Hallo,
Mijn Focus ST 2007 ( 80.000) heeft een probleem welke ik hier overigens eerder heb gezien maar ik de olossing niet van heb kunnen vinden,
Als volgt:
Sinds een tijdje heeft de ST wat vervelends tijdens het rijden in de 1e,2e en 3e versnelling bij een vast toerental.
Als voorbeeld; zodra je bijvoorbeeld 50km/h gaat rijden in de 3e versnelling en je blijft met de naald keurig op 2500 toeren zitten, dan voel je ineens de auto licht gaan stotteren/inhouden. Het is net alsof er iemand steeds een heel klein beetje aan de auto trekt en hem weer los laat schieten, elastiek effect.
Zodra ik gas geef om op te trekken voel ik niets en rijd de auto keurig door zijn versnellingen heen tot de 6e. Bij het houden van een vast toerental in de hogere versnellingen ( 4 soms) 5-6 lijkt ik niets te voelen. Het probleem lijkt ineens te zijn ontstaan, heb niet het idee dat het langzaam naar voren is gekomen. Ook merk ik geen verschil met koude of warme motor. Het is altijd aanwezig maar alleen bij het vast aanhouden van een vast toerental.
-Een aantal zaken werden hier al geopperd, zie : http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
( helaas mis ik de oplossing )
Ik ben echt een leek, mar zou graag meer willen weten voordat ik van alles "laat" doen.
Vr Groet
Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[b]Door moderator verplaatst naar juiste rubriek (Ford, Particulieren)[/b]
Ik zou er niet te lang meer mee doorrijden (lees helemaal niet mee doorrijden).
Dit soort storing kan heel dure gevolgschades veroorzaken, zoals een defecte katalysator.
Ik denk dat je gewoon de auto naar een dealer of goed uitgeruste universeel moet brengen.
Dat gezien je opmerking dat je een leek bent.
Maar mocht je zelf wat willen doen:
Kontroleer alle (vacuüm) slangen en slangetjes rondom het inlaat spruitstuk op lekkage (scheurtjes, los zitten, etc.).
Of laat de auto een 4-gas test geven bij een APK keuringsstation. Schtijf alle waardes op (CO, CO2, HC, O2 en lambda getal), zowel bij stationair als verhoogd toerental en vermeld die dan hier. Misschien kunnen we daar al wat zien.
Hou oud zijn b.v. de bougies (in kilometers)? Of te wel wanneer heeft de auto voor het laatst een grote beurt gehad?
Gaat er een storingslamp branden of knipperen tijdens het rijden? Zie je die storingslamp wel met contact aan?
Hoi
Iig onwijs bedankt voor je snelle reactie.
Ik ga zo wie zo as maandag naar de garage,maar kon het toch niet laten om iets uit te testen.
Ik had al het vage vermoeden dat het misschien zich alleen voordeed als de airco(+ voor en achterruitverwarming) aan stond.
Ik ben een stuk gaan rijden om eea Zonder de AC unit aan te zetten, het probleem deed zich NIET meer voor.
Ik durfde het niet aan om het aan te zetten( misschien maak ik dan iets kapot)
Kan de airco er dus iets mee te maken hebben ??
groet,
bvd
9 jaar
Met de AC aan is de belasting van de motor net iets zwaarder dan zonder. Er hoeft dus niets met de airco aan de hand te zijn.
Maar voor het zelfde geld loopt je airco pomp te zwaar en veroorzaakt dit.
Sorry, geen uitsluitsel of dit het is. Maar het levert wel een controle punt op.
Hoi
Dank je!,
Ik ga het doorgeven aan de garage.
Wederom bedankt voor je snelle reactie, ik hou je op de hoogte.
groet
peter
9 jaar
Als ik goed geïnformeerd ben zit in een ST een Volvo motor. Bij Volvo is dit ook altijd voelbaar als de airco aanstond zeker in deze tijd van het jaar als de airco regelmatig in en uitschakelt.
Hoi,
Er zit inderdaad een Volvo T5 motor in.
groet
peter
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar