Ford Kuga 2021: Sync 3 problemen kuga

Bouwjaar: 2021, Brandstof: Benzine, Motorcode: BGDA, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 112

Geachte problemas gebruikers,

Ik zit met het volgende probleem,
Indien ik mijn ford kuga phev van contact af zet, is mijn SYNC 3 radio/navigatie systeem bepaalde instellingen na enige tijd kwijt. Tussen de 15 min tot enkele uren na het uitzetten van de auto is hij zijn laatst gebruikte radio zender kwijt en staat hij op AM. Tevens gaat de besturing van nederlandstalig naar engelstalig text en spraak. Elke keer na starten moet ik het weer terugzetten.
Heb inmiddels een master reset gedaan, software update, accupool los gehad echter zonder resultaat. Wie weet een oplossing ?

Gr.
Albert-Jan

ajbraker

Geplaatst door ajbraker (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Kuga? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

Renegade306 (0), 9 maanden geleden

Heb helaas sinds 2 weken hetzelfde...
Soms gaat het een halve dag goed, maar inderdaad na elke start lijkt hij alles kwijt te zijn. soms onthoud hij de taal, andere keer niet. Enkel de ingestelde zenders blijven behouden, de rest is gereset. (telefoon koppelt ook nog wel).
Ook zelfde geprobeerd, had al laatste update wel van de Sync. Ook gewone reset en fabrieksinstellingen helpt niet.
Klantenservice Ford heb je ook niks aan, verwijzen naar de dealer en die heeft komende maand geen tijd. Benieuwd wat er nog meer gaat uitvallen binnenkort...
Vandaag werkte bediening rechts op stuur ook niet meer, na reset multimedia deed hij t weer wel...

Heino4267 (225), 9 maanden geleden

Een autoradio moet drie voedingsleidingen hebben om goed te functioneren:
1. constant plus van de accu voor voeding van de autoradio ("stroomleverantie") en het onthouden van de instellingen
2. een door het contactslot geschakelde plus om contact uit/aan te detecteren
3. een instrumentpaneel-verlichtingsplus om te detecteren of de nachtverlichting van de autoradio aan moet.
Sommige van die voedingen worden over de canus geregeld tegenwoordig.

Jouw probleem zou kunnen komen doordat de constante plus vanaf de accu (1) er niet (altijd) is, waarna die functie vaak wordt overgenomen door de geschakelde plus (2), wat de "vergeet-problemen" veroorzaakt.
In jouw geval zou ik dus nagaan of de constante plus wel (altijd) de radio bereikt.
Dat kun je doen via de zekeringkast (is er een zekering defect?) of door meten aan de autoradio of alle plussen aanwezig zijn.

ajbraker (0), 9 maanden geleden

Hallo renegade, jou omschrijving zijn exact de zelfde problemen die ik heb. Helaas heeft de Ford garage pas 10 augustus plek voor mij. Zal dan ook de bovenstaande 3 bedradingen laten checken. (Kan helaas niet vinden in het boekje met welke de en waar dit is afgezekerd). Ook vind ik lastig dat hij ook alle navigatie instellingen kwijt is inclusief de ingeprogrameerde route en favorieten. en mijn voice control voor de telefoon nu zegt dat er telefoon niet verbonden is, terwijl ik met de hand wel gewoon een nummer kan selecteren uit het telefoonboek. Vraag me dan ook of of het een software bug is of missende continu spanning. Mocht jij voor 10 augustus tot een oplossing komen dan hoor ik dat graag. Gr. Albert-Jan

Renegade306 (0), 9 maanden geleden

Hey Albert-Jan,
Software bug lijkt me aan één kant vreemd omdat de laatste Sync update al even geleden is, of ze moeten hem in de garage nog hebben gedaan paar maand geleden.
Zekeringen moet ik nog naar kijken, zou ook verklaring kunnen zijn, gelukkig zitten er niet zo heel veel in en op 2 plekken ook (blz 389)...#sarcasme:
https://www.fordservicecontent.com/Ford_...
Ik kan pas de 15e terecht bij de dealer en zo behulpzaam of aan de telefoon bij de klantenservice bij Ford zijn ze ook niet.
Het is mijn eerste Ford, maar ook gelijk m'n laatste. Heb wel meer punten die me tegenvallen voor een auto van dat geld en heb nu ook niet de goedkoopste uitvoering.
Gr. John

Renegade306 (0), 8 maanden geleden

Update (nog niks opgelost...)
Gisteren heeft de Kuga bijna heel de dag bij de garage gestaan, waar ze enkel een 'update' van Sync hebben uitgevoerd (terwijl deze al up-to-date was, had ik zelf al gechecked online op FORD website.
Had ook gemeld voor zekering oid continu voeding ed. Nee dat was het allemaal niet (gewoon niet naar gekeken), want met de update was kennelijk alles al opgelost en deed ie het steeds zeiden ze.
Ze hadden hem op slot van slot ed gehaald en gestart ed...

Ik al huiverig terug de auto in, buitenom dat de instellingen weer opnieuw moesten gedaan worden, na de update, leek het eventjes in orde.
Toen ik, nadat ik de auto geparkeerd had, half u later instapte, je raad het al, zelfde probleem terug, AM radio en bijna alles weer gereset. Extra mankement nu, hij verbind mijn GSM ook niet meer standaard ook niet als je hem selecteert in menu, dat werkt nu ook niet meer (die instelling onthield ie dan meestal nog wel dat m'n GSM geconnect kon worden.

Gelijk garage terug gebeld en snapte er ook niks van..
Over 2 weken pas weer terug en gaan ze 'verder onderzoeken'.

Wordt vervolgd...

    Tot halverwege onze vakantie begin augustus nog steeds de zelfde problemen gehad.
    Tijdens onze vakantie in luxemburg heeft de auto, de 12 volt accu spontaan in één nacht geheel leeg getrokken. Moest met de noodsleutel de auto openen en de accu weer onder spanning zetten via een andere auto. Reden leeglopen onbekend. De elektronica is ca. 8 uur lang geheel spanningsloos geweest. Hierna alles opnieuw moeten instellen en wonderbaarlijk tot op heden (1 week) later nog geen problemen weer gehad.
    Afspraak ford garage staat voor 31 augustus. Ben benieuwd of hij goed blijft tot die tijd. - ajbraker (0), 8 maanden geleden

Renegade306 (0), 8 maanden geleden

Ow okè, ben dan ook benieuwd of dergelijke 'reset' geholpen heeft.
Paar jaar terug in Luxemburg ook gehad dat middenscherm ook uitviel, ging ook pas aan nadat hij nacht stil had gestaan, andere oplossingen hielpen toen ook niet.
De werkplaats verantwoordelijke die de afspraken inplant, zei dat tegenwoordig de auto's niet meer zoveel zekeringen bevatten toen ik die opmerking plaatste...
Die kan misschien ook beter achter de kassa bij een supermarkt gaan zitten met zo'n antwoord of eens een motorkap en onder dashboardkastje kijken...

A.vanLeeuwen (0), 8 maanden geleden

Hallo allemaal,
Helaas ook hier hetzelfde probleem, vandaag bij de Ford dealer geweest en helaas is het nog niet opgelost. Na intensief contact tussen de dealer en Ford Nederland heb ik te horen gekregen dat het een bekend probleem is bij Ford, eind september komt er een update beschikbaar. De dealer kon mij niet vertellen of het alleen een sync 3 update wordt of dat er meer software componenten worden geupdate. Wordt vervolgd.

Renegade306 (0), 8 maanden geleden

Ah, kan ik dat gelijk misschien melden als hij voor de 2e keer binnen moet volgende week om verder te laten onderzoeken...
Nu hun 'update' loopt het systeem naast de rest nu ook vaak zwart scherm en is hij ook mijn GSM kwijt. Die koppelde hij voor de 'update' nog wel ondanks de rest. En mijn FordPass app werkt ook niet meer icm, dat is sowieso al een slechte app.
En dan kreeg ik deze week nog de volgende terugroep actie voor een update ergens dit najaar verwachten ze.

A.vanLeeuwen (0), 7 maanden geleden

Aanstaande donderdag gaat de Kuga naar de dealer, er is een update beschikbaar gezet die hopelijk het probleem verhelpt. Hou jullie op de hoogte.

    Oké, ik hoor graag het resultaat. Ook ik toch weer terugkerende problemen dat hij af en toe weer naar Engelstalig menu gaat en de laatste ingevoerde adressen in het navigatie systeem niet vasthoud. Is de beschikbare update een sync update of een update voor de software van de auto zelf ? - ajbraker (0), 7 maanden geleden

Renegade306 (0), 7 maanden geleden

De mijne staat momenteel bij de dealer, toen hij 2 weken geleden ervoor binnen moest, vertelde ze mij dan de Sync module kapot was. Deze wordt nu vervangen, dus hopelijk is dat het euvel en werkt het vanmiddag weer...

Renegade306 (0), 7 maanden geleden

Opgehaald bij de dealer vanmiddag, na tot nu toe keer of 4 gestart met tussenpozen, lijkt opgelost te zijn.
#fingerscrossed.
Kon in elk geval nu ook weer verbinding maken met de FordPass app en voertuig activeren.

    Dat zou mooi zijn. Wat zijn de kosten van die module? - A.vanLeeuwen (0), 7 maanden geleden
    Vanmorgen deed hij het ook weer, dus ga er vanuit dat het echt opgelost is nu.
    Kosten heb ik eerlijk gezegd geen idee van, liep via Leasemaatschappij, hadden het goedgekeurd en heb het niet nagevraagd omdat de werkplaatchef er niet was toen ik hem ging halen. Receptioniste kon me verder geen info geven. Ik vermoed dat het niet goedkoop is. Wel een Ford dingetje vind ik als dit bij meerdere mensen zo kapot gaat. Auto is net 2j oud. - Renegade306 (0), 7 maanden geleden

A.vanLeeuwen (0), 7 maanden geleden

Vandaag een software update laten uitvoeren. Deze zou het probleem op moeten lossen. Tot nu toe gaat het goed. Blijft in Nederlands, zender blijft behouden, mobiele telefoons zijn weer te koppelen en ook FordPass werkt weer. Hopelijk blijft het goed gaan. Tot nu toe positief.

ajbraker (0), 7 maanden geleden

Oké. Zal vragen bij de Ford garage of de update voor mijn kuga ook beschikbaar is.

StevenDP (0), 6 maanden geleden

Heb zelf ook lange tijd gesukkeld met dit probleem en verschillende keren bij men Ford garage langs geweest en probleem geraakte maar niet opgelost.
Tot vorige week dan... Toen had men garagehouder voorgesteld om de batterij achteraan in de koffer eens te controleren omdat daar het probleem wel eens kon liggen en ja na een meting stelde hij vast dat deze maar aan halve capaciteit werkte. Hij bestelde direct een nieuwe batterij en deze werd dan later in de namiddag geleverd en liet die dan ook direct vervangen. Het probleem was hiermee nog niet volledig opgelost maar er was wel beterschap. Die avond zelf nog maar eens op de site van Ford zelf een update van Sync gedownload en geïnstalleerd via een usb-stick in men auto en het probleem was EINDELIJK!!! verholpen! Enkel moet ik nu nog zien van aan een update van het maps systeem te geraken aangezien er na de update van het sync syteem geen logbestand op de usb-stick kwam en ik dat dus nodig heb om verder te geraken.
Dus... de oplossing voor dit probleem: laat de batterij in je koffer vervangen en installeer de SYNC update!

ajbraker (0), 6 maanden geleden

Heb inmiddels de update uitgevoerd. De sync update ging prima. Eerste gedeelte kaart update ook, echter na 30 min. Kreeg in de melding: installatie mislukt MEM_ERR03. Tot twee keer geprobeerd met USB stick te uploaden. De oude problemen zijn opgelost door sync update opgelost, maar nu weer een nieuw probleem erbij. Het lukt niet meer om de modem in te schakelen waardoor mijn ford pass niet meer functioneert. Dus geen communicatie met de Ford app. Maar weer een afspraak maken bij de Ford garage

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Kuga of stel zelf een nieuwe vraag.