👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Geachte medeforumers
Ik ben in het bezit gekomen van een F Mondeo 2.0 BJ 1998 op Lpg
Op zich een nette wagen.
Doch heeft deze wagen een paar eigenaardigheden die ik niet echt kan plaatsen.
Ik weet ook niet of het 1 probleem betreft of meerdere, ook is het een beetje moeilijk te omschrijven maar ik probeer mijn best te doen.
Starten doet hij slecht op benzine, op gas gaat dat gelukkig iets beter.
Op gas rijdt hij verder prima, doch als je hem uitzet (warme motor) dan start hij moelijker.
Als ik tijdens het rijden hem omzet naar benzine dan begint hij plots beroerd te lopen.
De motor wil dan inhouden en komt heel langzaam op toeren, doch levert hij geen vermogen.
Hij komt dan met veel pijn en moeite boven de 60 km/ph, ook stationair loopt hij dan enigzins onregelmatig.
Benzine pomp doet het wel, tenminste ik hoor hem wel draaien in de tank.
Paar dagen geleden deed de pomp niets maar dat bleek aan de bekabeling te liggen bij de tank.
Ook geeft de tankmeter een verkeerde waarde aan op benzine ( dan leeg, dan half vol enz. ).
Temperatuurmeter komt ook niet of weinig uit de linker hoek.
Vandaag sloeg hij spontaan af, direct starten maar wilde niet meer stationair draaien, op het gaspedaal wel, maar
gewoon stationair sloeg hij af.
Ik heb toen de accupool even losgehaald en toen wilde hij wel weer stationair draaien.
Ook heb ik een benzinefilter vlak voor de injectoren liggen, welks volgens mij daar niet thuis hoort.
Daar sijpelde wat benzine lang toen ik aan de slangen frummelde.
Als je een problem car zoekt, volgens mij heb ik er nu één.
Mischien iemand die hier iets zinnigs over kan vertellen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou beginnen met het meten van de klepspeling (want gas) al weet ik niet of deze motor hydraulische of mechanische klepstoters heeft.
Inderdaad, als de motor een zwarte kleppendeksel heeft dan moet je eerst de klepspeling maar eens controleren....
Kleppendeksel is niet zwart doch gewoon grijs alu.
Vandaag een poging gedaan om een garage te vinden en dat is gelukt.
Bougies en kabels zijn ok, emisie is ook goed.
De kat is schijnbaar leeggehaal.
Gezien ze deze week een kleine piek hebben qua reparaties kan ik volgende week pas terecht.
Ze hebben een vermoeden dat het aan de benzine toevoer ligt.
We zullen zien.
15 jaar
bij de 1.6 en 1.8 zijn de grijze kleppendeksels de motoren met hydraulische klepstoters, deze zijn zeer gevoelig voor de verkeerde olie, moet 5w30 in. Hoe het is bij deze 2 liter weet ik niet, maar de problemen zouden ook hieraan kunnen liggen.
Van de olie was mij reeds bekend, weet ook niet welke en hoelang deze olie er al in zit.
Maar was toch al vanplan om de boel te verversen, bedankt in ieder geval voor de tip.
15 jaar
Kleine update, connector op de tank heb ik gisteren losgehaald en schoongemaakt ook heb ik de bedrading geinspecteerd ( mankeerde niets aan ), pomp bleef nl uitvallen, dus kon niet starten op benzine.
Nu draait en blijft de pomp draaien, ook start hij nu vrij vlot.
Uiteraard de andere euvels zijn nog niet uit de lucht.
Morgen met hopelijk beter weer, even de filters nalopen en de lekke slang vervangen cq inkorten.
P.s wat kan ik eigenlijk verwachten aan maximum snelheid?
Als de kwaaltjes verholpen zijn wil ik haar even proberen op de bundesbahn.
15 jaar
Ok, lekkende slang ingekort, filter er tussenweg gehaald en..................geen verschil.
Garage kan ik nog niet terecht.
Vanavond even een boodschapje gehaald voor de vrouw, dacht even probeer het eens op benzine.
Zo gezegd zo gedaan, moest wel toeren ( 4000) om hem rond de 120 te houden.
Na een tijdje begond het te stinken in de cabine, rook naar smeulend plastiek.
Rap daarop kwam een lichte rookontwikkeling rechtsvoor binnen bij het raam vandaan.
Ik heb hem gelijk teruggezet op gas met de intentie om door te rijden naar de eerste afrit cq parkeerplaats.
Maar op het moment dat ik op gas reed hield het roken en het stinken op.........vreemd.
Heb net even gekeken onder de dash doch kan niets vinden wat gesmolten is.
Weet ook niet of het toeval was.
Morgen maar weer verder kijken, eerst een koud pilsje.
btw een reactie op een eerdere posting, kleppen zijn hydraulisch bij deze blok.
15 jaar
Ok, vandaag bij de garage geweest en de boel laten uitlezen.
Ik verwachte een hele waslijst aan foutcodes maar hij hield het maar bij 1, te weten de lambdasonde.
Hier waren we vlot overuit, deze storing was niet het euvel, maar wat dan wel?
Na wat gepield te hebben kwamen ze erachter dat het mischien wel bij de injectoren zat.
1e stekker los, gebeurde niets ( motor bleef beroerd lopen ) 2e stekker los, motor begon nog beroerder te lopen.
hetzelfde gedaan met stekker nr 3 en 4.
Nu bleek dat injector 1 en 4 dus niets deden, electrisch nagemeten en onderling uitgewisseld, yep 2 injectoren dood of vervuild.
Kijk daar kunnen we wat mee............
Gezien de auto daar toch was gelijk maar een nieuwe benzinefilter er onder laten hangen, deze was reeds in verregaande staat van ontbinding.
Morgen gaan we op reis, achter andere injectoren aan.
Wat het roken betrof, heb over gekeken maar kon wederom niets vinden, wel weigerd mijn aanjager op stand 3, 1 2 en 4 doed hij wat hij moet doen. dus ik denk dat ik dat probleem daar moet zoeken.
15 jaar
Update....................
Poging gedaan om de injectoren te reinigen met remmenreiniger.
Die krengen opnieuw geplaatst, starten lopen.................................
Geweldig, met name die dikke witte pluim uit de uitlaat ( hofje stond in no time in een dikke witte mist).
Kort daarop droop de benzine uit de cat ( schijnbaar een klein gaatje i.v.m. slecht laswerk ).
Nu blijven die 2 injectoren dus openstaan, morgen krijg ik andere injectoren dus we zullen zien.
Heb nu voor nood even de brandstofpomp afgesloten om erger te voorkomen.
Ben in ieder geval blij dat ik nu weet waar ik moet zoeken.
Update..............
The next day.
Grrrrrrrrrrrrrr, injectoren nog niet binnen ( vergeten ).
Ach, het is in ieder geval een eerlijk antwoord.
Niet dat ik daar wat mee kan, maar voor hun is het ook warm en het komt niet op een dag aan.
Update.....................
Grrrrrr, lekke band.
Weer zo'n dag dat je je beter had kunnen omdraaien in bed.
Enfin, nog ff geen injectoren.
Update................
YES
Gisteren de injectoren gekregen te samen met de hele gallerij.
Werd zelfs door de monteur aan huis afgeleverd.
Vanmorgen heb ik de gehele galerij verwisseld, alles nagelopen of er niets vergeten was.
Vingers gekruist achter het stuur gekropen en starten.....................niets......
Benzinepomp stekker die ik eerder had afgesloten vergeten.
Ok, stekker er in. 2e poging.
Starten en ..............lopen.
Draaid nu als een tierelier, alles werkt.
15 jaar
Probleem slecht draaiende motor is (grotendeels) opgelost.
Oorzaak, slechte en vastzittende brandstof injectoren.
Oplossing, vervangen van de injectoren ( 2e hands ).
Kosten;
uitlezen/diagnose stellen 22,-
Nieuw brandstoffilter plaatsen 16,-
manuren 50,-
2 handse galerei met injectoren 15,-
Totale kosten 103,-
15 jaar
Vandaag 21:49:29
amadeus
Particulier
Echte naam: Fokko
Woonplaats: Winschoten
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 9
E-mail
Slecht lopende motor deel 2
Ford Mondeo
Bouwjaar: 1998
Brandstof: Lpg/g3
Motor: zetec 2.0 (silvertop)
Auto loopt nu prima op benzine, doch als ik het gas plots intrap wil de motor iets inhouden om daarna op gang te komen.
Zodra ik de auto start op Lpg, springt hij goed aan doch zodra hij overgaat van benzine naar gas zakt hij in toerental en slaat hij af.
Als ik de auto na een rit stilzet ( op gas ) dan zakt het toerental naar +/- 500 omw om daarna te gaan schommelen tussen de 500 en de 900.
Dat laatste doet hij niet altijd.
Beide doet hij zowel met de lmm aangesloten en afgekoppeld.
Mijn vermoedens gaan uit van;
lekke vacuumslang ( ergens )
verontreinigde gasklephuis
Verontreinigde Stappenmotor
Voorgeschiedenis van het motortje is hier te vinden
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Post verplaatst door moderator.
Stappenmotor gereinigd, alsmede het gasklephuis.
Kon geen kapotte slangen ontdekken.
Toch houd hij iets in met plots gas intrappen. (zowel gas als benzine ).
Ook als je de wagen stilzet dan dipt het stationair toerental in en blijft schommelen wederom tussen de 500 en de 900.
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
15 jaar
Het schommelen in toeren kan de lambdasonde zijn of koppakking maar lijkt me sterk zonder dat er veel rook uit je uitlaat komt...
Hoi,
Zit iets in wat je zegt
[quote=amadeus]Ok, vandaag bij de garage geweest en de boel laten uitlezen.
Ik verwachte een hele waslijst aan foutcodes maar hij hield het maar bij 1, te weten de lambdasonde.[/quote]
Ok, is er een manier om dat uit te sluiten of te bevestigen?
Vorige week met het uitlezen gaf hij wel de lambda aan, doch wisten we niet of het een oude melding was.
Auto is wel door de keuring geweest dus ik mag aannemen dat de auto aan het gas heeft gehangen?????????????
15 jaar
Je zou kunnen vragen of ze het logboek leeg maken, en de computer resetten. Komt de foutmelding terug dan is de sonde kapot. Anders is deze al eens vervangen. Ook staat er vaak een datum bij vermeld van wanneer de foutmelding is opgetreden.
Ik hoor wel of het uitgesloten kan worden.
Success
Dat de auto gewoon gekeurd is dat kan want mijn auto zit niet eens meer een katalysator in en de uitstoot ligt tussen de 2.8/3.0 die meting zal met gas zo rond de 1.2/1.4 zitten.
Als hij heeft gekeurd met gas dan is hij dom geweest in ieder geval.
PS - Het kan ook zijn dat de GAS installatie afgesteld moet worden want op benzine rijd hij nu wel goed of niet?
Misschien tich ergens en vacuumlek? Onder de bobine zit een t-stuk (rubber) deze gaat naar je carterventilatie.
Controleer dit t-stuk eens, deze worden nog wel eens week..
Het T-stuk, stom had ik gisteren zo bij gekunt.
Hij loopt op benzine goed doch als ik het gas intrapt dan "dipt" de motor om vervolgens na een seconde te reageren.
Heb alleen nog niet gekeken hoe de auto reageert als ik hem stilzet op benzine ( als het toerental ook zo erg gaat schommelen).
Wel heb ik gisteren iets gevonden wat "profisorisch" is inelkaar geplakt.
Een metalen buis komt vlak achter de bobine omhoog en eindigd in een (knel)fitting.
Het lijkt alsof dat met gungum is vastgezet of dichtgesmeerd.
Het lekt daar niet, maar netjes is het niet.
Mischien kan ik er een foto van maken en dan plaatsen?
Update;
Vandaag weinig kunnen doen (sociale verplichtingen etc....).
Doch vandaag voor nieuwsgierigheid alleen op benzine gereden.
In het lagen toerengebied wil hij nu niet echt op gang komen en op een constant toerental is het net
of de motor schokt of lichtjes wil inhouden.
15 jaar
Benzinefilter al eens vervangen?
15 jaar
Ja, er lag nog een echte originele van 1998 onder.
15 jaar
Vandaag de auto even droog onder een overkapping gehad.
Alles weer losgehaald, pakking gesneden voor onder het gasklephuis en weer opnieuw geplaatst.
Overal gekeken voor een eventuele vacuumlek ( ook onder de bobine ).
Bobine losgehaald en opgepoetst, niets aan te zien.
Even wat loshangende slangen en kabels tot zover mogelijk vastgezet en weggewerkt.
Hitteschild zit ook weer zoals het hoord.
Wederom alle stekerverbindingen nagelopen en waar mogelijk gereinigd.
Resultaat?????????????
Starten en lopen, doch ietwat onregelmatig ( zowel gas als op benzine ).
Had mijn maat nog een oude LMM liggen van een escort, geheel ander typenr natuurlijk maar paste wel.
Gewoon de gok genomen ( kon er toch niet slechter op worden ).
Wat schetste...........hij begon plots regelmatig te lopen, zou dat gekke ding dan toch stuk zijn geweest???
Het stotteren is tot zover voorbij.
Nu is het nog dat hij op benzine trager reageerd dan op gas, bij plots gas in ( met benzine ) dan houdt ze nog in om daarna direct in de toeren te klimmen, op lpg reageerd ze vrijwel direct.
In het achterhoofd houdend van een vorige posting en wat ik eerder ook al gelezen had, kon dit nog wel eens te wijten zijn aan een defecte lambda.
Stekker hadden we inmiddels al ontdekt, dus hebben we de sonde losgekoppeld.
Resultaat? .............niets .......er veranderde niets, zowel aangesloten als losgekoppeld het maakte geen verschil.
Dus toch??????????
15 jaar
Update
Vandaag even een rondje sloop geweest.
Heb daar de volgende artikelen gehaald;
Lambda
goede Lmm
Stappenmotor
een andere connector voor de brandstofpomp
en ook nog een trek/sleepoog (deze ontbrak nog ).
120 Euri's armer, nu maar hopen dat het lonend is.
15 jaar
Update
De onderdelen zijn uitgewisseld.
Tsssss, een hels karwei om die sonde er onderuit te wurgen zo zonder brug.
Moesten ook nog de kabels verlengt worden, de "nieuwe" sonde had een kortere kabel.
Goed gesoldeert en geisoleerd en er onder met dat ding.
De LLM gewoon overgeschroeft en de stappenmotor geplaatst.
Met gekruisde vingers de motor gestart.
Starten en lopen, gelijk even een proefrit gedaan van een paar kilometer.
Wat een verschil met vanmorgen, hij stotterd niet meer en houd ook niet in.
Het enige wat nog wel schort is dat als ik plots gas geef , lijkt het of hij "zich verslikt",
je hoort duidelijk dat hij dan een hap lucht neemt en dan niet weet wat hij er mee aan moet.
Denk dat dit mischien lekkage is van het aansluitstuk op de gasverdeler, deze zit er (nu nog ) los op.
Had ergens gelezen dat dit niet met een klem mag maar met tape om met een eventuele backfire de schade te beperken.
Maar tot zover ben ik tevreden.
15 jaar
een hele operatie, maar het gaat de goede richting op :-)
En je leert zo je eigen auto wel goed kennen.
Het meeste was voor het benzinegedeelte, vreemd genoeg (maar naderhand eigenlijk wel logisch ) ging ze op gas
ook beter draaien.
Nu het enige wat ze op gas problemen mee heeft is dat zodra ze start en dan overgaat naar Lpg, dat ze afslaat pas na de 2e start kan ze pas op Lpg.
Hierna draait ze ook stationair op gas, maar wel met een licht wisselend toerental.
Zodra de motor warm is dan verergerd ook de wisselingen in het stationair toerental.
Gezien mijn vorige ervaring leert mij dat dit aan de Stappenmotor van de Lpg circuit moet liggen.
Heb nooit geweten dat een dergelijke instalatie ook zo'n ding had.
Het verslikken op benzine is een vacuumprobleem ( hoop ik ).
In ieder geval start ze met de voeten van de pedalen en op benzine.
Moeder de vrouw heeft haar vandaag meegenomen door de provincie heen en deze vind haar nu een fijne wagen.
Vorige week liep ze alleen maar te ( censuur ) over wat een puinbak.
Dus eigenlijk 2x wat gewonnen..............
15 jaar
Vandaag even weer bezig geweest.
Koelvloeistof vervangen, verdamper schoon gemaakt ( was eigenlijk niet nodig, kwam niets uit ).
En nog even aan het pielen geweest met de LPG stappenmotor, deze is echt naar de andere wereld.
Ook maar gelijk de andere stekker er op gesoldeerd van de brandstofpomp ben ik daar (hopenlijk) ook weer vanaf.
Ondertussen heb ik ook gevonden wat eerder zo naar gesmolten plastick rook.
Was dus de weerstand van de aanjager, natuurlijk met stekker en bedrading weggesmolten.
Dus mogen we daar ook weer wat op verzinnen.
Ach, het houd je van de straat........
15 jaar
heb zelf een mondeo 1997 op lpg. 480000km. zelfde probleem op gas gehad, nieuwe verdamper deed wonderen.
verdamper (vialle f-type t.b.v. ams-systeem(met electronische afsluiter stationair toerental)) overigens gunstig geprijst bij XXX gehaald.
ook strooide het hier bekende t-stuk roet in het eten.
volgens gasspecialist doet stappenmotor in lpg-slang weinig in stationair bereik. die taak heeft de geregelde stationairomloop van de motor.
mijn probleem komt soms terug, slaat alleen niet meer af. zakt naar+/- 400tpm, om dan na een paar keer pendelen op 900 te blijven lopen.
in de lambda zou ik het niet zoeken, tenminste niet bij onmiddelijke dip bij volgas.
kan het zijn dat de vacuumdoos die de egr opentrekt lekt? (stationair valse lucht), maw komt dat vaker voor?
groeten en succes.
kaspar
15 jaar
Heb er inderdaad een vialle AMS instalatie er op zitten, weet zozeer niet welke verdamper er onder hangt.
Heb nu de stift die in de stappenmotor zat verwijdert, auto sloeg ( bij mijn vrouw ) steeds af op gas, bleek dat hij de boel bleef blokkeren.
Vreemd genoeg is wel als ik nu op een vast toerental rij dat hij af en toe even inhoud.
Stationair blijft hij nog steeds "dansen" op de toerenteller, is ook niet zo verwonderlijk.
Binnenkort gaat de sloop weer los dan wil ik even kijken, weet nl dat er exact zo'n stappenmotortje licht ( heb hem zefs nog in de handen gehad, doch toen wist ik nog niet dat de mijne stuk was).
Mocht dit niets opleveren dan zal ik even rondkijken voor een andere verdamper of een revisiesetje.
Lambda, LMM, stappenmotor van het gasverdeelhuis heb ik inmiddels al vervangen.
Op benzine draait ze perfect nu.
Ik hoor haar nog wel lucht zuigen maar kunnen nu niets meer vinden waar, t-stuk is dicht.
Komt ergens achter het blok weg, doch de wd40 sproei en spriets methode levert niets op.
"kan het zijn dat de vacuumdoos die de egr opentrekt lekt?"
Waar zit dat ding en hoe ziet die er uit?????????????
...............PS, ik meende dat je bij XXX alleen maar andere atributen kon krijgen..............
15 jaar
ipv wd40 kun je remmenreiniger spuiten, als de motor dat meezuigt verhoogt het toerental
Is ook al gedaan, zowel bij de garage alswel bij mijn maat in de schuur.
Bij mijn voordeur met de wd40, maar nergens ook niets te vinden waar ze op reageerd.
Uiteraard eerder wel bij de aansluiting van de rubberen slang van de luchtfilter ( deze is nu dicht ).
Maar zuigen doet ze nog.
15 jaar
zuigt wsl niet de motor in, maar wel in iets anders wat vacuum nodig heeft.
Klinkt aannemelijk, maar wat en waar?
En hoe te detecteren?
15 jaar
als je de stift in de stappenmotor eruit hebt gehaald, bedoel je dan de stappenmotor in je gasslang? dan zou k m maar zo snel mogelijk terugplaatsen, deze hangt aan je gascomputer, en zorgt samen met de rest van het motormanagement voor lambda-1 op gas. als ie eruit is gaat je motor veelal te rijk lopen, met alle gevolgen van dien. reele kans dat je lambda sonde zo stuk gaat (of erger).
en nee, ik schreef die XXX niet, blijkbaar mag je hier geen link plaatsen (wist ik nog niet). ik bedoel autogas noord nederland (leeuwarden).
en gebruik liever toch remmenreiniger om vacuumlekken op te sporen, en geen wd40, daar reageert de motor onvoldoende op.. luister maar naar sjaak.
15 jaar
Ja die in de lpg stappenmotor, had elders gelezen dat deze ook wel eens in zijn geheel verwijdert werd.
Doch daar geloof ik niet zo in.
Vandaar dat het blokje anders reageerd.
Lekken hadden we zowel met wd40 alswel MET remmenreiniger gedaan, helaas niets te ondekken.
Wat Sjaak zei was ook zeer aannemelijk, dan rest ook alleen nog de vraag waar???
Kreeg een tip om met een stuk tuinslang bij je oor het blok aftasten, alleen het resoneerd alle kanten op dat je eigenlijk slecht kan bepalen waar het geluid vandaan komt.
Het is ook zo'n weerwar van slangen.
Als ik maar de correcte slangen wist te vinden dan kon ik ze 1 voor 1 afspeuren.
Zal gelijk morgen die stift er weer inzetten.
Mijn intentie was als alles weer op orde was, deze auto nieuw laten afregelen op LPG.
Bij ons achter zit ook een autogasspecialist, ik weet niet hoe die toko heet,
maar zit in Bellingwolde nog voorbij de echte XXX tent.
15 jaar
De stappenmotor zit er weer in, en ja hoor hij slaat steeds weer af.
Toeval?
Nog een week, dan is de sloop weer los, nog even gedult.
Dan zullen we zien, en anders kan er altijd nog een andere verdamper in.
15 jaar
slaat ie ook nog steeds af op benzine?
mocht ie op benzine wel goed lopen, en op lpg niet stationair, zou je de stekkeraansluiting van de bovenste afsluiter op de verdamper (=stationairafsluiter) kunnen controleren op overgangsweestanden (corrosie, andere slechte contakten).
15 jaar
Benzine draait ze als een zonnetje, ik heb zelf nog niet weer met de mondie weggeweest.
Maar moeder de vrouw ging met de auto op pad, toen sloeg hij steeds af op gas ( stationair/lage toeren) waarna ik de dubieuze
stappenmotor verwijdert had, toen liep ze weer goed, na een waarschuwing/tip van jouw heb ik hem weer geplaatst.
Hierna ( volgens mijn vrouw) sloeg ze weer af.
Daarom zei ik al ....toeval?
Toen ik de verdamper bekeken had kon ik zo 123 niets zien wat op corosie leek, maar wellicht een nadere inspectie waard.
Zal morgen even een stukje rijden, dan kan ik het zelf mischien beter verwoorden van waneer wel of waneer niet.
Wordt vervolgt
15 jaar
Ok, daar waren we weer.
De auto slaat af zodra deze op lpg gezet wordt, zowel bij stilstand en bij rijdend, belast onbelast, maakt niets uit.
De proef op de som genomen, aan de kant kap omhoog, stekker losgehaald en wederom de spindel verwijdert.
Starten en?????????? lopen, kort stukje gereden, niets aan de hand.
Gestopt, de spindel er weer in en?????????? Blub, niet njente nada, motor slaat weer af.
Spindel er weer uit, starten lopen.
Nu kan ik er toch wel redelijkerwijs vanuitgaan dat toch de stappenmotor naar de kl@#$n is.
15 jaar
of de stappenmotor wordt niet afgeregeld door de computer = computer niet ok
Hmmm, mogelijk.
Het zou mij eigenlijk ook niets verbazen met deze Mondie.
Ga eerst even van het "goedkopere" uit.
Vandaaruit kijken we wel verder.
Indien de Computer niet 100% is kun je hem toch resetten?
15 jaar
mijne hebben ze toen vervangen door een gerepareerde computer. (kwam niet door de apk heen)
Goeiemorgen!
Ik heb een 1.8 zetec uit '98 met ook dit soort problemen. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe dit hele verhaal afgelopen is. Wat hier allemaal al staat is al erg waardevol maar ik ben toch benieuwd hoe het nu met de mondeo is.
15 jaar
De mondie rijd nog steeds, zit alleen nog te wachten op de Vialle Ams stappenmotor.
En een kachelvoorschakelweerstand en een stabilisatiestangen.
Hij rijd weer als een tierelier.
Zonder het gaspedaal te raken, starten en lopen.
15 jaar
Mooi dat het opgelost is, bedankt voor de feedback.
mvg,
moderator.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar