close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford FOCUS: temperatuur in het rood

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: EYDB, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 85

Vanmiddag een andere auto afgesleept met een sleepstang, sindsdien is de temperatuur meter in het rood en komt die niet uit tenzij auto is afgekoeld, iemand enig idee?

Geplaatst door

mike006 (55)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Tja, dat wijst op onvoldoende motorkoeling.
De voor de hand liggende checks zijn:
- heb je nog voldoende koelvloeistof? Dat kan je op het koelvloeistoftankje aflezen.
- draait de ventilator achter je radiateur als de motortemperatuur in het rood staat? Zo niet: is de ventilator kapot of de temperatuursensor die hem aanstuurt?
- werkt je waterpomp nog? Dat kan je checken door (voorzichtig!!) de dop van het koelvloeistofreservoir af te halen en te kijken of er stroming te zien is. Ook moeten de waterslangen bij draaiende motor hard aanvoelen.
- enz.

Heino4267 655

7 jaar

na veel ellende van een tempratuur meter die als men 90 of meer rijdt geheel naar het rode schiet en motor op motor storing gaat.
nu de oplossing gevonden.

volgens ford kon het de waterpomp, sensor, tempratuur meter , vervuild systeem, ecu zijn.
andere vertelde weerstand 320 ohm solderen.

OPLOSSING WAS NA LANG ZOEKEN MAKKELIJKER.

CONTROLEER IS EERST OF DE SENSOR NIET TE DIEP IN HET HUIS ZIT EN EVT OPGESTUIKT IS.

senor originele van ford daar is de schaft van de draad te lang, zodat men de sensor te diep in de kop draait (handmatig gaat het goed en is vast vast) maar omdat men hem ook natrok met bepaalde krachT in nm stuikte onder onderpunt van de sensor op en daardoor kreeg men deze problemen.
nu heeft mijn monteur uitgevonden dat de sensor van velvet iets korter is waardoor als men hem handmatig aan draait en klein beetje met na draait (minimaal met sleutel) er een opening blijft tenopzichte van de bodem.
hij heeft eerst de diepte gemeten en daarna gekeken welke senor diepte hij aan moest houden (evt iets opvullen met ring)
nu blijkt het PROBLEEM IS GEHEEL OPGELOST MET ALLEEN NIEUWE SENSOR EN EEN MESSING RING VAN M12. zodat de sensor niet te diep meer in het gat komt en de bodem kan raken bij aandraaien.



dus voor men veel geld uitgeeft controleer eerst de diepte van de kop, en dan de schaft van de sensor(punt + schroefdraad.
ZOLANG DE PUNT VRIJLICHT AAN DE ONDERKANT IS HET PRIMA.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.