Ford Focus: Tddi

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 tddi

Hallo allemaal.
Ik heb een aantal vragen over de Ford Focus tddi.
1-Hoe zijn de 1.8 tddi motoren van Ford?
2-Wat zijn de nadelen van de Ford Focus tddi?
3-Kan je de toerenteller die tot 7000 tpm loopt vervangen door eentje die loopt tot 5000 tpm?
4-Wat is het verbruik met een snelheid van 180 km/u?

Ik zou het op prijs stellen als jullie deze vragen voor mij zouden beantwoorden.
Alsvast bedankt.

bmw-lover

Geplaatst door bmw-lover (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

42 Reacties

Santa (0), 17 jaar geleden

1. 't Zijn geen toppertjes, meer middenmoters...
2. 't is een Ford Focus.........
3. Geen idee en kan me er ook geen reden bij voorstellen?
4. Altijd teveel, zoals bij alle auto's....

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

daar hebben we de ford hater santa weer

Niels8175 (0) PRO, 17 jaar geleden

Yups.

Santa (0), 17 jaar geleden

Nee, ben geen Ford-hater. Ben een ROEST-hater......
Nou, waar zijn de "goede" antwoorden dan....???
Die Fords roesten gewoon en daar heb ik nu eenmaal een hekel aan.
Hou er niet van om na een raparatie EERST nog ff langs de spuiter te moeten.....

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

santa is op weg naar de 2000 berichten

Santa (0), 17 jaar geleden

Gelukkig kunnen jullie daar dan op een "onopvallende" manier op meevaren......

Niels8175 (0) PRO, 17 jaar geleden

En dat moet je in élk topic aanhalen?
We weten het nu wel een keer!

Je zegt zelf bij 1, dat die motoren geen toppers zijn, terwijl je 2 weken geleden nog dacht dat er een Escort motor in de Focus zat.
Hoe kan je dan oordelen,dat deze motoren slecht zijn.
De tddi motoren zijn gewoon goed...punt.

Op vraag 2, geen nadelen, alleen de Boch pompen willen wel eens de geest geven bij +160.000 km.

Op vraag 3, mee eens met Santa, ik kan me ook géén reden bedenken waarom je dat zou willen.

Op vraag 4, hou maar 1:14 tot 1:16 aan..

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

maar niels het zijn meestal niet de pompen van 750 euro maar de solenoid probeer eerst eens een nieuwe soleniod als je de brandstof pomp wilt gaan vernieuwen

Santa (0), 17 jaar geleden

Nee Niels, IK heb niet gezegd of gedacht dat er een Escortmotor in de Focus zat.
Wilde alleen ff aanhalen hoe "goed" deze "Turbo"diesel was......
En dat de TDDI deze zo snel mogelijk moest vervangen...........
En dat de TDDI alras door de TDCI werd vervangen...
Waarom?
Ik denk dat JULLIE mij dat nu dan gaan vertellen..?

Santa (0), 17 jaar geleden

En een verbruik van 1 op 14 tot 1 op 16 bij een snelheid van 180 km. per uur????
Jongens, kom op......
Wees reeel...........

Niels8175 (0) PRO, 17 jaar geleden

De td is vervangen door de tddi.
De tddi is niet vervangen door de tdci.
De tdci met 115 pk is gewoon leverbaar geweest naast de 90 pk tddi..

That's it.

Maar waarom blijf je ''goed'' en ''turbo'' sarcastisch schrijven?

Zet jij je ervaring met de tddi hier eens neer, waarom deze een middenmotor is?

Niels8175 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ben reeel.
Zelf gereden in duitsland, constand 170-180 km/h op de cruise.
De Focus heeft een hele lange vijfde versnelling, door sommigen gehekeld, door sommigen geprezen..

Niels8175 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=dirk2269]maar niels het zijn meestal niet de pompen van 750 euro maar de solenoid probeer eerst eens een nieuwe soleniod als je de brandstof pomp wilt gaan vernieuwen[/quote]
Jij hebt het ook over de oude dieselpomp Dirk.
Deze Bosch pompen hebben geen solenoide, maar zijn geheel electronisch geregeld.

Santa (0), 17 jaar geleden

[quote=Niels8175]Ben reeel.
Zelf gereden in duitsland, constand 170-180 km/h op de cruise.[/quote]
Ja, inderdaad een zeer wetenschappelijk onderbouwde ervaring....
man, dat niet veel meer mensen dat ontdekt hebben!
Bij zo'n snelheid zoooo zuinig......
Hoe zuinig issie dan wel niet bij 120...??!!

Santa (0), 17 jaar geleden

't Blijkt wel dat sommigen er veel moeite mee hebben wanneer ik de vinger op een zere plek leg.
Dat is in een ander topic ook wel gebleken. Zeggen dat een TDDI n een FORD goed is, gaat mij te ver....
Maar laten we de zaak dan maar omdraaien en een IEDER oproepen om zijn POSITIEVE ervaringen met de TDDI hier neer te pennen.
Ik denk dat het rustig zal blijven maar wie weet..........

Niels8175 (0) PRO, 17 jaar geleden

En bij jou blijft het ook bij ZEGGEN!

Ik kan ook wel eindeloos in elk VW topic een VAG product af kraken, zonder reden te geven..

Zeg MIJ nu eens, WAT er slecht is aan de Focus Endura TDDI motor!

Santa (0), 17 jaar geleden

Ik kraak geen Ford produkt af, ik zeg alleen WAAR HET OP STAAT.
Die dingen ROESTEN (net zoals de Mondeo's en de Fiesta's en de Ka's en...en...)
Ik weet dat dit gevoelig ligt maar wat waar is is nu eenmaal waar.
En ik heb het bij deze karretjes dus ALLEEN maar over ROEST en de TDDI. NIET over ANDERE klachten.
Wil je een TDDI vergelijken met een VW TDI?
Dan heb je een groot hart.....

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Niels8175]En bij jou blijft het ook bij ZEGGEN!

Ik kan ook wel eindeloos in elk VW topic een VAG product af kraken, zonder reden te geven..

Zeg MIJ nu eens, WAT er slecht is aan de Focus Endura TDDI motor![/quote]
hey! niels...... ben je de boel weer aan het rechtpraten? :)

paul,

Niels8175 (0) PRO, 17 jaar geleden

Nee hoor Paul, haha.

Het gaat hier om de vraag, in DIT topic, hoe de TDDI motor is , niet of een Focus roest aan de portieren...
Daar was een ander topic over..
Santa komt aan,dat het een middenmoot motor is, en ik vraag netjes waarom hij dat vind.
Ik heb tot nu toe geen enkel argument van hem gelezen..

Santa (0), 17 jaar geleden

Niels, durf jij een auto te verkopen met een gegarandeerd verbruik van 1 op 14 - 1 op 16 bij 180 constant....??
En vertel je er dan OOK bij dat dit dus GEEN objectief gegeven is?
Fabrikanten meten ook zo hun "waarden".
Altijd onder ideale omstandigheden. Worden in de praktijk zelden gehaald.
Daarom: hanteer een GEMIDDELD verbruik per tank inhoud.
Dan kan ELKE bestuurder zijn eigen verbruik bij zijn eigen rijstijl vergelijken.
Wat JIJ doet is mensen op het verkeerde been zetten omdat heel veel mensen nu denken dat het een superzuinige motor is.....

Santa (0), 17 jaar geleden

Niels, IK heb niets te WINNEN aan een Ford en ook niets te VERLIEZEN.....
Kennelijk heb jij meer (inkomensgerelateerde) interesse bij het merk Ford dan ik.
Zullen we eens een TDI met 3 ton op de teller vergelijken met een TDDI met gelijke stand?
Ik weet dat hety kinderachtig is, maar de TDDI is gewoon nu eenmaal GEEN topper en taat ZEKER NIET bekend als zuinigheidswonder.
VW TDI's echter wel. Hoe dat kan? Weet ik niet. Vraag het aan de eigenaren van zo'n blok.......
Vandaar mijn oproep: laat alle positieve berichten over de TDDI maar komen......!!

Santa (0), 17 jaar geleden

[quote=Niels8175]Nee hoor Paul, haha.

Het gaat hier om de vraag, in DIT topic, hoe de TDDI motor is , niet of een Focus roest aan de portieren...
Daar was een ander topic over.[/quote]
Toch ff beter lezen. Niels........

Wat was de vraag ook alweer over de nadelen van een FOCUS...??!!!!!

Niels8175 (0) PRO, 17 jaar geleden

Tuurlijk zit er verschil in brandstofverbruik per bestuurder...
Dat is altijd nog zo geweest..
Ik rij zelf rustig, en heb zelf ervaren, dat bij een normale rijstijl dit verbruik wel haalbaar is.
Ik hoor dat ook van andere mensen..
Ok, niet constant 180, maar wel zeker 190 km lang, met B-wegen.
En ja, ik vertel er netjes bij dat fabriekswaarden géén actuele waardes zijn..!


Maar ik wacht nog steeds op je argumenten, waarom een tddi motor een middenmoot motor is..
Doe dat eens, in plaats van elke keer andere argumenten aan te halen, en onderbouw jou ervaringen eens met de TDDI motor...
Want als jij wilt beweren dat een VAG motor, die trekkers, nog steeds na 10 jaar, beter zijn dan een Ford motor, dan heb jij een groot hart..

Santa (0), 17 jaar geleden

IK loop niet op te snijden over een VAG blok. JIJ doet dat wel over een TDDI......
Ken jij de kwalen van de TDDI na, pakkum beet, 100.000 km?
Bovendien kraak ik dat blok niet echt af. Ik zeg dat het een MIDDENMOTER is..........
Ik zei NIET dattie bereslecht was.......
TOCH!!!!????
Kennelijk heb je Ford-belangen...??

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

maar niels..... wat vind jij nou zelf, vind jij die motor nou echt zo vlot? en ja!! ik heb er zelf mee gereden en ik kan jou rustig vertellen.... dat ding trekt geen worst van het bord af, hij viel mij dik tegen. het zal nooit mijn vriend worden maarja!! ik ben misschien wel verwend.................................

paul,

Niels8175 (0) PRO, 17 jaar geleden

Tuurlijk niet paul, je kiest voor een 90 pk motor.

Maar de 90 pk van VAG trekt ook geen zoden aan de dijk..

De kwaal heb ik hierboven al opgenoemd Santa.
Pomp in de gaten houden bij +160.000 km.

Santa (0), 17 jaar geleden

En een TDDI blok in een Focus, zorgt dat ervoor dattie minder roest of zo...??
Dus vraag 2 heb ik naar waarheid beantwoord............

Santa (0), 17 jaar geleden

Laten we verder de boel zo maar laten, Niels.
Fords roesten en DAT is een feit!
Dat praat NIEMAND de wereld uit.
De TDDI is zeker GEEN topper (ik zei toch middenmoter) en een ieder die dit anders vindt, mag het hier uitleggen.

Niels8175 (0) PRO, 17 jaar geleden

Kunnen we nog fatsoenlijk discussieren over de tddi motor of niet Santa?

En trouwens vraag 3 ook...;)haha

Santa (0), 17 jaar geleden

Ja, idd, vraag 3.............
Daar heb ik mijn hoofd al over gebroken maar kan er geen zinnige reden voor bedenken.....

Niels8175 (0) PRO, 17 jaar geleden

hehe, kee...We komen er toch niet uit..

Blijf er wel bij, dat je je eigen feiten ff moet onderbouwen...;)
Zonder dat iemand er neer moet zetten dat hij wel goed is.
Ik vind die motor goed.

Dat Ford een roest probleem heeft, heb ik ook nooit gezegd dat het niet zo is hoor.

Niels8175 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Santa]Ja, idd, vraag 3.............
Daar heb ik mijn hoofd al over gebroken maar kan er geen zinnige reden voor bedenken.....[/quote]
Ik ook...

Kan me ook geen zinnige reden bedenken om een toerenteller van 7000 rpm te vervangen voor een die tot 5000 rpm gaat....
Haha

Santa (0), 17 jaar geleden

Mijn idee, Niels, mijn idee........ ;)

Niels8175 (0) PRO, 17 jaar geleden

Voor nu, welterusten...:)

En we wachten af...;)

Gr. niels

Santa (0), 17 jaar geleden

Slaap ze and no offense....

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Niels8175]Voor nu, welterusten...:)

En we wachten af...;)

Gr. niels[/quote]
welterusten niels......... en vergeet niet je schoen te zetten, het alweer bijna sinterklaas..... ;)

paul,

bmw-lover (0), 17 jaar geleden

Gossie, in 2 dagen 36 berichten? Het lijkt wel of jullie chatten.
En willen jullie weten waarom ik de toerenteller tot 5000 tpm wilt?
Nou ik vind het leuk als de toerenteller in het rode gebieden komt.
En Santa, jij bent kennelijk een Ford-hater.

arie549 (0) PRO, 17 jaar geleden

Nou ik vind het leuk als de toerenteller in het rode gebieden komt.
---------------------------------------------------------------------------

het is maar wat je leuk vind....

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

nee, Lucky& BMW-lover, santa is geen Ford hater. hij legt de vinger vaak op zere plekken en brengt zo wel eens wat boven het wateroppervak wat de doorsnee klanten niet weten.
Daar is niet IEDEREEN gecharmeerd van. Stereotype opmerkingen als Ford hater zijn dan direct te verwachten.
Iemand die gek is op tuinieren en leeft voor wat er in zijn tuin bloeit en groeit en daardoor NIET gecharmeerd is van katten, wordt ook heel vaak direct een katten hater genoemd......
Ach, uitzonderingen heb je ALTIJD... en dromen zijn bedrog!! [url=http://imageshack.us][img]http://img489.imageshack.us/img489/8512/...[/img][/url]

paul,

Niels8175 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=Niels8175]Voor nu, welterusten...:)

En we wachten af...;)

Gr. niels[/quote]
welterusten niels......... en vergeet niet je schoen te zetten, het alweer bijna sinterklaas..... ;)

paul,[/quote]
Keb mijn schoen gezet Paul,
maar er zat geen oplossing in, voor het portier roest probleem van Ford...;)

En Santa Claus geloof ik nu niet meer in.

(grapje);)


Hehe...

Greetzz Niels

Santa (0), 17 jaar geleden

[quote=luckyluck]De laatste regel van BMW-lover vind ik de beste.
En mijn TDDI van 2001 heeft nog steeds geen roest.[/quote]
Hee Klukkluk. dan ben JIJ een Santa-hater..??!!

Have I got news for you: roest ONDER een kitlaag ZIE je niet! Het wordt pas zichtbaar na een LANGERE periode.

Kennelijk ben jij NET zo objectief als een struisvogel? Die denkt ook : wat ik niet ZIE, IS er ook niet! En steekt dus zijn kop in het zand.....

Heel veel succes en sterkte toegewenst met je TDDI!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.