Ford Focus Wagon 2010: Start probleem

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: G8DD, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

Goede middag
De auto heeft normaal gelopen
2 dagen later start hij niet meer.
Dat betekent ik hoor de brandstofpomp niet als ik het contact aan zet
Vervolgens als ik het contact doordraai om te starten draaid de startmotor niet en ik hoor het relais ook niet.
De verlichting etc werkt allemaal

Wat zou dat kunnen zijn
Gr Rene

THE GIXXER

Geplaatst door THE GIXXER (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

harry4203 (420) PRO, 2 jaar geleden

gewoon startmotor defect? electrische brandstofpomp heeft ie niet, dus dat je die niet hoort is logisch. even meten op de starter om te beginnen.

    Dank u voor de reactie
    Normaal hoor ik altijd een zoom geluid als ik het contact omdraai en voordat ik start. Weet u zo wat dat geluid is - THE GIXXER (0), 2 jaar geleden

Heino4267 (205), 2 jaar geleden

Zie je in het instrumentenpaneel tekenen dat de startblokkering niet wordt vrijgegeven?

    Probleem opgelost
    Er blijkt een steenmarter in de buurt actief te zijn die een draad bij de startmotor heeft doorgebeten
    Daardoor weer vastgemaakt en hij doet het weer

    Bedankt iedereen - THE GIXXER (0), 2 jaar geleden

THE GIXXER (0), 2 jaar geleden

Probleem toch niet opgelost
De turbo komt niet in
Kan ik de motor resetten ?

Heino4267 (205), 2 jaar geleden

Dan denk ik dat die marter nog wat meer schade heeft aangericht.
"De motor resetten" bestaat niet, waarschijnlijk bedoel je het uitlezen en resetten van evt. foutcodes.
Maar foutcodes zetten je op het spoor van de oorzaak, met het resetten gooi je dat spoor weg.
Kijk nog eens goed in de motorruimte of je aangeklaagde draden/kabels/onderdruk- of overdukslangen ziet: dát is de oorzaak!

Heino4267 (205), 2 jaar geleden

En koop een marterpieper en sluit die plus en min gewoon rechtstreeks aan op je accu (maar wel veilig, met de zwevende zekering dicht bij de accu-plus en zo dat de draden niet kunnen doorschuren): ik woon al 15 jaar midden tussen de marters en na montage van een marterpieper in drie opeenvolgende auto's, heb ik nergens last meer van gehad.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.