Ford Mondeo: Startonderbreking

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 tddi hatchb mot.d6ba 85kw

Startonderbreking. Reeds enige jaren probleem met startonderbreking. Na reset doet/deed hij het weer voor ca. een 1/2 jaar. Resentelijk nieuwe sleutelsset aangeschaft. Probleem niet opgelost. Had ik voorheen startprobleem bij stilstand, nu valt de motor ook tijdens het rijden uit. Gloeispiraallampje op dashboard flikkert (bij afgeslagen dus niet draaiende motor).
Is de volgende dag een nieuwe BDP sensor geplaatst. Echter zelfde storing blijft.
Heb gisteren en vandaag 800 km gereden en is de motor 3x tijdens het rijden uitgevallen. De 1e x keer sloeg motor af bij een gangetje van ca. 30 km.u bij aflopende helling van ca. 5%. De 2e x bij een snelheid van ca. 40 km/u bij oplopende helling van ca. 7%. De 3e x op vlakke snelweg bij constante snelheid van 70 km/u t.g.v. wegwerkzaamheden. Na auto tot stilstand te hebben gebracht is deze weer te starten en kan reis tot volgende uitval voortgezet worden. Bij hogere snelheden gelukkig geen storing gehad.
Vertrouwen in diagnose uitlezen heb ik niet meer. Deze geeft volgens mij iets aan t.g.v. het uitval en niet de werkelijke storing. Is startonderbreking niet uit te schakelen? Wie?

rt1955

Geplaatst door rt1955 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

moderator (0) PRO, 15 jaar geleden

Problemcar.nl levert geen bijdragen tot het omzeilen cq. onderbreken van fabrieks-startonderbrekingen en alarmen.
Neem hiervoor contact op met Uw dealer.

Mogelijke andere oplossingen kunnen uiteraard altijd hier gepost worden.

Postie (0) PRO, 15 jaar geleden

Code eerst maar uitlezen, gaspedaal komt nog wel eens voor..

Doktor (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=rt1955]Startonderbreking. Reeds enige jaren probleem met startonderbreking. Na reset doet/deed hij het weer voor ca. een 1/2 jaar. Resentelijk nieuwe sleutelsset aangeschaft. Probleem niet opgelost. Had ik voorheen startprobleem bij stilstand, nu valt de motor ook tijdens het rijden uit. Gloeispiraallampje op dashboard flikkert (bij afgeslagen dus niet draaiende motor).
Is de volgende dag een nieuwe BDP sensor geplaatst. Echter zelfde storing blijft.
Heb gisteren en vandaag 800 km gereden en is de motor 3x tijdens het rijden uitgevallen. De 1e x keer sloeg motor af bij een gangetje van ca. 30 km.u bij aflopende helling van ca. 5%. De 2e x bij een snelheid van ca. 40 km/u bij oplopende helling van ca. 7%. De 3e x op vlakke snelweg bij constante snelheid van 70 km/u t.g.v. wegwerkzaamheden. Na auto tot stilstand te hebben gebracht is deze weer te starten en kan reis tot volgende uitval voortgezet worden. Bij hogere snelheden gelukkig geen storing gehad.
Vertrouwen in diagnose uitlezen heb ik niet meer. Deze geeft volgens mij iets aan t.g.v. het uitval en niet de werkelijke storing. Is startonderbreking niet uit te schakelen? Wie?[/quote]
de naam "startondebreker" geeft al aan dat dit systeem alleen het starten onderbreekt, het originele PATS (startblokkeerring) kan er NIET voor zorgen dat de motor afslaat, dat ligt dus ergens anders aan!

Toch nog maar eens uitlezen en kijken welke fouten er naar boven komen.
Bij een TDDI moet je kijken naar de bedrading naar de pomp, dat wil el eens problemen geven, ook de stekker op de pomp zelf goed controleren.

Suc6

rt1955 (0), 15 jaar geleden

Bedankt voor de reactie. Code van uitlezen is mij onbekend (zou iets zijn met verstoring in het contact met de brandstofpomp). Hoe zit dat verder met het gaspedaal? Ben benieuwd. Garage begint zo langzamerhand te denken aan een defecte Brandstofpomp. Ter info: Jaren terug voor El. storingen, heeft automotor ca. 30 meter gereden op een Benzine/Diesel (80 : 20) mengsel, fout bij tanken, en is door ANWB via motor uit tank weggetrokken. Wordt niet aan defecte verstuivers gedacht. Wel is er vandaag n.a.v. bedradingscontrole een doorgeslagen stekker van de Airco vervangen. Wordt niet verwacht dat dit de storing veroorzaakt. Indien de pomp vervangen moet worden denk ik zelf, i.v.m. de verwachte kosten, aan een ruilpomp. Of is dat af te raden?

rt1955 (0), 15 jaar geleden

Ter info: Nota van april 2008 geeft aan dat stekker op brandstofpomp hersteld is (naar ik aanneeem vervangen is). Auto heeft momenteel bijna 200.000 km gedraaid.

rt1955 (0), 15 jaar geleden

Auto sloeg weer af tijdens het rijden. Via 'Bosch diensten' zijn zojuist een ruil brandstofpomp, een ruil brandstof hulppomp en nieuwe verstuivers geplaatst. Een duur grapje. Nu maar hopen dat probleem opgelost is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.