Goede avond
Het gaat zoals u ziet om een ford diesel FSD 4.25 die in een boot staat.
Deze zelfde motor werd ook toegepast in de transit 1985-2000
Probleem was in vakantie Distributieriem gebroken en 5 van de 8 klepstoterstangen krom.
Deze onderdelen vernieuwd en nog 500 km naar huis gevaren met tikkende motor.
Daarna cilinderkop gedemonteerd kleppen opnieuw in geslepen en weer gemonteerd verstuivers getest.
Zelfde tik nog steeds aanwezig.
Is er op dit forum een oude rot in het vak die aan de hand van deze gegevens zegt het zijn de klepstoters of de nokkenas of iets dergelijks.
Ik ben benieuwd als u wat weet hoor ik het graag.
Bij voorbaat dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Eerst achterhalen waar getik vandaan komt.Bv. een cilinder. Welke?Komt het van boven de motor of onderin?
Op verschillende plaatsen op het motorblok luisteren waar de tik het hardst klinkt, met een stethoscoop of een grote schroevendraaier met de punt tegen het blok en het handvat tegen je oor (andersom ben je snel uit-geluisterd).
7 jaar
Ook olie druk meten. Gezien de klepstoters krom waren is er een klein kansje dat er ook een van de krukaslagers opdonder gehad heb en het getik daarvandaan komt.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar