close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Escort: krakende schokdempers

Bouwjaar: 2005

De schokdempers kraken van me ford escort uit 93. Vorig jaa rha dik dat ook maar toen was er een arm kapot en ze zei de kwikfit dat me schokdempers kapot waren. Iemand anders zei van niet.
Kan ik die dingen niet invetten ofzo en zo ja hoe? Want ik word gek van dat gekraak.

Geplaatst door

zworpy (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk eerder aan draagarm rubbers of stabilisatorstang rubbers.
Deze kan je invetten met een siliconenvet.
Schokbrekers kraken (normaaal gesproken )niet.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

19 jaar

De vorige keer was me draagarm kapot die heb ik toen laten vervangen. maar het lijkt me sterk dat ik nu de andere kant moet vervangen .
ze zijn gaan kraken nadat het heel slecht weer was. hoe moet ik die dan invetten en met wat? met een beetje uiervet ofzo? en kan ik daar wel zo bij?
Johan

zworpy 0

19 jaar

Wat je ook kan doen is een spuitbus met kruipolie kopen. Hiermee kan je makkelijk de delen die in aanmerking komen voor het geluid, van op afstand inspuiten. b.v. de uitgaande stang van schokdempers. Alzo kan je waarschijnlijk bepalen waar het geluid vandaan komt.

Lucky luck 65

19 jaar

ok ik ga het wel ff proberen morgen want met me handen kom ik er niet bij die zijn onderhand al helemaal zwart

zworpy 0

19 jaar

Ga er maar vanuit, dat de andere draagarm aan de beurt is (KWAAL)

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

Zoals Willem zegt... Andere draagarm, of misschien wel terug diegene die je nog niet zo lang geleden hebt vervangen. Vet voor de zekerheid toch even je stabilisatorstangrubbers in...

Succes

Fredo 0

19 jaar

Beetje jammer dan lijkt me wel sterk dat na een half jaar dezelfde draagarm kapot is de andere die kraakt niet en ik zie ook niet dat ie kapot is dat geluid komt eerder bij die stabilisatorstang vandaan. Ik ga wel ff kruipolie haelen denk ik.

zworpy 0

19 jaar

het kraken is geen piepen van metaal langs metaal ?!? kan ook zeer hinderlijk zijn namelijk .....

Kruipolie zou ik niet gebruiken, daar dit zand e.d. aan trekt althans, zand kan er prima in "hangen"
Liever een teflon spray gebruiken wat ook veel in de fietsen wereld gebruikt wordt (kettingen e.d.)

Indien mogelijk gravietpoeder gebruiken, smeert nog beter en geeft veel minder kans op aantrekken van vuil en zand

yvovandijk 0

19 jaar

nou ik heb al kruipolie gebruikt maar het kraakt nog een beetje het is een vrij iritant geluid het is niet een kijhard geluid maar bij elk heuveltje hoor je een kraak je word er een beetje lijp van.

zworpy 0

19 jaar

begrijpelijk, ik ben 3 maand bezig geweest uit te zoeken waar een piep vandaan kwam ..... bleek later dat de uitlaat langs de trekhaak kwam en dat maakt dus een K geluid ....
Olie oid helpt daar niet tegen, dat is gewoon een kwestie van verbuigen !!!
Succes in elk geval en ik hoop dat het piep/kraak vrij wordt!

yvovandijk 0

19 jaar

nou bij mij is het niet zo dat de uitlaat ergens tegen aanzit ik heb dat ook weleens gehad en dat hadden ze ff verholpen ik denk dat er gewoon iets droog is en dat er iets schuurt ofzo ik kan het nog niet vinden.

zworpy 0

19 jaar

ok, er is nu een hoop "geprobeerd"
een lijstje met kraak veroorzakers bij de escort:
-draagarmrubbers ( bij sommige modellen niet los te vervangen)
-stabilisator verbindingsstangen
-stabilisator rubbers
-schroefveer(ingeval van breuk)
-uitlaatring tussen kat en uitlaatspruitstuk(optrekken hoorbaar)
achter hoorbaar:
-handremkabels
-schokbreker(rubbers)
achterklep in carrosserie(afstellen/smeren)

nr 1 is heel duidelijk aanwezig met inveren.
dit rubber is ook te zien, als het aan de zijkant iets losgescheurd is gat deze onherroepelijk kraken, smeren verergert/en versneld het losscheur proces.
vervangen is enige juiste oplossing.
suc6

het zit linksvoor daar komt het vandaan het gekraak en daar zit een hele nieuwe draagarm op. ik denk dat ik maar ff langs die kw*kfit rij en zeggen dat ie weer kraakt. meestal heb je wel een jaar garantie erop.

zworpy 0

19 jaar

ff langs de kw*f*t gegaan en ze hebben ff ingevet met spray en als het volgende week nog niet weg is moet ik terug komen want hij zijn die rubbers van die nieuwe arm zegt ie. nou ze zetten er maar een ander op als het niet weg is

zworpy 0

19 jaar

hou ons op de hoogte...

Fredo 0

19 jaar

nou de kw*kf*t heeft me rubbers verder ingesmeert en ze zeiden dat het binnen een paar dagen over moet zijn. maar het gekraak is nu wel minder alleen nog niet helemaal over. anders moeten ze ermaar een andere arm onderzetten want daar komt het gekraak van daan ik heb namelijk nog een paar maanden garantie erop.

zworpy 0

19 jaar

Insmeren is naar mijn idee een tijdelijke oplossing, vervangen is des te beter !!!
Nieuwe eisen .....

yvovandijk 0

19 jaar

ja gelijk heb je ze vervangen hem maar gewoon ik heb er wel 150 euro voor betaald vieze afleggers het steld niks voor een stukje ijzer met een scharniertje

zworpy 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.