Ford Focus: slecht aan slaat motor / co te hoog

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

hallo allemaal,

Ik heb hier een Ford Focus 1.4 16v van 2000 twee jaar geleden aan een mevrouw verkocht. Sinds inkoop tot nu slaat de motor niet gelijk aan.
Als de motor koud is slaat de motor sneller aan dan dat als de motor warm is.

We willen dit probleem voor mevrouw oplossen en zijn begonnen met 4 nieuwe bougies / kabels en een bobine probleem nog het zelfde.
de juiste olie er in gedaan 5w30 / compressie gemeten rond de 8 bar.

De auto moest ook gekeurd worden dus even co meten, maar... het co is te hoog 2% en de lambda waarde is 0.84, op toeren is het co en de lambda waarde perfect. Een nieuwe lambda sonde gemonteerd maar het mocht niet helpen.
Nieuwe vacuum slangen op het inlaat spruitstuk gemonteerd deze waren verteerd en zogen zich zelf dicht.
Probleem is er nog. De motor heeft 150.000 km gelopen.

Ik heb nog een paar opties open staan zoals luchtmassameter / benzinepomp / gasklephuis / BDP-gever / tempratuursensor maar we kunnen dit allemaal niet zomaar gaan vervangen tot het probleem is opgelost dus willen jullie het weekend hier over nadenken en ons in de goede richting helpen.

Alvast bedankt Harm Grootenboer.

h.c. grootenboer

Geplaatst door h.c. grootenboer (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Harm,

Voor je verder alles overhoop gaat halen, vind je de compressie niet aan de lage kant?

Hans

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoe is dit afgelopen?

Hans

h.c. grootenboer (0) PRO, 14 jaar geleden

Hallo het is al weer even geleden dat we deze ford in de garage gehad hebben maar het probleem is opgelost.

de brandstof gallerij met de injectoren gedemonteerd maar met de slangen er nog aan het contact aangezet de benzinepomp pompt het systeem op druk en wat zagen we .............de tweede en de vierde injector stond te lekken nieuwe rail gemonteerd met nieuwe injectoren en opgelost.

Iedereen nog bedankt voor jullie inbreng en tot de volgende storing.
Groet Harm

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.