Hallo allen,
Ik hoor weer eens gekloenk, bij inparkeren bijvoorbeeld, wat volgens mij wijst op een defect (axiaal) lager boven aan de veerpoot. Nou vroeg ik mij af of het losnemen van de veerpoot niet gewoon kan gebeuren terwijl de veerpoot onder de auto zit. Als ik eerst de centrale moer losdraai aan de bovenzijde en daarna de 3 boutjes van het taatslager/axiaallager hoef ik daarna nog maar 1 keer de veerspanners te gebruiken om de veer weer met het nieuwe lager te monteren. Tijdens het losnemen van de centrale bout zal de veer losschieten maar hooguit de auto iets omhoog drukken.
Graag verneem ik of iemand hier ook negatieve ervaring mee heeft.
En om alvast antwoord te geven op de vraag waarom niet ook de veerspanners te gebruiken tijdens demontage: Scheelt veel werk en ik denk dat het gewicht van de auto met gemak de veer in toom houdt.
Vriendelijke groeten,
Sisinnio
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Carlo ; het idee is leuk maar vaak is er niet genoeg ruimte om die veer .
Verder kun je de werking van dat lager testen door met opgekrikte wagen het wiel van links naar rechts te drukken en zien of de veer schokkend mee draait. Zo ja , geef het een lik vet !!
Bij veel wagens kan je door een dop weg te nemen bovenop de veerpoot het lager zien draaien .
Vaker komt een gebroken veer voor, die dat geluid veroorzaakt.
Groeten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar