Ford Kuga 2008: Motor issues

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: G6DG, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Mijn kuga 2.0tdci loopt sinds een tijdje niet meer goed.
Het begon met fluiten op volle druk en niet stabiel willen lopen incl foutmeldingen en motor storingen.
Div dingen gedaan op advies van deze of gene om het te proberen op te lossen.
1e was de vacuum actuator op de turbo. Deze was roestig en lek. Vervangen. Maar nog niet echt opgelost.
Hierna vacuum valve vervangen. Map sensor vervangen. Dpf filter leeg gehaald. Volledige turbo vervangen. Maar nog steeds geen goed resultaat. Pas nog alle vacuum slangetjes vervangen en dit gaf iets verbetering alsin het duurt wat langer voor de motorstoring opkomt.
Wat is de reactie nu: als je de auto start rijd hij opzich prima al kun je merken dat het niet zo vloeiend optrekt. Het valt echt op als je stabiel 120 probeert te rijden bijvoorbeeld. Dan gaat hij schokken en uiteindelijk komt een motorstoring op (p2263) voor het vervangen van die slangetjes kwam dit nog een stuk sneller. Map en maf sensoren lijken gewoon valide waarden te geven. Iemand een goede ingeving wat het nog kan zijn?

GvdB28

Geplaatst door GvdB28 (0) , lid sinds 7 maanden geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Kuga? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

harry4203 (465) PRO, 7 maanden geleden

heb je het vacuum ook gemeten? systeem gecontroleerd met rookmachine? Heb wel een paar keer een verstopping in de aansluiting op de vacuumpomp gehad. inlaattraject ook met rook gecheckt op lekkage?

    Hoi, Ja vacuum slangen zijn nu mooi dicht en vacuum loopt ook goe dop richting de 0.2 maar wat ik wel merk is dat de flow na de pomp beter is als na een of ander zwart doosje wat tegen het blok zit. het vacuum loopt van de pomp naar een verdeler die naar de remmen gaat en naar de rest, dan een klein terugslagklepje? dan dat zwarte doosje en vanaf daar naar de 2 kleppen. Ik weet niet wat dat voor iets is?

    De slangen en leidingen van turbo naar motor is niet zo veel aan te zien. rook apparaat heb ik zo niet maar ze worden wel mooi hard. En er is niet zo vlug wat aan te merken. - GvdB28 (0), 7 maanden geleden

harry4203 (465) PRO, 7 maanden geleden

Vacuum moet ong 800Mbar zijn, 200 zou dus veel te weinig zijn. Zou toch ook echt het vacuumsysteem met een rookmachine controleren. kleine lekkages zie je op t oog niet.

    Ik bedoelde het meer in absolute druk. Dus de vaccuum loopt op tot 750/800mbar. Dus dat systeem lijkt goed en lekvrij te zijn. - GvdB28 (0), 7 maanden geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Kuga of stel zelf een nieuwe vraag.