Hallo,
Ik heb een Ford Ka en deze heeft een kloppend (tikkend) geluid als ik over een oneffen weg rijd (rechts voor).
Nu heb ik alle rubbers in de triangel vervangen en de fuse kogels gecontroleerd (van triangel en stabilisatie stang).
Tevens heb ik nieuwe dempers geplaatst (waren op).
Nieuwe schijven en blokken, dus alles vervangen.
Nu blijft dat rammelende geluid en kan het niet vinden.
Is er iemand die een idee heeft wat ik nog kan nakijken? Heb gecontroleerd of de voorpoot goed in het schutbord sit maar kan niets afwijkends vinden.
Vr. Gr. Hans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waar deze veel last van hebben is het rubber versleten waardoor je stabilisatorstang loopt,als je je wielen omdraait kijk je zo op die rubbertjes onder tegen je chassis aan, zijn zo vervangen en kosten bijna niks.
Morge,
Sorry nog vergeten te melden, alle rubber inc stabilizator rubbers zijn vervangen.
Hans
13 jaar
Dit duidt op je achterste draagarmrubber ( subframezijde ) heb je deze vervangen?
Deze geeft meestal het geluid wat jij omschrijft.
hallo,
Ik heb alle draag arm rubbers (2 per kant) vervangen.
En als de auto stil staat en geef een trap tegen de band dan hoor ik de tik ook.
Ik heb al meerder keren de bouten gecontroleerd en met een koevoet gekeken of er ruimte op zit maar alles is goed (zo het lijkt)
Samen met het feit dat ik de rubbers heb vervangen voor de originele rubbers zou ik denken dat het niet daar aan ligt.
Hoor graag jullie ideeën.
Vr. Gr. Hans
13 jaar
als je nu over een slechte weg rijd en je hoort deze rammel en je trapt lichtjes je rem in veranderd er dan iets.
13 jaar
De veerpootlagers zijn ook een heel zwak punt maar ik weet niet of het geluid daar weg komt, is een beetje moeilijk een geluid in te schatten zo via een forum.
Als je deze hebt vervangen verdenk ik nog de fusee zelf, daarom vervang ik van een Ka of Fiesta altijd complete draagarm.
Toch niet heel simpel een stuurkogel die stuk is toch?
Zet wiel eens vrij van de grond en wrik aan het wiel of stuur, of doe het met twee man en laat een voelen of kijken waar het vandaan kan komen.
Is een simpele ophanging dus moet te vinden zijn.
Hallo,
Het klopt dat het een makkelijke ophanging is.
Het voorgestelde heb ik al geprobeerd, op de krik en dan het wiel bewegen.
De tik is dan te horen en lijkt uit het lager aan de bovenzijde van de veer poot weg te komen.
Nu zit daar niet behalve het lager en dat zag er bij inspectie goed uit.
De kogels en heb ik bij vervangen van de rubbers gecontroleerd en zijn nog mooi strak (bewegen zwaar).
Hans
13 jaar
Heb je de veerpoot er uit gehad?
De rubbers en de veerpootlagers zijn berucht bij een Ka.
Ja er is een andere veerpoot geplaatst.
De demper moest worden vervangen omdat deze versleten was.
Wat kan dan het probleem zijn met de rubbers??
Hans
13 jaar
meestal schuift het rubber er naar boven toe uit waardoor er bij in en uitveren metaal op metaal kontakt plaatsvind, je ziet het vaak als je er bij in kijkt aan roest rond het rubber en dat ie gewoon los ligt.
Het is een terug kerend probleem, meestal om de 20 dkm is er wel een draagarmrubber kapot.
Veerpootlagers kraken en tikken vaak bij het sturen en inveren tegelijk of bij het remmen.
Laat er anders eeb ford monteur in rijden, die moet dat wel herkennen, anders blijf je zoeken:D
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar