Ford Galaxy: slechte warme start ford galaxy 11/99

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 110pk

goeie middag allemaal!!
mijn galaxy heet sinds vorige distributiewissel een slechte warme start!
als ie echt warm is wil hij soms pas aanschieten na een 4à8seconden
verder rijdt hij prima,trekt goed,...
gisteren de waterpomp moeten laten vervangen
vorige eigenaar zei dat ze bij zijn garage zeiden dat de dieselpomp ant verslijten is!?? toen hij vroeg of het problem zeker van de baan zou zijn bij plaatsing nieuwe dieselpomp antwoordde de garage dat ze daar niet zeker van zijn dus heeft hij ook geen andere brandstofpomp laten plaatsen
ik zou dit probleem toch graag opgelost hebben maar op niks een dieselpomp laten plaatsen vind ik wel erover,kost geld genoeg!
herkend iemand dit probleeem?
alle tips,uitleg,hulp,...WELKOM!!!
mvg
Jurgen

jurgenreuskens

Geplaatst door jurgenreuskens (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Galaxy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

serh (0), 16 jaar geleden

weet niet of het bij een galaxy ook zo is, maar bij andere ford komt dit wel eens door een slecht zekeringkast of slecht + kabel van de accu naar de start moter... succes

Roland10244 (0), 16 jaar geleden

Dit probleem is al vaker aan bod gekomen bij volkswagen, waar de golf met dezelfde motor uitgerust is.
Als eerste test kan je de tempsensor stekker loshalen.Start de wagen nu vlot dan zit je wellicht met het gekende probleem.
Is de accu reeds enkele jaren oud,plaats dan eens een tweede accu parallel met dikke startkabels. Is het probleem nu opgelost dan kan je de accu vervangen. (Was bij mijn Golf het geval).
Anderen houden het bij vervangen startmotor.
Lees het probleem: Slecht starten bij warme motor bij volswagen. Wellicht kom je ermee vooruit.

jurgenreuskens (0), 16 jaar geleden

goeie middag,
deze morgen startte mijn vriendin de auto en nu startte hij koud ook al slecht!
koppeling ingedrukt,voorgloeien en dan een 5seconden voor ie aansloeg zonder gas geven
kan me iemand zeggen of dit aan de dieselpomp kan liggen?
garage van vorige eigenaar zegt me dat ze de gloeiers en de bougies reeds vervangen hebben maar het probleem niet opgelost(heeft ook geen zin om een warme start die slecht is trachten op te lossen!!!)
ze raden aan de dieselpomp te vervangen maar zijn niet zeker of het probleem dan van de baan is
voor de rest loopt de auto prima,trekt goed,... kan het dan wel de dieselpomp zijn???
ik persoonlijk geloof eerder in de batterij of temperatuursensor
kan me iemand vertellen waar die temperatuursensor ligt?
kan ik die dan makkelijk zelf even loskoppelen?
bedankt alvast voor jullie hulp!

jurgenreuskens (0), 16 jaar geleden

ja dat is een oplossing maar ik begrijp niet dat ze mij bij de garage zeggen dat de dieselpomp vervangen moet worden(althans zo vertelde mij de vorige eigenaar),wanneer deze dan zegt:ok,als u mij dan ook garandeerd dat de slechte warme start hierlee verholpen is...
daar antwordde de garage op dat ze dit niet konden garanderen...
daarom twijfel ik of het wel aan de dieselpomp ligt??
deze morgen duurde het een 5seconden voor de auto aansloeg en toen mijn vriendin deze avond op haar werk startte sloeg hij onmiddellijk aan de gang!
is die temp.sensorgemakkelijk zelf even los te koppelen?zo ja,hoe doe ik dit?
of denkt er iemand aan andere oorzaak als batterij? startmotor?

Roland10244 (0), 16 jaar geleden

Op http//www.weetjewel.com/home.html vindt je in de rubriek transporter t4 - tips en trucs subrubriek motorisch, zo werkt de tdi motor de uitleg over de werking van het motormanagement met diverse tekeningen.
Op p. 8 staat de afbeelding van de coolant temperature sender G62 welke je als test kan loshalen t.t.z. gewoon de fiche even loshalen.
Heb je een duidelijke wijziging in het startgedrag dan kan je naar mijn mening al de defecte mazoutpomp uitsluiten.Beschikt u over een universeel meter meet dan eens de weerstandswaarde tussen pen 1 en 3 van de tempsender. Deze bedraagt bij 20 graden 2200 ohm, bij warme motor 600 ohm(gemeten bij mijn golf tdi)
Andere informatiebronnen stellen bij 10gr -3350à4400 ohm, 20 gr- 2250à 3000ohm.
hopelijk ben je hiermee een stap verder

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Galaxy of stel zelf een nieuwe vraag.