmer word en zodra stand 2 inschakeld de motor weer afkoeld, denk dat je warmte schakelaar in de radiateur kapot is(stand 1 )

ford-master 0
badge

15 jaar

koppakkingen vervangen + complete koprevisie .

nu al weer 50000 erop zitten zonder problemos

dank u

Bedankt voor de feedback.

Hans4040 1285
badge vip badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Scorpio of stel zelf een nieuwe vraag.