Ford Escort: TD90pk problemen opgelost maar nu weer slecht starten

Bouwjaar: 1997

Hallo allen,

nogmaals een beroep op jullie kennis en ervaring.
had al items over brandstofpomp/EGR lekkage.

Voorgeschiedenis:
eerst problemen met stotterende /rokende motor.
opgelost door garage, membraam opvoerpomp/filter lekte waardoor valse lucht in br.toevoer. Fitzklep op dat moment volgens garage goed.
volgende probleem was lekkende brandstof bij (reeds afgesloten)EGR circuit.
Opgelost door vervangen kapotte membraam van de vuldrukregeling.
Na juiste afstelling membraam auto in orde.
Een week probleemloos gereden tot afgelopen zondag ineens de auto slecht wilde starten en bij aanslaan flinke rookpruim geeft, sinds dien telkens bij koude start, bij warme start geen probleem, eenmaal rijdend ook geen problemen.

Gloeibougies zitten er net 10000 km op. auto heeft nu 170dkm.
Als ik het contact erop zet hoor ik wel even een zoemend/licht ratelend geluid, is dat de fitzklep die je moet horen of kun je die alleen horen ratelen als je voor bij de pomp staat?Toch voor de zekerheid klep laten uitlezen ?
lees hier ook over problemen met de solenoide , is dat weer wat anders dan de fitzklep??

Kunnen gloeibougies het van de ene op de andere dag ineens begeven of gaat dat normaal gesproken gelijdelijk aan.

Wat kost het om een compressiemeting uit te voeren, om er zeker van te zijn dat dat in ieder geval goed is.
Kan het ook nog aan de verstuivers liggen en wat kost het ongeveer om die te controleren op goede werking?

wat is het meest voor de hand liggend om te onderzoeken??
Ik ga me zo langzamerhand van alles in m'n hoofd halen.
zijn er wellicht nog dingen over het hoofd gezien zijn of heb ik gewoon de pech dat er van alles achter elkaar kapot gaat?

Update 8 juni: af en toe stottert de motor bij stationair draaien, koud en warm. en af en toe heb ik het gevoel dat hij heel lichtjes inhoudt bij accelereren.Zou dit bv ook nog kunnen duiden op een beschadigde koppakking?

graag jullie advies /raad.

Groeten
Sjoerd

veldhuizen

Geplaatst door veldhuizen (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Fredo (0), 18 jaar geleden

Zou toch eerst naar de gloeibougies kijken. Kan je simpel controleren met een gewone multimeter. Als het dat niet is, dan zou ik compressie laten testen. Kost normaal gezien niet veel geld hoor. Succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.