Al sinds de aanschaf van deze (verder uitstekend functionerende auto) start probleem.
Eerst af en toe maar na een jaartje werd het steeds erger.
Meestal gebeurt het na een lange tijd stilstand (na ongeveer 5-8 uur) en moet dan 2 tot 3 keer starten.
Af en toe start hij wel goed.
EGR klep is vervangen.
Temperatuur sensor is ook goed volgens de garage.
Afgelopen zomer brandstof filter vervangen, heeft het toen 3 weken goed gedaan, maar daarna kwam de klacht weer terug.
Toen op nieuw brandstof filter vervangen, maar dat had nu geen nut
Maakt niet uit wat buiten temperatuur is, bij grote warmte in zomer als strenge vorst in de bergen.
Als motor eenmaal loopt, is er geen enkel probleem, ook verbruik is normaal (1/17 - 1/19 met cruise control)
Vermogen is verder ook goed (is duidelijk te merken met caravan in de bergen)
Geplaatst door gerbenobl (0) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
oldford (0) PRO, 14 jaar geleden
Parkeer je altijd op een vlakke ondergrond of zit er iets van een helling in?
Bij een helling de auto met de neus naar beneden parkeren. Als dat werkt, dan komt er lucht in de diesel-leidingen.
gerbenobl (0), 14 jaar geleden
Het maakt niet uit hoe hij geparkeerd staat, ook in de bergen, of hier in het platte land het probleem blijft
JWJ23 (0), 14 jaar geleden
Ooit met een transit gehad, ook ongeveer deze kenmerken. Daar de startmotor van vervangen, en het probleem was weg. Dus eens naar de startmotor kijken.
Hans vK (0), 14 jaar geleden
Zou idd startmoter kunnen zijn. Maakt de auto herrie met het starten?
gerbenobl (0), 14 jaar geleden
Met het starten maakt m.i de motor niet meer dan een normaal geluid, je merkt wel dat de motor niet pakt
mweijs (0), 14 jaar geleden
Hoi vandaag de dynamo vervangen en wil niet starten heb van de week wel de nood voorziening van de handrem moeten gebruiken omdat ik stil stond op de weg dit is een electrische handrem.Hoe kan ik dit probleem oplossen.Het gaat over de ford c-max gihia
Alvast bedankt
Knight Rider (0) PRO, 14 jaar geleden
[quote=mweijs]Hoi vandaag de dynamo vervangen en wil niet starten heb van de week wel de nood voorziening van de handrem moeten gebruiken omdat ik stil stond op de weg dit is een electrische handrem.Hoe kan ik dit probleem oplossen.Het gaat over de ford c-max gihia
Alvast bedankt[/quote]
graag uw probleem in een ander topic plaatsen. anders wordt het onduidelijk op welk probleem gereageerd wordt.
graag dan ook meer informatie van uw probleem.
ToverTheeke (0), 14 jaar geleden
Hoi gerbenobl,
Had dit probleem ook met mijn Focus C-max 2.0 Tdci Ghia.
In de transparante brandstofslang zag je veel luchtbellen.
Uiteindelijk is er een slangklemmetje gezet op het brandstofslangetje bij het brandstoffilter (en het vervuilde brandstoffilter vervangen) en het probleem was opgelost.
De hogedrukbrandstofpomp die de diesel uit het filterhuis zuigt, leek de brandstof sneller uit het filterhuis te zuigen dan dat het door de lagedruk pomp (die diesel vanaf de tank moet aanvoeren naar het filterhuis) aangevoerd werd.
Hierdoor trok de hogedrukbrandstofpomp allemaal valse lucht aan die de commonrail in geperst werd.
Een beetje lucht gaat via de brandstof retour bij de verstuivers weg maar teveel geeft dus echt startproblemen.