Beste,
ik heb hier een focus die plots is stilgevallen
verstuiverleidingen apart losgeschroefd en inderdaad inspuiting, maar zeer flauw
ik heb relais en zekeringen nagekeken en alles ok
Maar de pomp is 30.000 km vervangen in een ernstig diesel- en motorenrevisiebedrijf
Ik heb de wagen zelf weggedaan en gaan halen, de pomp was nieuw
Dit is 3 jaar geleden gebeurd.
En nu de vraag: kan er nog een andere reden zijn waarom er geen inspuiting is?
Motor reageert direct op startpilot
Iemand een idee?
Alvast bedankt voor het meedenken
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat zijn de foutcodes?
bedrading egr klep wil wel vaker doorschuren bij schutbord, maar wat Fordmannetje zegt eerst uitlezen.
Hallo,
bedankt voor reactie
er is geen draadbreuk van egr aan schutbord
kan spijtig genoeg niet beschikken over uitleestoestel wegens verlofperiode,
maar ik zal eentje zoeken
ik kan wel zeer veel sludge uit egr-klep halen
zou dit soms oorzaak kunnen zijn(ik denk aan die draadbreuk)?
Mvg
brandstofpomp gaat ook regelmatig stuk
dus tocheerst uitlaten lezen
Hallo,
ik heb wagen uitgelezen (delphi)
foutcodes zijn P1608 (pomp watchdog)
P0216 (injectie inspuitverstelling )
kan er iemand met zekerheid zeggen of dit de pomp is
of zijn er nog mogelijke defecten?
Mvg
ik denk de pomp
maar je kan ook de brandstofdruk eerst meten
Of de stekker van de pomp maak geen goed contact.
Hallo,
Welke brandstofdruk? Druk aan verstuiver leidingen is flauw
met welk toestel kan brandstofdruk gemeten worden?
Mvg
Hallo,
stekker van pomp is in zeer goede staat
ik vind het toch wel onaanvaardbaar dat Bosch-elektronica zomaar na 40.000km stuk gaat
ik zoek toch nog even verder
Wat bedoelt fordmannetje met brandstofdruk meten?
Mbg
je hebt 2 foutcodes m.b.t. brandstofpomp
dus moet je weten wat de brandstofdruk is(hoe hoog is de druk?)
dit kan je met de meeste testkasten ook aflezen
Dit is een VP30 pomp? (met grote zwarte stekker op de bovenkant?)
Oiram
typisch probleem van deze pompen. Komt iets los in de elektronica en hup, het is weer van dat. Heb al meerdere pompen gereviseerd. Knip, elektronica weg en nieuwe erop. Pomp testen en meestal al klaar.
12 jaar
Hallo,
sorry voor de lange tussentijd
is inderdaad de pomp met grote zwarte platte 9-polige stekker bovenaan pomp
ik heb ondertussen filmpje gezien op internet om de elektronica te vervangen
Wat bedoelt Luk met pomp testen?
Ik veronderstel gewoon doorstarten,want ik zal elektronica kunnen vervangen zonder uitbouwen van de pomp denk ik
Moet de nieuwe elektronica terug ingelezen worden?
Alvast bedankt voor jullie hulp
Mvg.
Yves
Hallo,
ik ben er nog altijd niet uit of het wel de pomp is
ik heb focus nu uitgelezen met TEXA uitleestoestel en heb nu
andere foutcodes nl: P2542 lage druk brandstof
en P2725 drukcontrole solenoide E electrical
Heeft er iemand ervaring met deze codes?
De vorige codes worden niet meer getoond door het nieuwe Texa-toestel.
Avast bedankt voor het meedenken.
Wat heeft hij gelopen. Tussen de 200 en 250 duizend gaan ze allemaal. Bekend bij deze pomp.
Op het Focusforum komt dit probleem meerdere keren voorbij
Gr Fred
12 jaar
Hallo,
niemand kon mij garantie geven dat een herstelling wel blijvend zou zijn.
Ik heb daarom focus verkocht voor onderdelen of export
Bedankt voor de tips
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar