close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus C-Max: storing code P2008 in motor electronica

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 18i 88KW

Vraag mijn focus C-max rijd goed maar af en toe ligt het motor storings lampje op dan reageert hij ook trager op het gaspedaal. Als lampje niet brand ook geen probleem met gas geven. En wat mij opvalt is dat als ik de koppeling intrap en de auto uit laat rollen dat het toerental schommelt tussen 1000 en 500 rpm. heeft iemand een idee of dit ook al eens meegemaakt

Geplaatst door

kire730205 (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Number P2008
Type Powertrain - Fuel and Air Metering and Auxiliary Emission Controls - ISO/SAE Controlled
Description Intake Manifold Runner Control Circuit/Open

Location Bank 1
Notes DTC Application note for Intake Manifold Tuning Valves and Intake Manifold Runner controls: Active controls are used to modify or control airflow within the engine air intake system. These controls may be used to enhance or modify in-cylinder airflow motion (charge motion), modify the airflow dynamics (manifold tuning) within the intake manifold or both. Devices that control charge motion are commonly called Intake Manifold Runner Control, Swirl Control Valve, and Charge Motion Control Valve. The ISO/SAE recommended term for any device that controls charge motion is Intake Manifold Runner Control (IMRC). Devices that control manifold dynamics or manifold tuning are commonly called Intake Manifold Tuning Valve, Long/Short Runner Control and Intake Manifold Communication Control. The SAE recommended term for any device that controls manifold tuning is Intake Manifold Tuning (IMT) Valve.

dus als ik het goed begrijp
zit het probleem in het bedienen van de klep in je inlaat
de klep zorgt dat je lange inlaattraject en/of korte inlaatraject gekozen kan worden

Bedankt voor je reactie.
Ik had dit ook al uitgezocht, maar mijn 2e vraag was, is er iemand die deze storing al eens heeft meegemaakt.
Ik heb de auto bij de dealer laten uitlezen en die vertelde mij dat hij dit probleem nog niet eerder had meegemaakt.

kire730205 0
badge

14 jaar

Hoi ik heb ook af en toe het probleem in eerste instantie werd gezegd de roetfilter deze vervangen en af en toe komt het probleem weer terug als je hem dan resset ongeveer 2 min dan doet ie het weer gewoon.
Heb me vandaag laten vertellen om de bougie's te vervangen dit komt regelmatig voor.
Dus hij moet binnenkort voor de buurt weg en laat dit dan doen,als je dit toevallig eerder doet zie ik graag een reactie.

mweijs 0

14 jaar

@MWEIJS
roetfilter en bougies of je bedoelt kattalisato en bougies of roetfilter en gloeibougies
als het laatst is dan heb je het probleem met een diesel en is moeilijk naast elkaar te vergelijken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.