close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus: slecht aan slaat motor / co te hoog

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

hallo allemaal,

Ik heb hier een Ford Focus 1.4 16v van 2000 twee jaar geleden aan een mevrouw verkocht. Sinds inkoop tot nu slaat de motor niet gelijk aan.
Als de motor koud is slaat de motor sneller aan dan dat als de motor warm is.

We willen dit probleem voor mevrouw oplossen en zijn begonnen met 4 nieuwe bougies / kabels en een bobine probleem nog het zelfde.
de juiste olie er in gedaan 5w30 / compressie gemeten rond de 8 bar.

De auto moest ook gekeurd worden dus even co meten, maar... het co is te hoog 2% en de lambda waarde is 0.84, op toeren is het co en de lambda waarde perfect. Een nieuwe lambda sonde gemonteerd maar het mocht niet helpen.
Nieuwe vacuum slangen op het inlaat spruitstuk gemonteerd deze waren verteerd en zogen zich zelf dicht.
Probleem is er nog. De motor heeft 150.000 km gelopen.

Ik heb nog een paar opties open staan zoals luchtmassameter / benzinepomp / gasklephuis / BDP-gever / tempratuursensor maar we kunnen dit allemaal niet zomaar gaan vervangen tot het probleem is opgelost dus willen jullie het weekend hier over nadenken en ons in de goede richting helpen.

Alvast bedankt Harm Grootenboer.

Geplaatst door

h.c. grootenboer (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Harm,

Voor je verder alles overhoop gaat halen, vind je de compressie niet aan de lage kant?

Hans

Hans4037 0
badge

15 jaar

Hoe is dit afgelopen?

Hans

Hans4037 0
badge

15 jaar

Hallo het is al weer even geleden dat we deze ford in de garage gehad hebben maar het probleem is opgelost.

de brandstof gallerij met de injectoren gedemonteerd maar met de slangen er nog aan het contact aangezet de benzinepomp pompt het systeem op druk en wat zagen we .............de tweede en de vierde injector stond te lekken nieuwe rail gemonteerd met nieuwe injectoren en opgelost.

Iedereen nog bedankt voor jullie inbreng en tot de volgende storing.
Groet Harm

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.