Ford Mondeo: slaat af,gallopeerd stationair,koude motor start niet

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

Beste lezers wie kan mij helpen????

Het gaat om een ford mondeo 2.0 tdci (diesel) automaat bj. 2002.


De mondeo had in het begin:
ipv 130pk maar leek wel 90 pk (vermogen verlies) maar kon wel nog goed mee rijden, oorzaak in het begin niet kunen vinden, vervolgens sloeg de auto steeds af na bepaalde snelheid en kon je de auto weer gewoon starten en even later sloeg de auto steeds weer af, na lang zoeken constateerden we dat er een scheur zat in de slang die vanaf de turbo naar de luchtfilterbox gaat. dit is ook vervangen. toen had de mondeo weer vermogen maar heeft nu steeds de problemen hieronder

Problemen oa.:

- Bij koude motor slaat de auto niet aan, (wel als je de slang van filter naast de turbo afhaald hand op legt en dan de contact sl. draaid)
- Bij stationair draaien gallopeerd de motorblok,( heel iets gas geeft loopt hij netjes)
- Onder het rijden iets meer dan 2000 toeren (+/-50 a 60km) slaat de auto af,

Wat is er al aan gedaan:

-De nokkenas sensor is vervangen --> Brandstof filter vervangen --> Luchtfilter vervangen --> nieuwe luchtslang die vanaf de turbo naar de luchtfilterbox gaat zat een scheur in. Mondeo aan de kast gedaan uitlaten lezen gaf sensoren aan, nokkenas sensor vervangen --> geen verschil weer aan de kast gehangen gaf geen sensor aan wel natuurlijk melding van de sensor (die uit was en weer nieuwe zit) deze zijn allemaal gerest. weer geen verschil, kast aan de auto gelaten en mee gereden --> onder het rijden sloeg de auto weer af +/- iets boven de 2000 toeren 50a60km gaf de kast melding van brandstof dosering regeling A.(injectiepomp ??) aan.

Heeft iemand tips, ervaring?? of komt dit probleem u bekend voor???? hoor ik het graag van u

alvast bedankt

m.v.g.

Ossieauto

Geplaatst door Ossieauto (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Hendrik4290 (0) PRO, 12 jaar geleden

Heb je de IMV klep (achter op de pomp) vervangen? Dit is de brandstof dosering, is apart te vervangen +/- 90 euro
Retour injectoren al gemeten en vergeleken? Raildruk tijdens starten 300 bar? LMM meter OK?
Versleten injectoren en slechte IMV klep geven vaak die fout.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.