Ford Escort: TD 90pk na distributie vervanging toch weer problemen

Bouwjaar: 1997

Hallo,

sinds bij mijn auto de distributie set vervangen is vind ik dat hij moeilijk wil starten, dit duurt nu ongeveer 6 a 7 seconden.Was voor die tijd niet zo.
Gaat om een 90 pk TD 170dkm gloeibougies nu 10 dkm pas nog filter en opvoerpomp en ook boostkit van de injectiepomp vervangen ivm kapotte membramen.

Mij lijkt er duidelijk verband te zijn met de distributie vervanging. Waar zou dan de oorzaak in kunnen liggen?, auto rijd verder goed.

Alvast bedankt,

Sjoerd

veldhuizen

Geplaatst door veldhuizen (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Fredo (0), 18 jaar geleden

Riem die de pomp aandrijft, ligt een beetje verkeerd (meer voorinspuiting) Terug naar de garage met andere woorden...

succes

veldhuizen (0), 18 jaar geleden

Bedankt voor je reactie Frederik,
Garage denkt echter niet dat dit probleem door een verkeerde stand van de riem kan komen want als deze een tandje verkeerd zou staan dan zou de motor volgens hen constant slecht moeten lopen.
Tevens lijkt er sinds gisteren toch ook weer meer aan de hand te zijn. Het probleem dat we eerder opgelost dachten te hebben door vervangen van membraam v/d vuldrukregeling doet zich nu toch weer voor. Motor start niet alleen op verschillende momenten slecht maar loopt stationair ook regelmatig te stotteren, ook bij laag in de toeren rijdend af en toe licht inhouden te constateren. Bij constante snelheid op de snelweg loopt de auto naar mijn gevoel goed.Wat kan de oorzaak van dit niet constant voorkomende fenomeen zijn??
Heb zelf al gedacht aan de fitzklep, maar ik hoor bij op contact zetten wel de benodigde zoem/ratel waar hier vaak naar verwezen wordt.Kan een defecte klep zich het ene moment wel en dan weer niet manifesteren of heb je dan constant problemen?

We moeten volgende week op vakantie met deze auto dus hebben dringend behoefte aan een oplossing, wie kan me nog helpen??
Maandag gaat de VAK-Garage weer naar de auto kijken, maar alle tips van jullie zijn me zeer welkom.

Alvast bedankt,

Sjoerd

Fredo (0), 18 jaar geleden

Fitz klep kan uitgelezen worden met de datalogger... Ook al hoor je het gerattel, dan nog kan hij defect zijn. Ik blijf anderzijds toch bij mijn eerste gedacht -> distributieriem. Veel succes nog

Niels8175 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik hou het ook op de riemafstelling.

Is de garage een dealer?

Niels

veldhuizen (0), 18 jaar geleden

Niels,
garage is een universele VAK garage die me altijd goed en snel helpt.

Kan de auto met een iets verkeerde riemstelling zich toch gewoon gedragen? met normaal rijden lijkt er niets mis te zijn . Alleen het moeilijker aanslaan dan voorheen en het af en toe stotteren na de moeizame start en soms ook in stads verkeer (voor stoplicht wachten) lijkt me nu weer een probleem.Als ik dan het gas even intrap is het weer even weg.
Hetzelfde deed zich een tijdje geleden ook al voor, dachten dit opgelost te hebben met vervangen van boostkit (of vuldrukregeling), maar blijkt dus niet het geval.(Auto lekte toen ook brandstof bij EGR circuit).

Heb gisteren nog een aantal Ford garages gebeld maar deze zijn allen te druk om op korte termijn de auto uit te lezen.

Niels8175 (0) PRO, 18 jaar geleden

wat een onzin!
Uitlezen van de auto kost ze 5 minuutjes.Jammer is dat.

Het kan ook nog je FITZ klep zijn hoor,die roet in het eten gooit.
Rookt ie ook blauw soms,als ie stationair onregelmatig loopt?

Deze auto heeft 2 riemen,1 voor de nokkenasaandrijving,en 1 voor de brandstofpomp.
Wat de universele garage vaak doet,is aftekenen met een lakstift,hoe de riem gestaan heeft,terwijl je beter speciaal gereedsschap kan gebruiken.
Bij het spannen van de pompriem,trekt ie de pomp net 1 tandje verkeerd,als je de pomp niet blokkeerd.Dan spuit ie bij koude start(er zit een koudstart vervroeging op)te laat in,en slaat dus slecht aan.

Maar ik zou beginnen met de FITZ klep te laten controleren,en even aandringen bij de dealer,want het is niet echt netjes.

Niels

veldhuizen (0), 18 jaar geleden

Niels,
bedankt voor je uitleg, zal dit maandag nog even voorleggen bij mijn garage.
auto gaat inderdaad blauw/grijs roken als hij begint te stotteren.
Dit doet hij ook als hij uiteindelijk aanslaat bij koude start.
zal dus ook vragen of mijn garage de klep uit kan lezen of anders ergens kan laten doen.
Nogmaals bedankt.

Sjoerd

veldhuizen (0), 18 jaar geleden

Hallo nogmaals,

garage heeft geconstateerd dat de solenoide defect geeft bij uitlezen , is dat hetzelfde als de Fitzklep??

mvg
Sjoerd

veldhuizen (0), 18 jaar geleden

Help jongens!!!

garage heeft solenoide vervangen (200 eur exl werk) maar moet helaas constateren dat het niets geholpen heeft!!
Kan bij uitlezen de solenoide defect gegeven terwijl er iets anders aan de hand is??
Nu wordt verondersteld dat de brandstofpomp zelf dan wel het probleem moet zijn. Repareren/reviseren kan wel een heleboel geld gaan kosten en daarvoor moet dan ook weer de distributie (net vervangen!!)weer gedemonteerd worden.
Kan ik gokken op een gebruikte pomp (200 eur met 3mnd garantie)
of is dat niet verstandig.
Voor we vrijdag op vakantie gaan zal het sowieso wel niet meer lukken allemaal, echt #### dus, vakantie in het water, een vracht geld kwijt aan alle reparaties van de algelopen tijd en nog niets opgeschoten.

Graag jullie advies,

Sjoerd

Hans4037 (0) PRO, 18 jaar geleden

Sjoerd,

Ik denk toch dat het inspuitmoment niet goed staat,ga eens naar een andere garage en laat die het nogmaals controleren.
Misschien niet zo netjes naar je eigen garage toe maar om nu weer zoveel geld uit te geven voor een andere pomp lijkt mij zinloos.

Hans

veldhuizen (0), 18 jaar geleden

heb net de auto opgehaald. In stadsverkeer als het euvel zich voordoet houdt de auto ook in bij optrekken.
Als je dan weer lekker aan het doorrijden bent lijkt er niets meer aan de hand.
Kan de auto met verkeerd afgestelde riem op de snelweg wel gewoon goed lijken te lopen? Moet het probleem zich dan niet constant voordoen? Heb het nog eens aan mijn garagist gevraagd maar volgens hem kan het niet de verkeerd afgestelde riem zijn.

Ander idee dat me nog te binnen schiet.Heeft deze auto een roetfilter en zou deze verstopt kunnen zitten gezien de klachten?

Wie o wie nog meer ideeen of toch de riem het meest voor de hand liggend?
rij morgen weer een langere afstand naar mijn werk, als er zich nog iets voordoet zal ik het melden.

Groet
Sjoerd

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.